×

قانون اصلاح قسمت هفتم قانون الحاق دولت ایران به هفت قرارداد بین المللی دریائی (در مورد حفظ جان اشخاص در دریاها)

قانون اصلاح قسمت هفتم قانون الحاق دولت ایران به هفت قرارداد بین المللی دریائی (در مورد حفظ جان اشخاص در دریاها)

قانون-اصلاح-قسمت-هفتم-قانون-الحاق-دولت-ایران-به-هفت-قرارداد-بین-المللی-دریائی-(در-مورد-حفظ-جان-اشخاص-در-دریاها)

وکیل


ماده واحده - اصلاحات مربوط به فصل دوم قرارداد بین المللی 1960 حفظ جان اشخاص در دریا مندرج در ضمیمه قطعنامه الف 108 مورخ 30 نوامبر 1966 سومین مجمع فوق العاده سازمان مشورتی دریانوردی بین دولتها که مشتمل بر چهار ضمیمه می باشد تصویب و به دولت اجازه داده می شود اسناد تصویب مربوط را به سازمان مشورتی دریانوردی بین دولتها تسلیم نماید.
قانون فوق مشتمل بر یک ماده و اصلاحیه ضمیمه که در جلسه روز یکشنبه بیست و پنجم اسفند ماه یک هزار و سیصد و چهل و هفت به تصویب مجلس شورای ملی رسیده بود در جلسه روز دوشنبه پانزدهم اردیبهشت ماه یک هزار و سیصد و چهل و هشت شمسی به تصویب مجلس سنا رسید.
نایب رییس مجلس سنا - دکتر سید محمد سجادی
سازمان مشورتی دریانوردی بین دول ایمکو
موضوع :
ارسال نسخ اصلاحات قرارداد بین المللی 1960 حفظ جان اشخاص در دریا. دبیر کل سازمان مشورتی دریانوردی مفتخر است به مقررات ضمیمه قرارداد بین المللی 1960 حفظ جان اشخاص در دریا اشاره و اصلاحات مصوبه را که در تاریخ 30 نوامبر 1960 به موجب ماده 9 (ب ) (ط) قرارداد به تصویب مجمع سازمان رسیده جهت پذیرش ارسال دارد.
پذیرش بایستی ضمن اعلامیه کتبی که به توشیح رییس مملکت - امضا رییس دولت یا وزیر امور خارجه رسیده باشد ارسال گردد.
همچنین افتخار دارد به تصمیم مجمع که به موجب ماده 9 (ه ) قرارداد هنگام تصویب اصلاحات مذکور تحت این عنوان که هر یک از اصلاحات دارای چنان اهمیتی هستند که چنان چه دولتی به موجب بند (د) ماده (9) اعلام نماید اصلاح مزبور را نمی پذیرد و تا 12 ماه پس از به موقع به اجرا درآمدن آن نیز آن را نپذیرد از شرکت در قرارداد محروم خواهد شد (اتخاذ گردیده اشاره نماید). با توجه به این که تصمیم مزبور مشروط به موافقت دوسوم دولتهای شرکت کننده قرارداد می باشد دبیر کل محترما تقاضا دارد هر یک از دولتها نظریه خود را هر چه زودتر در این مورد اعلام نمایند.
اصلاحاتی که در این یادداشت به آنها اشاره شده به صورت ضمائم قطعنامه الف 108 (III - SE) سومین جلسه فوق العاده مجمع سازمان مشورتی دریانوردی بین الدول جهت پذیرش ارسال شده و نسخه تایید شده ای از آن نیز ضمیمه می گردید.
بدین وسیله ترجمه دولتهای امضاکننده قرارداد را به بندهایی از قطعنامه که تصمیم فوق الذکر ضمن آنها شرح داده شده و پذیرش آنها در اسرع وقت تقاضا گردیده است معطوف می دارد.
16 دسامبر 1966
سازمان مشورتی دریانوردی بین دول
30 نوامبر 1966
اصل : انگلیسی
ایمکو
سومین جلسه فوق العاده - مجمع عمومی
مفاد دستور جلسه 3 و4
اصلاحات فصل دوم قرارداد بین المللی 1960 حفظ جان اشخاص در دریا
قطعنامه الف 108 (III - SE) مصوبه 30 نوامبر 1966
مجمع عمومی
با توجه به لزوم افزایش وسایل جلوگیری از آتش سوزی در کشتیها و با اشاره به وظایف مجمع عمومی در مورد وضع مقررات ایمنی دریانوردی که در بند اول قاعده 16 قرارداد بین المللی تاسیس سازمان مشورتی دریانوردی مقرر گردیده و همچنین با اشاره به بندهای (ب ) (د) (ه ) (ح ) قاعده 9 قرارداد بین المللی 1960 حفظ جان اشخاص در دریا که شرکت سازمان را برای انجام اقدامات اصلاحی مقرر نموده است .
با توجه به این که اصلاحات پیش بینی شده در فصل دوم قرارداد بین المللی 1960 حفظ جان اشخاص در دریا بر حسب ترقی اقدامات ایمنی و هدایت راه های جلوگیری از آتش سوزی در کشتیها بوده و در سیزدهمین جلسه کمیته ایمنی دریانوردی جهت توصیه به دولتهای عضو با اکثریت آرا مورد قبول قرار گرفته بنابراین اصلاحات زیرین را که در فصل دوم قرارداد بین المللی 1960 حفظ جان اشخاص در دریا به عمل آمده است تصویب می نماید:
الف - افزون قسمت (ز) (شامل مواد 71 - 91) تحت عنوان "اقدامات مخصوص ایمنی از آتش سوزی برای کشتیهای مسافربری " که متن آن در ضمیمه شماره یک این قطعنامه آمده است .
ب - اضافه نمودن تبصره جدید (ط ت ) به بند (ب ) قاعده 27 و جانشین نمودن بندهای (ب ) و (ه ) قاعده 38 با بندهای جدید (ب ) - (ه ) و (و) متن این اصلاحات را در ضمیمه (2) این قطعنامه مشاهده می نمایید و بایستی در مورد کشتیهایی که تیرهای ته آنها هنگام به موقع اجرا درآمدن این اصلاحات یا پس از آن نصب شده رعایت گردد.
ج - جایگزین نمودن قاعده 63 با قاعده جدیدی که متن آن در ضمیمه شماره 3 آمده است .
د - اصلاحات قواعد 50 و 54 (ط) و 65 (ی ) که در ضمیمه شماره 4 آمده است و لازم بود این قاعده با برخی اصلاحات اشاره شده فوق منطبق گردد.
تصمیم گرفته شد که به موجب ماده 9 (ه ) قرارداد بین 1960 حفظ جان اشخاص در دریا مشروط به موافقت دوسوم دولتهای امضاکننده قرارداد هر یک از اصلاحات مصوبه دارای چنان درجه اهمیتی باشد که چنان چه دولتی از قبول آن اصلاح امتناع ورزد و تا دوازده ماه پس از به موقع به اجرا درآمدن آن را نپذیرد به موجب بند (د) ماده 9 همین قرارداد در پایان این مدت از شرکت در قرارداد محروم گردد.
تقاضا دارد دبیر کل سازمان به موجب ماده 9 (ب ) (ط) از نظر قبول و تایید نسخ این قطعنامه و ضمایم آن به کلیه دول امضاکننده قرارداد بین المللی 1960 حفظ جان اشخاص در دریا کتبا اطلاع دهد و رونوشت آنها را جهت کلیه اعضای سازمان ملل ارسال دارد.
ضمنا از کلیه دول عضو خواستار گردد تا پذیرش اصلاحات مزبور را هر چه زودتر اعلام دارند.
ضمیمه 1
قسمت ز - اقدامات مخصوص ایمنی در مورد جلوگیری از آتش سوزی در کشتیهای مسافربری .
(در مورد این قسمت از مقررات فعلی کلیه اشاراتی که به قواعد شده مربوط به فصل دوم قواعد ضمیمه قرارداد بین المللی 1948 حفظ جان اشخاص در دریا می باشد مگر در مورد آنهایی که شرح دیگری ذکر شده )
قاعده 71 - دستور
با وجود شرایط ماده (9) این قرارداد و افزایش شرایط قاعده (الف 2) این فصل هر کشتی مسافربری که حامل بیش از 36 نفر باشد بایستی نکات ذیل را رعایت نماید:
الف - کشتی که تیر ته آن قبل از 19 نوامبر 1952 نصب شده باشد بایستی شرایط قواعد 72 - تا 91 این قسمت را رعایت نماید.
ب - کشتی که تیر ته آن در 19 نوامبر 1952 یا پس از آن ولی قبل از 26 مه 1965 نصب شده بایستی نسبت به شرایط قرارداد بین المللی 1960 حفظ جان اشخاص در دریا مربوط به اقدامات ایمنی از آتش سوزی برای کشتیهای جدید عمل نماید همچنین شرایط قواعد 74 (ب ) و (ج ) 81 - 83 (ب ) 84- 86 (ب ) 87 (ب ) تا (ز) 90 و 91 این قسمت را رعایت نمایند.
ج - کشتی که تیر ته آن در تاریخ 26 مه 1965 یا پس از آن نصب شده بایستی طبق شرایط این قرارداد در مورد اقدامات ایمنی از آتش سوزی برای کشتیهای جدید عمل نموده و مواد 74 (ب ) و (ج ) - 86 (ب ) و 87 (ب ) - (ج ) و (د) و 91 این قسمت را نیز رعایت نماید.
قاعده 72 - ساختمان کشتی
جنس ساختمانها بایستی از پولاد یا جنس مناسب دیگری منطبق با قاعده 27 باشد مگر اتاقهای عایق شده فاقد اثاثیه روی عرشه کشتی و عرشه هایی که ممکن است از چوب ساخته شده باشند البته در این مورد جلب رضایت مقامات مربوطه از نظر جلوگیری از آتش سوزی ضروری است .
قاعده 73 - قسمتهای عمودی اصلی
کشتی بایستی به وسیله تیغه های درجه "A" طبق قاعده 28 به طور عمودی به قسمتهای اصلی تقسیم گردد. این قسمتها به طوری که در قاعده 26 (ج )(ت ط) ذکر شده بایستی با در نظر گرفتن محوطه های مجاور حتی الامکان به قدر کافی از عایق پوشیده شده باشد.
قاعده 74 - دریچه های مربوط به تیغه های عمودی در قسمتهای اصلی :
الف - کشتی بایستی قاعده 29 را رعایت نماید.
ب - دریچه های آتش نشانی بایستی از فولاد یا جنس عایق دیگری نظیر آن و یا غیر قابل احتراق باشند.
ج - در مورد خرطومهای تهویه هوا و لوله هایی که دارای مقطعی به وسعت 31 اینچ مربع (200 سانتیمتر مربع ) یا بیشتر بوده و از قسمتهای اصلی می گذرند شرایط ذیل بایستی رعایت گردد:
1 - خرطومها و لوله هایی که دارای مقطعی به وسعت بین 32 اینچ مربع (یا 200 سانتیمتر مربع ) و 116 اینچ مربع (یا 750 سانتیمتر مربع ) می باشند همچنین دریچه های اطفا حریق آتش بایستی از نوعی باشند که در مواقع آتش سوزی به خودی خود بسته شوند و یا این که خرطومها و لوله های مزبور لااقل به قطر 18 اینچ (یا 457 میلیمتر) به منظور رعایت شرایط دیوارها بایستی از هر سمت عایق شده باشند.
2 - برای خرطومها و لوله هایی که مقطع آنها از 116 اینچ مربع (یا 750 سانتیمتر مربع ) متجاوز باشند دریچه های اطفا حریق بایستی از نوعی باشند که به خود خود بسته شده و آتش را خاموش نمایند.
قاعده 75 - مجزا نمودن قسمتهای مسکونی از قسمتهای ماشینخانه سرویس و کالا کشتی بایستی قاعده 31 را رعایت نماید.
قاعده 76 - دستور مربوط به روشهای 1 و 2 و 3 هر یک از محلهای مسکونی یا خدمت کشتی بایستی با کلیه شرایط قید شده در یکی از بندهای (الف ) - (ب ) - (ج ) یا (د) این قاعده تطبیق نماید:
الف - در صورتی که کشتی مشمول روش اول باشد بایستی به موجب قاعده 30 (الف ) مجهز به تیغه های عمودی مشبک و غیر قابل اشتعال درجه "B" گردد و طبق قاعده 39 (الف ) از مواد غیر قابل اشتعال حداکثر استفاده به عمل آید.
ب - در صورتی که کشتی مشمول روش دوم گردد:
1 - بایستی به موجب قاعده 42 و 48 مجهز به دستگاه آبپاش خودکار و زنگ خطر اتوماتیک باشد.
2 - از به کار بردن مواد قابل اشتعال از هر قبیل حتی الامکان خودداری گردد.
ج - چنانچه کشتی مشمول روش سوم گردد:
به موجب قاعده 30 (ب ) بایستی نسبت به نصب تیغه های مشبک مخصوص کند کردن آتش در سرتاسر عرشه اقدام گردد. همچنین به موجب قاعده 43 مجهز به زنگ خطر مخصوص کشف آتش سوزی باشد. به طوری که در ماده 39 (ب ) و 40 (ز) مقرر گردید مصرف مواد که قابلیت اشتعالشان زیاد است بایستی محدود گردد.
عدم رعایت شرایط قاعده 39 (ب ) و 40 (ز) در صورتی مجاز می باشد که فواصل گشت بازرسی آتش سوزی از 20 دقیقه متجاوز نباشد.
د - اگر کشتی مشمول روش سوم باشد:
1 - در محلهای مسکونی باید از تیغه های درجه "A" بیشتر استفاده شود تا طول اصلی قسمتهای عمودی به 5/65 فیت (یا در حدود 20 متر) تقلیل داده شود.
2 - طبق ماده 43 هر کشتی می بایستی به زنگ خطر مخصوص کشف آتش سوزی مجهز باشد.
3 - کلیه سطوح همجوار و پوشش آنها اعم از راهرو و دیوار کابینهای قسمتهای مسکونی بایستی آغشته به مواد نسوز حفاظتی باشد.
4 - همان طور که در بند (ب ) قاعده 39 مقرر گردیده استفاده از مواد قابل اشتعال ممنوع می باشد.
عدم رعایت بند (ب ) قاعده 39 در صورتی مجاز می باشد که حداقل گشت بازرسی آتش سوزی از 20 دقیقه متجاوز نباشد.
5 - تیغه های غیر قابل اشتعال از نوع درجه "B" بایستی در سرتاسر عرشه ها بیشتر نصب گردد تا در محوطه داخل هر یک از قسمتهای کشتی تیغه های عمودی مشبک مخصوص کند کردن آتش به وجود آید به استثنای قسمتهایی که وسعت آنها به طور کلی از 300/2 فیت مربع (یا 300 متر مربع ) متجاوز نیست .
قاعده 77 - مراقبت از پله کانها
پله کانها بایستی طبق قاعده 33 باشند مگر در موارد استثنایی که مقامات مربوطه می توانند در محوطه پله کانها به کار بردن تیغه ها و دربهای غیر قابل اشتعال درجه "B" را به جای تیغه ها و دربهای درجه "A" اجازه دهند. علاوه بر این مقامات مربوطه می توانند استثنائا نگاهداری پله های چوبی را مشروط بر این که آغشته شدن آنها به مواد نسوز حفاظتی رعایت و دارای حصار مطمئن باشند اجازه دهند.
قاعده 78 - طرز مراقبت از آسانسورها (آسانسور مسافرین - مستخدمین ) سرویس خرطومهای عمودی
روشنایی و هوا و غیره کشتی بایستی قاعده 34 را رعایت نماید.
قاعده 79 - مراقبت از ایستگاه های کنترل
کشتی بایستی قاعده 35 را رعایت نماید مگر در مواردی که وضعیت یا ساختمان کنترل ایستگاه ها طوری باشد که مانع رعایت آن گردد مثلا ساختمان چوبی اتاق سکان در این صورت مقامات مربوطه می توانند از نظر حفظ حدود این قبیل ایستگاه های کنترل اجازه استفاده از تیغه های غیر قابل اشتعال درجه "B" را دهند. در مواردی که آتش سوزی در محلهایی رخ می دهد که مستقیما زیر این یستگاه ها واقع شده اند عرشه میان آنها بایستی فورا مانند تیغه های درجه A" کاملا عایق شوند.
قاعده 80 - حفاظت از اتاقهای انبار و غیره .
کشتی بایستی قاعده 36 را رعایت نماید.
قاعده 81 - پنجره ها و دریچه های جانبی .
دریچه های سقفی موتورخانه و محوطه های دیگهای بخار بایستی طوری باشد که از خارج از محوطه بتوان آنها را بست .
قاعده 82 - دستگاه های تهویه :
الف - کلیه دستگاه های تهویه به استثنای دستگاه تهویه محوطه ماشینخانه و انبار بایستی مجهز به دستگاه های کنترل اصلی باشند که در خارج از محوطه ماشینخانه قرار داشته و به سهولت قابل دسترسی باشند تا احتیاج نباشد برای متوقف نمودن بادبزنهای دستگاه تهویه قسمتهای مختلف به بیش از سه ایستگاه مراجعه شود.
دستگاه تهویه ماشینخانه نیز بایستی دارای یک دستگاه کنترل اصلی باشد که از خارج از محوطه نیز قابل کنترل باشد.
ب - لوله های دودکش که از آشپزخانه و اتاقهای مسکونی می گذرد با توجه به فاصله معین بایستی به قدر کافی عایق شود.
قاعده 83 -
الف - کشتی بایستی قاعده 40 (الف ) - (ب ) و (و) را رعایت نماید مگر این که در قاعده 40 (الف ) (ط) 5/65 فیت یا (20 متر) به جای 45 فیت یا(73/13 متر) منظور شده باشد.
ب - تلمبه های نفت سیاه بایستی مجهز به دستگاه کنترلی باشد که در خارج از محوطه مربوطه مستقر باشد تا در موقع بروز آتش سوزی در محل مزبور بتوان آنها را متوقف نمود.
قاعده 84 - فیلم سینمایی
فیلمهای طلقی نبایستی در دستگاه های سینمایی کشتی به کار برده شود.
قاعده 85 - نقشه ها
نقشه ها بایستی منطبق با ماده 44 تهیه شود.
قاعده 86 - تلمبه ها - لوله های آبرسانی - لوله ها و شیرهای آتش نشانی :
الف - با شرایط ماده 45 بایستی تطبیق نماید.
ب - برای جلوگیری از آتش سوزی بایستی تا آن جا که ممکن است آب حاضر و در دسترس باشد برای این منظور بایستی دستگاه های تقویت فشار و یا تلمبه های آتش نشانی که قابلیت کنترل فوری را داشته در کشتی تعبیه شده باشد.
قاعده 87 - (کشف آتش سوزی و شرایط اطفا حریق )
کلیات :
الف - کلیه مقرراتی که از بند (الف ) الی (ه ) قاعده 50 تعیین گردیده با توجه به مقررات قاعده زیر لازم الاجرا است .
زنگ خطر مخصوص کشف آتش سوزی و دستگاه مخابرات
ب - به هر مامور گشت به طوری که در قاعده 50 (الف ) گفته شده در مورد کشتی که تیر ته آن در تاریخ 26 مه 1965 یا پس از آن نصب شده (به طوری که در قاعده 64 (الف ) (ط) این فصل آمده ) اشاره شده به منظور آشنایی با مقررات کشتی و طرز کار تجهیزاتی که ممکن است مورد استفاده قرار گیرند بایستی آموزش کافی داده شود.
ج - زنگ خطر مخصوص احضار کارکنان آتش نشانی که می تواند جزئی از دستگاه زنگ خطر عمومی کشتی نیز باشد نصب گردد
د - دستگاه مکالمه عمومی یا سایر وسایل ارتباطی موثر دیگری بایستی در محلهای مسکونی و محوطه های عمومی و گذرگاه های کشتی موجود باشد. محوطه های ماشینخانه و انبار سوخت .
ه - تعداد - نوع و توزیع فشنگهای آتش نشانی بایستی طبق بندهای (ز) (2) (ز)
(3) و (ح ) (2) و قاعده 64 این فصل باشد.
تماس بین المللی ساحلی
و - طبق شرایط قاعده (64) (ی ) این فصل باشد.
ز - وسایل آتش نشانی طبق شرایط قاعده 64 (ی ) این فصل باشد.
قاعده 88 - آماده نگهداشتن وسایل آتش نشانی .
مقررات قاعده 66 این فصل رعایت گردد.
قاعده 89 - وسایل فرار
منطبق با مقررات قاعده 54 باشد.
قاعده 90 - منبع نیروی برق مواقع ضروری
رعایت مقررات بند (الف ) - (ب ) - (ج ) ماده 22 در این مورد الزامی است . مگر این که وضعیت منبع نیروی برق موقع ضروری منطبق با شرایط مقررات قاعده 25 (الف ) این فصل باشد.
قاعده 91 - آموزش - تمرین - اجرا
در آموزش آتش نشانی که در قاعده 26 فصل سوم این قرارداد به آن اشاره شده هر یک از کارکنان کشتی بایستی آشنایی خود را نسبت به مقررات و تسهیلاتی کشتی و وظایف خود و هر یک از تجهیزاتی که می تواند مورد استفاده آنها قرار گیرد عملا نشان دهد.
فرماندهان موظفند کارکنان کشتی را به موارد مختلف کار آنها آشنا و آموزش لازم را به ایشان بدهند.
ضمیمه شماره 2 - بند (ب ) (ت ) قاعده 27.
سیم کشی ارتباطات داخلی و زنگ خطر مواقع ضروری بایستی طوری باشد که از آشپزخانه و محوطه ماشینخانه و سایر قسمتهایی که احتمال آتش سوزی در آن جا می رود عبور ننماید مگر این که احیانا نصب وسیله ارتباطی یا زنگ خطر در این محلها ضرورت داشته باشد.
در مواردی که وضعیت ساختمان کشتی مانع تطبیق آن با شرایط مزبور باشد می توان با اطمینان دادن از مراقبت کافی از سیم کشیهایی که از آشپزخانه ها و محوطه موتورخانه و سایر محوطه هایی که امکان بروز آتش سوزی در آنها می رود می گذرد رضایت مقامات مربوطه را جلب نمود.
بند (ب ) قاعده 38
در جایی که الزاما لوله ای از میان یک تیغه عمودی قسمت اصلی عبور می نماید دریچه خفه کننده خودکاری نیز بایستی در مجاورت آن تیغه نصب گردد دریچه خفه کننده بایستی طوری باشد که بتوان با دست نیز آن را از دو سمت دیوار تیغه ای بست و محل آن جایی قرار داشته باشد که به سهولت قابل دسترسی و کنترل باشد ضمنا با رنگ قرمز درخشنده مشخص گردد.
لوله هایی که بین دیوار تیغه ای و دریچه خفه کننده واقع می شوند بایستی از فولاد یا جنس دیگری نظیر آن باشد و در صورت لزوم به معیار معینی که در بند (الف ) این قاعده گفته شده عایق شوند.
دستگاه خفه کننده بایستی لااقل در یک سمت دیوار نصب شود و چنان چه باز باشد با علامت قابل رویتی مشخص گردد.
بند (ه ) قاعده 38 - باز کردن درها از هر سمت دیوار تیغه ای بایستی فقط توسط یک نفر مقدور باشد.
بند (و) قاعده 38 - درهای آتش نشانی در تیغه های عمودی قسمت اصلی و در راه پله ها غیر از درهای برقی غیر قابل نفوذ با درهایی که معمولا بسته هستند بایستی به خودی خود قابل بسته شدن باشند و در مقابل یک انحراف (2)/(1)3 درجه بسته شوند. کلیه این قبیل درها به استثنای آنهایی که معمولا بسته هستند بایستی از ایستگاه کنترل یا از محلی در روی در به تنهایی یا به طور دسته جمعی در یک زمان قابل باز و بسته شدن باشند.
دستگاه باز کردن بایستی طوری باشد که در موقع خرابی احتمالی دستگاه کنترل به خودی خود بسته شود. درهای برقی غیر قابل نفوذ از این نظر مناسب می باشند. قلاب مهار برای درهایی که با ایستگاه کنترل مربوط نباشند مجاز نمی باشند. در صورتی که درهای مجوف چرخان به کار برده شده باشد بایستی دارای چفتی باشند که با به حرکت درآمدن دستگاه کار انداختن آنها، در به طور خودکار عمل نماید.
ضمیمه 3 - قاعده 63
لوازم مامورین آتش نشانی .
لوازم یک مامور آتش نشانی عبارت است از:
الف - لوازم شخصی شامل :
1 - لباس دفاعی - جنس آن بایستی طوری باشد که پوست بدن را در مقابل شعله آتش و بخار از سوختگی و تاولها محافظت نماید. رویه خارجی لباس دفاعی بایستی ضد آب باشد.
2 - چکمه و دستکشها بایستی از لاستیک و یا سایر مواد عایق باشد.
3 - یک کلاه خود مخصوص مامورین آتش نشانی به منظور جلوگیری موثر از تصادم .
4 - چراغ قوه (فانوس دستی ) از نوع مطمئنی که بتواند حداقل سه ساعت روشن بماند.
5 - یک تبر با نظر موافق مقامات مربوطه .
ب - یک دستگاه تنفس از نوع تایید شده به صورت :
1 - کلاهخود آتش نشانی مخصوص دود یا ماسک مخصوص دود که مجهز به مخزن هوا باشد و طول لوله تنفسی آن برای رسیدن از روی عرشه و دریچه های تخلیه و درها به هر قسمت از انبارها و محوطه های ماشین خانه کافی باشد.
چنان چه به منظور رعایت این تبصره احتیاج به لوله تنفسی باشد که طول آن بیش از 120 فیت (یا 36 متر) باشد بایستی علاوه بر آن چه از طرف مقامات مربوطه اجازه داده شده یک دستگاه تنفسی که کلیه وسایل آن سرخود باشد نیز داده شود یا.
2 - یک دستگاه تنفسی وسایل سرخودی که قادر باشد در مدت معینی که از طرف مقامات مربوطه تعیین می شود کار نماید. هر دستگاه تنفسی به منظور جلوگیری از جدا شدن آن هنگام کار بایستی مجهز به لوله تنفسی به طول و استحکام کافی باشد و به وسیله یک قلاب فنری به دستگاه یا تسمه مجزای دیگری متصل گردد.
ضمیمه 4 - قاعده 50
فیلم سینمایی (روشهایی 1 و 2 و 3) در دستگاه های سینمایی کشتی نبایستی از فیلمهای طلقی استفاده شود.
قاعده 54 (ط) - در دستگاه های سینمایی کشتی نبایستی از فیلمهای طلقی استفاده شود.
قاعده 65 (ی ) - لوازم مامور آتش نشانی .
کشتی بازرگانی اعم از جدید یا قدیم بایستی لوازم آتش نشانی را طبق شرایط قاعده 63 این فصل برای حداقل یک نفر مامور همراه داشته باشد.
اصلاحیه فوق منضم به لایحه قانون اصلاح قسمت هفتم قانون الحاق دولت ایران به هفت قرارداد بین المللی دریایی (در مورد حفظ جان اشخاص در دریاها) بوده و صحیح است .
نایب رییس مجلس سنا - دکتر سید محمد سجادی

نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1348/02/15

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.