×

اختلاس از گمرک از طریق صدورتصدیق نامه های خلاف واقع

اختلاس از گمرک از طریق صدورتصدیق نامه های خلاف واقع

اختلاس-از-گمرک-از-طریق-صدورتصدیق-نامه-های-خلاف-واقع

وکیل

مرجع رسیدگی : شعبه 12 دیوان عالی کشور هیات شعبه آقایان :000
رئیس 000مستشار

خلاصه جریان پرونده :
1 خانم (الف ) فرزند.00مسئول ژورنال گمرک 2 خانم (ب ) فرزند.00 کارمند گمرک قسمت توریستی 3 خانم (ج )فرزند.00کارمند گمرک قسمت تحویلدار به اتهام چند فقره اختلاس از گمرک و صدور تصدیق نامه های خلاف واقع از طرف دادسرای عمومی تحت تعقیب قرار گرفته اند و به موجب کیفرخواست شماره 284999/7/70 با توجه به اقرار صریح متهمین جرایم انتسابی و گزارشهای اداره حراست.00 و شکایت مسئول گمرک .... و گزارش اداره آگاهی نیروی انتظامی واسترداد وجوه ماخوذه به حساب خزانه توسط متهمین و کشف اوراق و مستندات جرم و سایر محتویات پرونده به استناد قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری و ماده 32 قانون تعزیرات تقاضای تعیین کیفر آنان گردیده است. دادگاه کیفری یک بوشهر به موضوع رسیدگی و طی دادنامه شماره 70/626 چنین رای می دهد: در خصوص اتهام 1 خانم (الف ) فرزند.00 کارمند گمرک 2 خانم (ب ) فرزند.00 کارمند گمرک 3 (ج ) فرزند.00 کارمند دائر بر اختلاس و صدور تصدیق نامه های خلاف واقع با توجه به کیفرخواست شماره 28999/2/70 دادسرای عمومی و گزارشهای اداره حراست و اعلام جرم مسئول گمرک و گزارش اداره آگاهی نیروهای انتظامی و صورتجلسه کشف اوراق و مستندات جرم و استرداد وجوه اختلاس به حساب خزانه دولت ودفاعیات غیرموجه متهمین در جلسه دادگاه و سایر محتویات پرونده جرم شان محرز و عملشان با ماده 5 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری و ماده 22 قانون تعزیرات انطباق دارد و دادگاه نظر به انیکه متهمین قبل از صدور کیفرخواست تمام وجه مورداختلاس رامسترد داشته اند و با رعایت تبصره سه ماده 5 قانون اختلاس ، متهم ردیف اول و دوم را هر یک به دو سال حبس و انفصال دائم ازخدمات دولتی جهت اختلاس و هر یک را به پنجاه ضربه شلاق جهت صدور تصدیق نامه خلاف واقع و متهم ردیف سوم را به دو سال حبس و انفصال دائم از خدمات دولتی و پرداخت مبلغ هشت هزار ریال جزای نقدی محکوم می نماید که با توجه به وضعیت خاص متهمین و عدم سابقه کیفری آنان با رعایت ماده 40 قانون مجازات اسلامی حبس آنان به مدت دو سال تعلیق می گردد و مقرر می دارد حکم شلاق در هوای معتدل به تمام نقاط بدن بجز سرو صورت و عورت متهمین نواخته شود. رای صادره حضوری است. پس از صدور و ابلاغ رای ، محکوم علیهم نسبت به رای صادره اعتراض نموده اند و دادگاه ضمن رد اعتراض و تجدیدنظرخواهی پرونده را به دیوان عالی کشور ارسال که پس از وصول به این شعبه ارسال گردیده است.
هیات شعبه در تاریخ بالا تشکیل گردید. پس از قرائت گزارش آقای عضو ممیز و اوراق پرونده و نظریه کتبی آقای دادیار دیوان عالی کشور اجمالا" مبنی بر اقدام قانونی دادنامه شماره .... فرجام خواسته مشاوره نموده چنین رای می دهند:

رای
با توجه به محتویات پرونده امر، نظر به اینکه از طرف محکوم علیهم ،ایراد و اعتراض موثری که نقض دادنامه معترض عنه را ایجاب نماید بعمل نیامده با رد اعتراض مذکور دادنامه تجدیدنظرخواسته ابرام می شود.
رییس شعبه دوازدهم دیوان عالی کشور000 مستشار دیوانعالی کشور00

مرجع :
کتاب کلاهبرداری ، اختلاس وارتشاءدرآرای دیوان عالی کشور
تالیف یداله بازگیر ،نشرحقوقدان ،چاپ اول ، پائیز 1376
57

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 626

تاریخ تصویب : 1370/01/01

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.