×

اختلاس کارمند سازمان حج و اوقاف

اختلاس کارمند سازمان حج و اوقاف

اختلاس-کارمند-سازمان-حج-و-اوقاف

وکیل

تاریخ رسیدگی :23/4/70 شماره دادنامه 261/12 مرجع رسیدگی شعبه 12دیوان عالی کشور هیات شعبه آقایان :000 رئیس .... مستشار

خلاصه جریان پرونده :
آقای (الف ) فرزند.00 کارمند سابق سازمان حج و اوقاف به اتهام اختلاس به مبلغ یک میلیون و هفتصد و دو هزار و یکصدوشصت و چهار ریال از طرف دادسرای عمومی .... تحت تعقیب قرار گرفته و به موجب کیفرخواست شماره 1750/8/69 با توجه به اقرار صریح متهم به استناد مواد76و75 قانون تعزیرات تقاضای تعیین کیفرمتهم گردیده است. دادگاه کیفری یک از (شعبه سیزدهم ) به موضوع رسیدگی وطی دادنامه شماره 2559/1/70 با توجه به محتویات پرونده و شکایت اداره حج و اوقاف و اظهارات بی شائبه و گزارش آقای (ب )به اداره اطلاعات و نماینده دادسرای انقلاب .... و گواهی (ج ) درمورد تحویل قبوض از اداره اوقاف .... و فتوکپی چک و سفته های مضبوطه در پرونده و اظهارات و اقرار مکرر متهم در مراحل مختلفه مقدماتی در مورد پرداخت وجوه حاصله از پذیره جمعا" به مبلغ 1702164 ریال به (ب ) حسابدار اداره اوقاف مربوطه (توضیح اینکه حسب نامه تقدیمی از طرف وکیل اوقاف نصف مبلغ مزبور توسط آقای (ب ) به اداره اوقاف مسترد گردیده است ) و مدافعات غیرموجه و غیرمدلل متهم درجلسه دادگاه در مورد اینکه اظهارات و اقاریر وی در تحقیقات مقدماتی مقرون به شکنجه بوده است و سایر قرائن و امارات موجود درپرونده امر به نظر دادگاه اتهام انتسابی به مشارالیه ثابت مشخص ومستندا" به ماده 7 از قانون تعزیرات و به لحاظ عدم سابقه کیفری متهم و سایر اوضاع و احوال موجود در پرونده امر با رعایت ماده 35راجع به مجازات اسلامی حکم به محکومیت نامبرده به تحمل چهارماه حبس تعزیری و در مورد اختلاف به مبلغ 51044 ریال در حق اداره اوقاف صادر و اعلام می دارد. پس از ابلاغ آقای .... وکیل محکوم علیه طی لایحه مورخ 7/2/70 نسبت به رای صادره درخواست تجدیدنظر نموده و دادگاه به تاریخ 9/2/70 ضمن رد درخواست تجدیدنظر خواهی و بقاء بررای صادره پرونده را به دیوان عالی کشور ارسال که پس از وصول به این شعبه ارجاع گردیده است.
هیات شعبه در تاریخ بالا تشکیل گردیدپس ازقرائت گزارش آقای .... عضو ممیز و اوراق پرونده و نظریه کتبی آقای دادیار دیوان عالی کشور اجمالا مبنی بر تایید رای صادره دادنامه شماره 000فرجامخواسته مشاوره نموده چنین رای می دهد:

رای
با توجه به محتویات پرونده امر نظر به اینکه ازطرف محکوم علیه ایراد و اعتراض موثری که نقض دادنامه معترض عنه را ایجاب نماید بعمل نیامده با رد اعتراض مذکور دادنامه تجدیدنظرخواسته نتیجتا" ابرام می شود.
رئیس شعبه دوازدهم دیوان عالی کشور000 مستشاردیوان عالی کشور000

مرجع :
کتاب کلاهبرداری ، اختلاس وارتشاءدرآرای دیوان عالی کشور
تالیف یداله بازگیر ،نشرحقوقدان ،چاپ اول ، پائیز 1376
57

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 261

تاریخ تصویب : 1370/04/23

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.