×

مصوبه شورای عالی اداری در خصوص بند(ه) ماده (2) و بند(4) قسمت (ب ) ماده (1) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی وفرهنگی جمهوری اسلامی ایران

مصوبه شورای عالی اداری در خصوص بند(ه) ماده (2) و بند(4) قسمت (ب ) ماده (1) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی وفرهنگی جمهوری اسلامی ایران

مصوبه-شورای-عالی-اداری-در-خصوص-بند(ه)-ماده-(2)-و-بند(4)-قسمت-(ب-)-ماده-(1)-قانون-برنامه-سوم-توسعه-اقتصادی-،-اجتماعی-وفرهنگی-جمهوری-اسلامی-ایران شماره 181/013ط 29/3/1380
شورای عالی اداری در هشتاد نهمین جلسه مورخ 23/3/1380، در اجرای بند(ه) ماده (2) و بند(4) قسمت (ب )ماده (1) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی^، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به منظورحرکت به سمت تمرکززدایی از اداره امور وتوزیع منطقی اختیارات و مسئولیتها بین واحدهای مرکزی واستانی وایجاد تشکیلات مناسب برای تجمیع کلیه فعالیتهای مربوط به یک وزارتخانه در سازمان استانی واحد، تصویب نمود:
1- سازمان استان واحد سازمانی تابعه وزارتخانه است که به منظور اعمال اختیارات وانجام وظایف وزارتخانه در استان تشکیل و کلیه وظایف و واحدهای تابعه وزارتخانه در استان در آن تجمیع می کردند. وظایف و اختیارات سازمان استان عبارت است از:
1/1- انجام کلیه امور مربوط به وزارتخانه در سطح استان 0
2/1- پیشنهاد برنامه و بودجه سالانه سازمان به مراجع ذیربط جهت تصویب در چهارچوب سیاستهای عمومی دولت و بخش 0
3/1- اجرای سیاستها و خط مش های ابلاغی از طرف وزارتخانه متبوع 0
4/1- ارائه گزارش عملکرد سازمان به استانداری و وزارتخانه متبوع و دستگاه ها یناظرتی قانونی.
5/1- نظارت بر حسن انجام وظایف شعب و نمایندگی های شرکتهای وابسته به وزارتخانه در سطح استان 0
6/1- پیشنهاد اصلاح ساختارهای مدیریتی به وزارتخانه متبوع و نمودار تشکیلاتی وساختار نیروی انسانی سازمان و هرگونه تغییر و اصلاح درآن به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان 0
7/1- انجام امور محوله از طرف نهادهای ذیصلاح استانی در راستای سیاستهای عمومی دولتوبخش 0
8/1- همکاری و هماهنگی با سازمانها و واحدهای اجرائی استان در پیشبرد برنامه های استان 0
تبصره 1- آن دسته از شرکتهای دولتی که گستره و قلمرو وظایف آنها استانی است و برای انجام آنها ضرورتی به تبعیت از حوزه مرکزی شرکت متبوع خود در امور اجرائی ندارند به صورت وابسته به سازمان در وزارتخانه های تکشیل خواهد شد که با تشخیص سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور امکان اجرای این مصوبه در آنهافراهم باشد.
2- رئیس سازمان استان با تنتخاب و حکم وزیر منصوب می شود وبه صورت زیر در دو زمینه پاسخگو خواهد بود:
1/2- مسئولیت پاسخگوئی به وزیر در زمینه طرحها و وظایف ملی و تحقق سیاستها و برنامه های وزارتخانه متبوع در استان 0
2/2- مسئولیت پاسخگویی به استاندار در زمینه تحقق سیاستها و بنرامه های وزارتخانه در استان و نیز تحقق برنامه ها وتصمیمات نهادهای تصمیم گیر استانی.
تبصره - در انتخاب رئیس سازمان استان ، هماهنگی لازم با استاندار به عمل خواهد آمد.
3- سطح مدیریتی (رئیس سازمان استان ) بالاتر ازمدیرکل وپائین تر از معاون وزیر خواهد بود. گروه شغلی ، شرایط احراز ومیزان فوق العاده های روسای سازمانهای استانی با توجه به پیچیدگی و گستردگی حیطه وظایف ، حسب مورد با تصویب شورای امور ادرای و استخدامی کشور، شورای حقوق و دسعتمزد و سایر مراجع قانونی تعیین خواهد شد.
تبصره 1- سطح مدیریتی معاون رئیس سازمان استان معادل سطح (مدیریت ) خواهد بود.
تبصره 2- عزل ونصب مدیران ومسئولان واحدهای استانی سازمانهای تجمیع شده در سازمان استان بنا به پیشنهاد رئیس سازمان استان و تائید رئیس سازمان مرکزی و حکم رئیس سازمان استان خواهد بود.
4- ضوباط تشکیلاتی سازمانهای استانی ظرف مدت 2ماه با رعایت بند(پ ) ماده 5آئین نامه اجرائی بند(الف ) ماده 3 قانون برنامه سوم توسعه موضوع تصویب نامه شماره 5145/ت 23842ه مورخ 12/2/1380هیات وزیران توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ابلاغ خواهدشد.
5- وزارتخانه ها موظفند نسبت به انجام تغییرات لازم درساختار تشکیلات مرکزی سامزانهایی که واحدهای استانی آنها تجمیع می شود متناسب با شرایط جدید و به نحوی که در چارچوب سیاستها و برنامه های کلان وزارتخانه ، وظیفه برنامه ریزی و هماهنگی و نظارت ب رامور تخصصی واحدهای استانی مرتبط با خود را عهده دارباشند، اقدام نمایند.
6- با ایجاد سازمان استان برای هر یک از وزارتخانه ها، کلیه امکانات ، اعتبارات ، تعهدات ، اموال ودارایی ها وکارکنان واحدهای تابعه در استان به سازمان استان منتقل وتحت مدیریت واحد اداره می شوند.
7- کلیه وزارتخانه ها مکلفند ظرف مدت 2ماه پس از تشکیل سازمان استان ، نسبت به تفکیک وظایف ستاد مرکزی وزارتخانه و سازمان استانی بارعایت موارد ذیل اقدامومراتب را به تائید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشرو برسانند.
1/7- تجمیع فعالتیهای مربوط به وزارتخانه ( به جز شرکتهایی که مشمول مفادتبصره بند(1) نمی باشند) در سطح استانها درواحدهای سازمانی یکپارچه با رعایت اصل کوچک سازی و عدم گسترش تشکیلات دولت .
2/7- انتقال اختیارات ومسیولیتهای اجرائی به سازمان استان 0
3/7- تقویت جنبه های اعمال حاکمیت و برنامه ریزی ،سیاستگذاری ، هدایت و نظارت وزارتخانه و حذف تصدی های غیر ضرور0
4/7- پیش بینی ثبات لازم در وظایف وساختار سازمانی واحدهای استانی به گونه ای که امان برنامه ریزی و پیگیری امور اجرائی در کوتاه مدت و میان مدت وجود داشته باشد.
5/7- تنظیم روابط واحدهای استانی با سایر واحدهای وابسته غیر قابل ادغام در سازمان استان (نظیرشرکتها)0
6/7- تنظیم روابط سازمان استان با ستاد مرکزی.
7/7- تعیین نحوه مشارکت واحدهای استان در تنظیم سیاستها و خط مشی های دستگاه های ارجایی.
8- سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موظف است ظرف مدت 6ماه نسبت به تشکیل سازمان استانی وزارتخانه ها اقدام نماید.
9- مسئولیت اجرای این مصوبه با همکاری وزارتخانه ها به عهده سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور می باشد و دبیرخانه شورای عالی گزارش پیشرفت اجرای مصوبه را در پایان سال 1380 به شورای عالی اداری ارائه خواهد کرد.
معاون ریئس جمهور ودبیرشورای عالی اداری - محمدرضاعارف

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 16411

تاریخ تصویب : 1380/03/23

تاریخ ابلاغ : 1380/04/16

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.