×

آئین نامه اجرائی انتشار چهارصد میلیارد ریال اوراق مشارکت موضوع بند(ه) تبصره (40) قانون بودجه سال 1380 کل کشور

آئین نامه اجرائی انتشار چهارصد میلیارد ریال اوراق مشارکت موضوع بند(ه) تبصره (40) قانون بودجه سال 1380 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-انتشار-چهارصد-میلیارد-ریال-اوراق-مشارکت-موضوع-بند(ه)-تبصره-(40)-قانون-بودجه-سال-1380-کل-کشور شماره 14498/ت 24707ه 5/4/1380
هیات وزیران در جلسه مورخ 27/3/1380 بنا به پینشهاد مشترک وزارتخانه های راه وترابری وامور اقتصادی و دارایی وسازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موضوع نامه شماره 2124/91-2202/105 مورخ 6/3/1380 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و به استنادبند (ه) تبصره (40) قانون بودجه سال 1380 کل کشور، آئین نامه اجرائی انتشار چهارصد میلیارد ریال اوراق مشارکت موضوع بند یاد شده را بشرح زیر تصویب نمود:

ماده 1- وزارت راه وترابری می تواند برای اجرا و تکمیل پروژه های نیمه تمام راه آهن ، از محل درآمد ناشی از فروش اوراق مشارکت موضوع تبصره یاد شده و تلفیق آن با منابع درآمد عمومی استفاده نماید.
ماده 2- به بانک مرکزی ، اجازه داده می شود ضمن انتخاب بانک عامل (کارگزار) نسبت به انتشار و فروش اوراق مشارک تا مبلغ چهار صد میلیارد (000/000/000/400) ریال حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ تصوب این آئین نام هاز طریق بانک عامل (کارگزار) اقدام کند و وجوه حاصل از فروش اوراق یادشده را به حساب درآمد عمومی (نزد خزانه داری کل ) موضوع ردیف 425000 قسمت سوم قانون بودجه سال 1380 کل کشور واریز نماید.
ماده 3- وجوه واریز شده به حساب خزانه ، از محل اعتبار ردیف 503569 قسمت چهارم قانون بودجه سال 1380 کل کشور، طبق شرح عملیات موافقتنامه مبادله شده بین دستگاه اجرائی ذیربط وسازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تخصیص و هزینه خواهد شد.
ماده 4- با توجه به ماهیت و زمان بازگشت سرمایه در این قبیل طرحها، سود علی الحساب این اوراق هفده درصد(17%) تعیین می شود که هر سه ماه یکبار به دارندگان اوراق پرداخت خواهد شد.
اوراق مشارکت با امضای رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزیر امور اقتصادی و دارایی انتشار می یابد وارزش وتعداد قطعات آنها توسط بانک مرکزی تعیین می شود.
ماده 5- وزارت راه وترابری تمهیدات لازم را برای تامین هزینه های مربوط به تبلیغ ،کارگزاری ، حسابرسی وانتشار اوراق مشارکت یا بخشی از منابع مربوط به فروش آنها معمول می دارد و از طریق بانک مرکزی به بانک عامل پرداخت می نماید.
ماده 6- بانک مرکزی موظف است در جهت تضمین اصل و سود متعلق به اوراق مشارکت به عموم از طریق بانک عامل (کارگزار) اقدام نماید. سازمان مدیریت و بنرامه ریزی کشور نیز در مقابل ،اعتبارات لازم جهت پرداخت سود عل الحساب در هر دوره و ضمانت های لازم جهت بازخرید اورا قمشارکت ر سررسید و سود متعلق به آن را تامین وبه بانک مرکزی ایران ارائه می نماید.
ماده 7- سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور موظف است ضمن هماهنگی با بانکمرکزی نسبت به تامین پرداخت سودعلی الحساب اوراق مشارکت در مقاطع سه ماهه به دارندگان اوراق از طریق بانک عامل (کارگزار) اقدام نماید. و همزمان مبالغ پرداختی بابت سود علی الحساب طرح را به دستگاه اجرائی ذیربط اعلام کند.
ماده 8- سازمان حسابرسی به عنوان امین موضوع این آئین نامه تعیین می گردد تا ضمن نظارت بر حسن اجرای مصارف وجوه اوراق در قالب موافقتنامه مبادله شده با سازمان مدیریت وبرناه ریزی کشور نسبت به تعیین سود قطعی اوراق مشاکرت طرح اقدام کند. سودقطعی با کسر سودهای علی الحساب پرداخت شده در طی مدت اوراق مشارکت از اعتبارات مصوب در قوانین بودجه سالیانه کل کشور تامین و در خاتمه مدت اورا قمشارکت طرح پرداخت خواهد شد.
ماده 9- بانک عام (کارگزار) موظف است در صورت تمایل بعضی از دارندگان اوراق مشارکت در جهت فروش اوراق خود قبل از انقضای سررسید آن ، نسبت به بازخرید آن اوراق به مبلغ اسمی آن و با محاسبه سودعل الحساب متعلق در تاریخ بازخرید، اقدام کند و در مقابل سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور اعتبار لازم جهت اوراق باز خرید شده را در اختیار بانک عامل قرار دهد.
ماده 10- کل اوراق مشاکرت توسط بانک عامل (کارگزار) در یک نوبت و در ظرف مدت معین به عموم عرضه خواهد شد.
ماده 11- اورا قمشارکت موضوع این آئین نامه در سه ماه دوم سال 1380 عرضه می شود، به طوری که سود علی الحساب نوبت اول مذکور از محل منابع مربوط به فروش اوراق برای هر یک از طرحها با درج در موافقت نامه تامین و پرداخت شود.
ماده 12- وزارت راه وترابری موظف است با فراهم نمودن تمهیدات لازم مطابق آئین نامه مربوط به پذیرش اوراق مشارکت در بورس ، اوراق مذکور در این آئین نامه را به بورس ارائه نماید.سازمان بورس اوراق بهادار تهران موظف به پذیرش وانجام معامله در بورس می باشد.
ماه 13- این آئین نامه از تاریخ تصویب لازم الاجراء می باشد.
معاون اول رئیس جمهور - حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 16411

تاریخ تصویب : 1380/03/27

تاریخ ابلاغ : 1380/04/16

دستگاه اجرایی : بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران - وزارت راه وترابری - وزارت امور اقتصادی و دارائی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.