×

آئین نامه مزایا و معافیت های کار شناسان خارجی

آئین نامه مزایا و معافیت های کار شناسان خارجی

آئین-نامه-مزایا-و-معافیت-های-کار-شناسان-خارجی

وکیل

شماره 46281 - 4/5/1345
ماده 1 ـ وزارت امور خارجه می تواند با موافقت وزارت دارایی کارشناسان خارجی را که از محل کمک های فنی و اقتصادی و علمی و فرهنگی کشورهای خارجی و موسسات بین المللی با موافقت دولت شاهنشاهی برای خدمت با ایران اعزام می شوند در مدت خدمت در ایران از مزایا و معافیت های زیر برخوردار نماید:
الف ـ معافیت از پرداخت مالیات بر درآمد نسبت به حقوق و مزایایی که از دولت متبوع خود یا موسسه بین المللی دریافت می دارد .
ب ـ معافیت از پرداخت کلیه وجوهی که بابت صدور پروانه کار از طرف مقامات مربوط اخذ می گردد مشروط بر اینکه کارشناسان خارجی مذکور از دولت ایران و موسسات و افراد ایرانی وجهی به عنوان حقوق و یا مزد دریافت ننماید .
ج ـ معافیت از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی و غیر گمرکی وارداتی و سود بازرگانی لوازم شخصی و اثاثیه منزل مورد استفاده و احتیاج کارشناس و خانواده او که برای استقرار اولیه به کشور ایران وارد می نماید .
د ـ معافیت از پرداخت کلیه حقوق و عوارض گمرکی و غیر گمرکی وارداتی و سود بازرگانی و همچنین مالیات و عوارض در مورد یک دستگاه اتومبیل که کارشناس برای استفاده شخصی به کشور ایران وارد می نمایند .
تبصره 1 ـ منظور از خانواده کارشناس همسر و فرزندان و بستگان درجه اول تحت تکفل کارشناس می باشد .
تبصره 2 ـ اثاث و لوازم شخصی کارشناس باید با احتیاجات وی در مدت خدمت متناسب باشد .
تبصره 3 ـ اثاث و لوازم شخصی کارشناس ممکن است قبل از ورود یا حداکثر شش ماه پس از ورود کارشناس به کشور ایران وارد شود .
تبصره 4 ـ در صورت واگذاری یا فروش اتومبیل در ایران کلیه حقوق و عوارض گمرکی و غیر گمرکی و سود بازرگانی و مالیات و غیره طبق مقررات جاری کشور اخذ خواهد شد .
تبصره 5 ـ معافیت از پرداخت حقوق گمرکی و غیر گمرکی مندرج در بند شامل مواد غذایی و مشروبات الکلی و مواد دخانیه نخواهد بود .
ماده 2 ـ وزارت امور خارجه با موافقت وزارت دارایی و با توجه به شرط معامله متقابل و مقتضیات دیگر نسبت به برقراری کلیه و یا برخی از مزایا و معافیت های مذکور در این آئین نامه درباره کارشناسان خارجی اقدام مقتضی خواهد نمود .
ماده 3 ـ وزارت امور خارجه می تواند با موافقت وزارت دارایی کارشناسان خارجی موضوع ماده 1 را از تاریخ اجرای تبصره 37 قانون بودجه سال 1344 از مزایا و معافیت های این آئین نامه بهره مند سازد .
تبصره ـ مالیات بر درآمد و حقوق و عوارض گمرکی و غیر گمرکی و سود بازرگانی و هزینه های صدور پروانه کار که بطور قطعی دریافت شده قابل استرداد نخواهد بود .
آئین نامه فوق مشتمل بر سه ماده و شش تبصره که به استناد تبصره 37 قانون بودجه سال 1344 کل کشور در تاریخ 13/4/1345 به تصویب کمیسیون دارایی مجلس سنا و در تاریخ 23 تیر ماه 1345 به تصویب کمیسیون دارایی مجلس شورای ملی رسیده است صحیح و قابل اجرا می باشد .
رییس مجلس شورای ملی ـ مهندس عبدالله ریاضی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 6485

تاریخ تصویب : 1345/04/13

تاریخ ابلاغ : 1346/03/04

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.