×

اصلاح بعضی از مواد آئین نامه فوق العاده و هزینه سفر و سایر مزایای افسران و کارمندان نیروهای مسلح شاهنشاهی و ژاندارمری

اصلاح بعضی از مواد آئین نامه فوق العاده و هزینه سفر و سایر مزایای افسران و کارمندان نیروهای مسلح شاهنشاهی و ژاندارمری

اصلاح-بعضی-از-مواد-آئین-نامه-فوق-العاده-و-هزینه-سفر-و-سایر-مزایای-افسران-و-کارمندان-نیروهای-مسلح-شاهنشاهی-و-ژاندارمری شماره 48038 - 1/11/1346
رونوشت نامه شماره 8132 مورخ 28/10/1346 مجلس سنا
جناب آقای هویدا نخست وزیر

اصلاح بعضی از مواد آئین نامه فوق العاده و هزینه سفر افسران و کارمندان نیروهای مسلح شاهنشاهی و ژاندارمری کل کشور که به استناد قانون استخدام نیروهای مسلح شاهنشاهی از طرف دولت ضمن شماره 46476 مورخ 6/10/1346 تقدیم مجلس شورای ملی شده به تصویب کمیسیون های نظام دارایی مجلس شورای ملی رسیده بود و در تاریخ 20/10/1346 به تصویب کمیسیون شماره 2 (جنگ ) و در تاریخ 21/10/1346 به تصویب کمیسیون شماره 4 ( دارایی ـ بودجه ) مجلس سنا رسید .
اینکه اصلاح مزبور به پیوست ارسال میشود .
رییس مجلس سنا ـ مهندس شریف امامی

مواد 1 ـ 3 ـ 4ـ 7 ـ 8 ـ 10 ـ 17 ـ 18 ـ 20 ـ 21 ـ 23 ـ 25 ـ 34 ـ 36 ـ 37 ـ 40 ـ 42 ـ 43 آئین نامه فوق العاده و هزینه سفر و سایر مزایای افسران و کارمندان ارتش شاهنشاهی به شرح زیر اصلاح و ماده 22 حذف میگردد .
ماده 1 ـ به افسران و کارمندان و درجه داران نیروهای مسلح شاهنشاهی هنگام انتقال و یا ماموریت از محل توقف آنها تا محلی که منتقل یا مامور میگردند هزینه سفر پرداخت شود .
تبصره ـ مامورین موقت در داخله کشور که بنا به دستور بایستی ماموریت محوله را با هواپیما انجام دهند فقط حق استفاده از بلیط هواپیما را خواهند داشت .
ماده 3 ـ میزان هزینه سفر برای منتقلین ومامورین در داخله کشور بطور مقطوع به شرح زیر خواهد بود .
الف ـ افراد و درجه داران تا گروهبان یکم ( داخل ) از قرار هر کیلو متری یک ریال .
ب ـ استوار دوم ـ استوار یکم ـ افسریار ـ ستوان یار ـ ستوان سوم و ستوان دوم از قرار هر کیلومتری 5/1 ریال .
پ ـ ستوان یکم و سروان از قرار هر کیلومتری 2 ریال .
ت ـ سرگرد و سرهنگ دوم از قرار هر کیلومتری 5/2 ریال.
ث ـ سرهنگ و امرا از قرار هر کیلومتری 3 ریال .
تبصره ـ افسران و کارمندان متاهل نیروهای مسلح شاهنشاهی هنگام انتقال علاوه بر پرداخت هزینه سفر و فوق العاده انتقال بابت انتقال همسر و اولاد تحت تکفل ارزش بلیط وسیله نقلیه زمینی (راه آهن یا اتوبوس ) با رعایت ماده 10 این آئین نامه و همچنین کرایه حمل سیصد کیلو بار اضافی برابر تعرفه راه آهن در صورت مسافرت با راه آهن و در غیر آن به نرخ پیمان اداره حمل نیروی زمینی شاهنشاهی پرداخت خواهد شد.
ماده 4 ـ کارمندان غیر نظامی نیروهای مسلح شاهنشاهی از لحاظ مندرج در این آئین نامه تابع قوانین و آئین نامه های استخدامی مربوط خواهند بود .
ماده 7 ـ کرایه مسافرت افسران و کارمندانی که بطور موقت و یا برای مشاغل ثابت به خارج از کشور اعزام می گردند به ریال پرداخت می شود و مامور فقط حق استفاده از بلیط وسیله نقلیه ای را خواهد داشت که توسط سازمان اعزام کننده تعیین و در اختیار آنان قرار میگیرد .
تبصره ـ به افسران و کارمندانی که به عللی با اجازه مقامات صلاحیتدار ( ستاد بزرگ ارتشتاران ـ وزارت جنگ ـ ژاندارمری و شهربانی کل کشور ) با وسیله شخصی به ماموریت خارج از کشور رفته و یا ماموریت خارج کشور مراجعت می نمایند معادل سه چهارم ارزش بلیط هواپیما پرداخت خواهد شد .
ماده 8 ـ هزینه حمل و نقل اثاث و لوازم سفر وابستگان نظامی و معاونین آنها و مامورین که برای تصدی مشاغل ثابت به خارج از کشور اعزام می شوند در صورتیکه خانواده همراه داشته باشند تا 200 کیلوگرم طبق نرخ حمل با وسیله نقلیه ای که برای مسافرت تعیین گردیده است پرداخت می شود .
تبصره 1 ـ چنانچه مامورین مذکور در این ماده با هواپیما اعزام گردند بار مجاز تعیین شده در این ماده با هواپیمای باربری حمل خواهد شد .
تبصره 2 ـ مامورین موقتی که مدت ماموریت آنان از یک سال به بالا باشد ( غیر از کسانی که به عنوان تحصیل اعزام می شوند ) از لحاظ پرداخت مزایای مقرر در این آئین نامه در حکم ماموریتی هستند که برای مشاغل ثابت به خارج از کشور اعزام می شوند :
ماده 10 ـ درجه وسیله مسافرت مامورین به شرح زیر تعیین میگردد :
افراد و درجه داران درجه 3 کشتی و راه آهن و یا درجه توریست هواپیما .
افسران جز درجه 2 کشتی و راه آهن و یا درجه توریست هواپیما .
افسران ارشد درجه 1 کشتی و راه آهن و یا درجه توریست هواپیما .
امراء درجه لوکس کشتی و راه آهن پرواز هوائی سرتیپ ها و سرلشگر ها از بلیط توریست و مقامات سپهبدی و ارتشبدی از بلیط درجه یک هواپیما استفاده خواهند نمود .
ماده 17 ـ به افسران و کارمندان نیروهای مسلح شاهنشاهی در موارد زیر هزینه سفر پرداخت نخواهد شد :
الف ـ از خدمت در نیروهای مسلح شاهنشاهی استعفا داده باشند .
ب ـ قبل از پایان خدمت مقرر در آئین نامه نقل و انتقالات افسران و درجه داران بنا به تقاضای شخصی انتقال یابند .
پ ـ وسائل مسافرت آنها از طرف نیروهای مسلح شاهنشاهی تهیه شده باشد .
تبصره ـ به افسران و کارمندانی که با حفظ شغل سازمانی برای دوره های آموزشی به مرکز و یا سایر نقاط داخل کشور اعزام می گردند در صورتیکه مدت ماموریت آنان از سه ماه کمتر باشد و از وسائل دواتی استفاده ننمایند فقط کرایه ایاب و ذهاب وسیله نقلیه ای که سازمان اعزام کننده تعیین می نماید پرداخت خواهد شد ولی چنانچه مدت ماموریت زائد بر سه ماه باشد حق استفاده از هزینه سفر مربوط را خواهند داشت .
ماده 18 ـ برای جبران هزینه هائیکه در موقع انتقال به افسران و کارمندان کادر ثابت نیروهای مسلح شاهنشاهی تعلق می گیرد فوق العاده امنتقال به شرح زیر پرداخت خواهد شد :
الف ـ در مورد افراد و درجه داران تا گروهبان یکم (داخل) تا 150 کیلومتر اول 400 ریال مقطوع و برای هر کیلومتر اضافی یک ریال :
ب ـ در مورد استوار دوم ـ استوار یکم ـ افسریار ـ ستوان یار ـ ستوان سوم ـ ستوان دوم ـ تا 150 کیلومتر اول ششصد ریال مقطوع و برای هر کیلومتر اضافی 5/1 ریال .
پ ـ د رمورد ستوانیکم ـ سروان و سرگرد تا 150 کیلومتر اول 800 ریال مقطوع و برای هر کیلومتر اضافی 2 ریال .
ت ـ در مورد سرهنگ دوم و سرهنگ تا 150 کیلومتر اول 1000 ریال مقطوع و برای هر کیلومتر اضافی سه ریال .
ث ـ در مورد امراء تا 150 کیلومتر اول 1200 رایل مقطوع و برای هر کیلومتر اضافی 4 ریال .
ماده 20 ـ به افسران و کارمندان نیروهای مسلح شاهنشاهی که بطور انفرادی برای انجام ماموریت از نقطه ای به نقطه دیگر اعزام می شوند از تاریخ حرکت تا روز مراجعت به محل خدمت ثابت خود فوق العاده روزانه به ماخذ زیر پرداخت میگردد :
الف ـ افراد و درجه داران تا گروهبان یکم ( داخل )روزانه 160 ریال .
ب ـ استوار دوم ـ استوار یکم ـ افسران ـ ستوان یار ـ ستوان سوم ـ و ستوان دوم روزانه 300 ریال .
پ ـ ستوان یکم و سروان روزانه 140 ریال
ت ـ سرگرد و سرهنگ دوم روزانه 180 ریال
ث ـ سرهنگ روزانه 220 ریال
ج ـ امرا روزانه 260 ریال
ماده 22 ـ حذف میگردد .
ماده 22 ـ حذف میگردد
ماده 23 ـ فوق العاده افسران و کارمندانی که در واحدهای مرزی خدمت می نمایند معادل نصف مبالغ مذکور در ماده 21 خواهد بود .
ماده 25 ـ به افسران و کارمندان نیروهای مسلح شاهنشاهی که به ماموریت آموزشی با واحد و همچنین به اردوگاهها و مانور اعزام می گردند فوق العاده روزانه تعلق نخواهد گرفت مگر در مورد افسران و کارمندانی که از طرف وزارت جنگ ـ ستاد بزرگ ارتشتان ـ نیروها و ارتش ها به ماموریت های بازرسی و تهیه وسایل هدایت عملیات نظارت و داوری مانور اعزام می گردند که در صورت عدم استفاده از وسایط نقلیه دولتی و وسایل زیست و سایر تسهیلات مربوط به واحدهای نظامی از ارزش بلیط اتوبوس و یا قطار راه آهن و فوق العاده روزانه به میزان مقرر در ماده 20 استفاده خواهند نمود .
ماده 34ـ به وابستگان نظامی و معاونین آنان و مامورین کادر ثابت و مامورین بیستم وابستگی های نظامی و یا مامورین اعزامی به سفارت خانه های دولت شاهنشاهی ایران در کشورهای عراق ـ هندوستان ـ پاکستان ـ عربستان سعودی ـ کویت ماهانه صدی 25 اصل فوق العاده روزانه به عنوان بدی آب و هوا داده میشود :
وابسته نظامی ایران در امریکا ماهانه 600 دلار
وابسته نظامی ایران در کشورهای اروپایی ماهانه 420 دلار
وابسته نظامی ایران در کشورهای آسیایی ماهانه 392 دلار
ماده 37 ـ به وابستگان نظامی در کشورهای آمریکا ـ اتحاد جاهیر شوروی ـ انگلستان ـ فرانسه ـ آلمان ماهانه 98 دلار و به وابستگان نظامی در و کویت و افغانستان ماهانه 84 دلار هزینه پذیرایی به طور مقطوع پرداخت خواهد .
ماده 40 ـ فوق العاده روزانه تحصیلی افسران و درجه داران و دانشجویان و دانش آموزان که به هزینه نیروهای مسلح شاهنشاهی به کشورهای خارجه اعزام و از محل کمک تحصیلی واگذاری خارجی استفاده نمی نمایند به شرح زیر خواهد بود .
الف ـ افسران روزانه 13 دلار .
ب ـ درجه داران و دانشجویان و دانش آموزان اعم از نظامی و غیر نظامی و افراد کادر ثابت روزانه 8 دلار .
پ ـ هزینه تحصیلی این قبیل افسران و درجه داران و دانشجویان و دانش آموزان ( اعم از نظامی و غیر نظامی ) و افراد کادر ثابت نظیر شهریه موسسات فرهنگی ـ هزینه ثبت نام ـ ارزش کتب تحصیلی ـ نوشت افزار ـ هزینه تهیه پایان نامه تحصیلی و سایر هزینه های مربوط برابر گواهی موسسات فرهنگی مربوط به تایید وابستگی نظامی شاهنشاهی ایران پرداخت خواهد شد .
ت ـ به دانشجویان اعزامی به خارج از کشور ( اعم از نظامی و غیر نظامی ) بابت تهیه لباس سالیانه 150 دلار نقدا پرداخت میشود .
تبصره 1 ـ افسرانی که از محل کمک تحصیلی واگذاری خارجی به منظور تحصیل به خارج از کشور اعزام و از کمک های مزبور استفاده می نمایند معادل مبلغی که از این بابت دریافت می کنند از 13 دلار فوق العاده مقرر مندرج در ماده بالا کسر خواهد شد .
تبصره 2 ـ فوق العاده تحصیلی افسران کادر ثابت که از محل کمک نظامی اعزام می گردد روزانه 5 دلار خواهد بود .
تبصره 3 ـ فوق العاده تحصیلی دانشجویان و درجه داران و دانش آموزان و افراد کادر ثابت که از محل کمک نظامی یا کمک تحصیلی واگذاری خارجی اعزام میگردند روزانه 4 دلار خواهد بود .
تبصره 4 ـ به دانشجویانی که ( اعم از نظامی و غیر نظامی ) از طرف نیروهای مسلح شاهنشاهی به کشورهای خارجه اعزام و در مراکز فرهنگی غیر نظامی مشغول تحصیل می باشند روزانه 3 دلار علاوه بر فوق العاده مقرر در این ماده پرداخت خواهد شد .
تبصره 5 ـ افسران و درجه داران و دانشجویان و دانش آموزان ( اعم از نظامی و غیر نظامی ) که در کشورهای خارجی مشغول آموزش می باشند چنانچه در مدت تعطیلات فصلی مربوطه به هزینه شخصی جهت گذراندن تعطیلات به ایران یا کشورهای دیگر عزیمت نمایند در مدت تعطیلات از فوق العاده مقررات در ماده 40 این آئین نامه استفاده خواهند کرد .
ماده 42 ـ فوق العاده روزانه افسران و کارمندان نیروهای مسلح شاهنشاهی که به منظور بازید و یا مامور به کشورهای خارج اعزام می گردند . چنانچه مسکن و غذای آنان از طرف دولت دعوت کننده تامین نشده باشد به میزان مندرج در ماده 30 پرداخت خواهد شد و در غیر این صورت برای هر یک از عوامل دوگانه فوق که تامین شده باشد به میزان یک سوم از فوق العاده مندرج درماده 30 کسر میشود .
تبصره زیر به آخر ماده 43 اضافه می شود :
تبصره ـ در مورد این ماده چنانچه وسیله مسافرت در اختیار گذارده شود فقط فوق العاده روزانه به ماخذ یک سوم میزان مندرج در ماده 30 پرداخت خواهد شد مفاد این آئین نامه از اول دی ماه 1346 قابل اجرا می باشد .
اصلاح آئین نامه فوق که به استناد قانون استخدام نیروهای مصلح شاهنشاهی در تاریخ روز شنبه نهم دی ماه 1346 به تصویب کمیسیون های نظام و دارایی مجلس شورای ملی رسیده بود در تاریخ 20/10/1346 به تصویب کمیسیون شماره 4 ( دارایی ـ بودجه ) مجلس سنا رسید .
رییس مجلس سنا ـ مهندس شریف امامی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 6684

تاریخ تصویب : 1346/10/20

تاریخ ابلاغ : 1346/11/09

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.