×

قانون نحوه استفاده از خانه های سازمانی

قانون نحوه استفاده از خانه های سازمانی

قانون-نحوه-استفاده-از-خانه-های-سازمانی

وکیل

ماده 1 - خانه سازمانی خانه ای است که از طرف وزارتخانه ها یا موسسات دولتی و یا وابسته به دولت در اختیار متصدیان مشاغل معینی در دوره تصدی آن شغل برای سکونت گذارده می شود.
ماده 2 - شرایط و طرز استفاده از خانه های سازمانی و مبلغی که استفاده کننده باید بپردازد و همچنین ترتیب تخلیه آن به موجب آیین نامه ای خواهد بود که ظرف سه ماه از تاریخ تصویب این قانون از طرف وزارت دارایی و وزارت آبادانی و مسکن تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.
ماده 3 - در صورتی که استفاده کننده از خانه سازمانی ظرف مهلت مقررخانه را تخلیه نکند تا روز تخلیه و تحویل حقوق و مزایای او و در مورد مستخدم بازنشسته یک چهارم حقوق بازنشستگی او به نفع سازمان مربوط برداشت می شود.
ماده 4 - ادارات پرداخت کننده حقوق در مرکز و شهرستانها مکلفند مبلغی را که استفاده کننده از خانه سازمانی در ازا استفاده از آن باید بپردازد ماهیانه از حقوق و سایر دریافتیهای او کسر و بلافاصله به حساب مربوطه تحویل نمایند.
ماده 5 - خانه های سازمانی مشمول هیچیک از مقررات قانون مالک و مستاجر و همچنین انجام تشریفات ثبتی مربوط به مقررات اجاره و استجاره نخواهد بود.
ماده 6 - خانه های سازمانی نیروهای مسلح شاهنشاهی مشمول مقررات مربوط به خود خواهد بود. قانون بالا مشتمل بر شش ماده که در تاریخ 1/3/1346 به تصویب مجلس سنا رسیده بود در جلسه روز سه شنبه شانزدهم خرداد ماه یک هزار و سیصد و چهل و شش شمسی مورد تصویب مجلس شورای ملی قرار گرفت .
رییس مجلس شورای ملی - مهندس عبدالله ریاضی

نوع : قانون

شماره انتشار : 6531

تاریخ تصویب : 1346/03/16

تاریخ ابلاغ : 1346/04/31

دستگاه اجرایی : وزارت مسكن و شهرسازی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.