×

آئین نامه اجرائی ماده 157 الحاقی به قانون ثبت اسناد و املاک

آئین نامه اجرائی ماده 157 الحاقی به قانون ثبت اسناد و املاک

آئین-نامه-اجرائی-ماده-157-الحاقی-به-قانون-ثبت-اسناد-و-املاک

وکیل

شماره 4699/1 -16/2/52
وزارت دادگستری
وزارت دادگستری باستناد ماده 157 الحاقی به قانون ثبت مصوب هیجدهم دیماه یکهزار و سیصد و پنجاه یک مقرر میدارد:
ماده اول – ثبت کل اسناد مکلف است با فراهم نمودن امکانات نسبت به چاپ 26 مورد اوراق مندرج در جدول شماره 2 ضمیمه قانون افزایش هزینه ها ثبتی مصوب 1/3/45 روی کاغذ مخصوص چاپ اوراق بهادار به نحویکه نیاز بالصاق تمبر روی آنها نباشد وسیله چاپخانه دولتی و زیر نظر هیات نظارت بر چاپ اوراق بهادار اقدام نماید.
ماده دوم – ثبت کل می تواند در محل هائیکه بانک ملی وجود داشته باشد با موافقت بانک توزیع و فروش اوراق مذکور را به عهده بانک محول نماید.
ماده سوم – ثبت کل مکلف است تا قبل از اجرای ماده 2 این آئیننامه به منظور توزیع و فروش و نگهداری حساب اوراق مذکور در مرکز وواحدهای ثبتی سازمان متناسب با حجم کار هر واحد در نظر گرفته افراد مورد نیاز را به کار گمارد.
ماده چهارم – در مورد درآمدهای ثبتی که به وسیله دفاتر اسناد رسمی وواحدهای ثبتی وصول می گردد ثبت کل می تواند در نقاطی که لازم بداند ترتیبی اتخاذ کند که وجوه مذکور مستقیما وسیله اشخاص ذینفع به بانک ملی تحویل و با تسلیم فیش آن نسبت به انجام معامله با امور ثبتی متقاضی اقدام گردد.
ماده پنجم – در هر مورد که طبق ماده 4 این آئیننامه برگ رسید بانکی به مسئولین امر در واحدهای ثبتی تحویل می گردد متصدی مربوط مکلف است یک نسخه برگ رسید بانکی را در پرونده مربوط بایگانی و شماره و تاریخ آن را در روی برگ اصلی پرونده به خط خوانا قید و پس از ذکر نام و نام خانوادگی خود ذیل آن را امضا نمایند.
ماده ششم – روسای واحدهای ثبتی مکلفند ترتیبی اتخاذ نمایند که دفاتر اسناد رسمی حوزه ثبتی آنها بطور مستمر بخصوص از نظر تحویل به موقع درآمدها مورد بازرسی قرار گیرند و در هر مورد که تاخیری از این نظر مشاهده شده فورا مراتب را جهت تعقیب متخلف گزارش نمایند.
وزیر دادگستری – صادق احمدی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1352/02/16

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.