×

آئین نامه اجرائی بند «د» تبصره (17) قانون بودجه سال 1378 کل کشور

آئین نامه اجرائی بند «د» تبصره (17) قانون بودجه سال 1378 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-بند-«د»-تبصره-(17)-قانون-بودجه-سال-1378-کل-کشور

وکیل

شماره 52808/ ت 21004 ه 28/ 10 1378
وزارت فرهنگ و آموزش عالی ،درمان و آموزش پزشکی
هیات وزیران در جلسه مورخ 26/10/ 1378 بنا به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه و به استناد بند «د» تبصره (17) قانون بودجه سال 1378 کل کشور آئین نامه اجرائی بند یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود :

ماده 1 ـ دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی می توانند ساختمانها ( اعم از اداری ، مسکونی یا آموزشی)کارگاهها ،آزمایشگاهها ،ورزشگاهها،خوابگاههای دانشجویی مهمانسراها،ایستگاههای تحقیقاتی سالنهایفیزیوتراپی،تشریح ،رادیوگرافی،سیتی اسکن ،دندانپزشکی ،درمانگاهها ،بیمارستانها، باغهاومزارع،امکانات جاده سازی ،چاه کنی ،آب رسانی ،کارخانها
خانهای سازمانی ومحلهای تفریحی وسرگرمی و دیگرامکانات خود رابرای مدتی که موردنیاز نیست و استفاده نیست و استفاده ازانهاتوسط غیر موجباستهلاک غیر معمول نمی شود ، با رعایت کاربری قبلی به اشخاص حقیقی ، حقوقی واجد شرایط به اجاره واگذار کنند.
ماده 2ـ میزان اجاره بها به نحوی تعیین شود که امکان تهیه محل یا وسیله مشابه با همان مال الاجاره در زمان انعقاد قرارداد فراهم باشد ( قیمت عادله روز ).
ماده 3 ـ مدت اجاره می تواند تا پایان سال 1378 به صورت ماهانه روزانه ساعتی باشد . در هر صورت مدت اجاره باید به صراحت در اجاره نامه قید شود.
ماده 4 ـ اجاره نامه می تواند رسمی یا عادی باشد در صورت عادی بودن اجاره نامه باید تضمین کافی برای دریافت اجور و تخلیه و تحویل در پایان مدت اجاره از مستاجر گرفته شود .
ماده 5 ـ در اجاره نامه باید به صراحت قید شود که مستاجر حق واگذاری مورد اجاره را کلا یا جزئا به غیر ندارد .
ماده 6 ـ در مورد اجاره ساختمانها کارگاهها و آزمایشگاهها باید ترتیبات لازم برای پرداخت بهای آب و برق و گاز و تلفن و مواد مصرفی مستاجر داده شود .
ماده 7 ـ محل یا دیگر امکانات مورد اجاره باید طی صورتجلسه ای با ذکر کامل امکانات و تجهیزات اضافی به مستاجر تحویل داده شود و در پایان مهلت به همان صورت باز پس گرفته شود .
ماده 8 ـ در مورادی که مورد اجاره به اعتبار شخصیت مستاجر واگذار می شود باید مباشرت مستاجر در استفاده از منافع مورد اجاره در اجاره نامه قید شود .
ماده 9 ـ تمدید مهلت اجاره مستاجرین سال 1377 با رعایت کلیه جوانب و مصلحت موجر بلا مانع است .
ماده 10ـ مال الاجاره باید در شروع مدت مورد نظر و در صورتی که بیشتر از یک ماه باشد در آغاز هر ماه پرداخت شود .
ماده 11ـ در آمد حاصل از اجرای این آئین نامه باید به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل واریز شود. معادل وجوه واریزی فوق از محل اعتبار ردیفهای 503209 و 503208 قسمت چهارم قانون بودجه سال 1378 کل کشور در اختیار وزارتخانه های فرهنگ و آموزش عالی و بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی قرار می گیرد تا در جهت نگهداری و تجهیز ساختمانها و امکانات موجود دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی هزینه گردد.
معاون اول رییس جمهور ـ حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 15998

تاریخ تصویب : 1378/10/26

تاریخ ابلاغ : 1378/11/06

دستگاه اجرایی : وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی - وزارت علوم و تحقیقات و فناوری -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.