×

آئین نامه اجرائی قانون اخذ دو درصد از کل فروش بلیط سینماهای کشور مصوب 1365 1 19

آئین نامه اجرائی قانون اخذ دو درصد از کل فروش بلیط سینماهای کشور مصوب 1365 1 19

آئین-نامه-اجرائی-قانون-اخذ-دو-درصد-از-کل-فروش-بلیط-سینماهای-کشور-مصوب-1365-1-19 شماره 44.94/ ت 325 14/4/1368
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
هیأت وزیران در جلسه مورخ8/4/1368 بنا به پیشنهاد شماره 1568/8/6854 مورخ 8/11/1366 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آئین نامه اجرائی قانون اخذ دو در صد از کل فروش بلیط سینما های کشور مصوب 19/1/1365 مجلس شورای اسلامی را بشرح ذیل تصویب نمودند.

ماده 1- شهرداریها موظفند دو درصد از بهای بلیط تحویلی به صاحبان سینماها را از آنها دریافت و به حساب خاصی که به همین منظور از طرف خزانه در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افتتاح میشود واریز نمایند. حساب مذکور غیر قابل برداشت بوده و موجودی آن به ترتیبی که خزانه معین می کند بحساب درآمد عمومی منتقل خواهد شد.
ماده 2- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اعمال نظارت در امر وصول کامل و به موقع درآمد موضوع این آئین نامه آمار و اطلاعات مربوط به عملکرد فروش بلیط سینماهای کشور را بطور سالانه در اختیار وزارت امور اقتصادی و دارائی و وزارت برنامه و بودجه قرار دهد.
ماده3- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر ساله پیش بینی فروش بلیط سینماهای کشور را در سال مالی آینده برآورد و اطلاعات مربوط را در اختیار وزارت برنامه و بودجه قرار دهد.
ماده 4- وزارت برنامه و بودجه رقم برآوردی را از یک طرف در ردیف درآمدهای عمومی در بودجه کل کشور منظور و از طرف دیگر اعتبار آن را در ردیف جداگانه ای تحت عنوان کمک برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت ایجاد پوشش تأمین اجتماعی و بالا بردن سطح کیفی دست اندکاران متعهد سینما منظور دارد.
ماده 5- وجوه لازم برای انجام هزینه های موضوع این آئین نامه در حدود اعتبار تخصیص یافته و با درخواست وجه ذیحساب مربوط توسط خزانه بحساب خاصی که به همین منظور افتتاح میشود واریز خواهد شد استفاده از حساب مذکور با امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یا مقامات مجاز از طرف ایشان و ذی حساب وزارت مذکور مجاز میباشد.
ماده 6- اعتبارات موضوع این آئین نامه در جهت ایجاد پوشش تأمین اجتماعی و بالا بردن سطح کیفی دست اندر کاران متعهد سینمای جمهوری اسلامی ایران صرفاً خارج از قانون محاسبات عمومی و با رعایت سایر قوانین و مقررات و قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی که به موجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند، در موارد مشروحه زیر قابل مصرف میباشد.
الف-بیمه پرسنل شاغل در صنعت سینمای کشور نزد سازمان تأمین اجتماعی و پرداخت حق السهم بیمه های متعلقه از قبیل بیمه بازنشستگی ، حوادث ناشی از کار، از کار افتادگی.
ب- کمک به منظور جبران زیانهای احتمالی سینما گران متعهدی که بر اثر فعالیتهای فیلمسازی بازیان مواجه گردیده اند.
ج- کمک به بنیادها و کانونها و تعاونیهای وابسته به صنعت سینما جهت امور رفاهی و پرسنلی.
د- تأمین سایر نیازمندیهای رفاهی واجتماعی دست اندرکاران سینما و پرداخت هزینه های متعلقه در این زمینه.
ماده 7- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید اعتبار مزبور را در جهت کمک به دست اندرکاران متعهد سینما و در چهار چوب قانون مصوب از طریق مؤسساتی که در صنعت سینما فعالیت دارند به مصرف برساند.
ماده8- خانه سینما یا دیگر مؤسسات مشابه که اهداف و وظایف آنها منطبق با قانون موضوع این آئین نامه باشند تنها به تشخیص و مشروط بر تایید اساسنامه آنها از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نظارت کامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می توانند در شمول استفاده از این کمک قرار گیرند.
ماده 9- مسئولیت تشخیص ، تسجیل و تعهد و صدور حواله اعتبار موضوع این آئین نامه با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یا مقامات مجاز از طرف ایشان و تأمین اعتبار هزینه ها با ذیحساب آن وزارت خواهد بود.
ماده 10- مانده وجوه استفاده نشده اعتبار موضوع این آئین نامه در هر سال تا پایان فروردین سال بعد به خزانه واریز خواهد شد.
نخست وزیر- میرحسین موسوی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 12921

تاریخ تصویب : 1368/04/08

تاریخ ابلاغ : 1368/04/21

دستگاه اجرایی : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.