×

آئین نامه نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برفعالیتهای فرهنگی ، هنری و تبلیغاتی خارجیان مقیم ایران

آئین نامه نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برفعالیتهای فرهنگی ، هنری و تبلیغاتی خارجیان مقیم ایران

آئین-نامه-نظارت-وزارت-فرهنگ-و-ارشاد-اسلامی-برفعالیتهای-فرهنگی-،-هنری-و-تبلیغاتی-خارجیان-مقیم-ایران شماره 45618/ت 402 - 26/4/1368
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
هیئت وزیران در جلسه مورخ 10/4/1368 بنا به پیشنهاد شماره 1652/8/7965/11 مورخ 4/12/1366 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در اجرای بند 24 ماده 2 قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصوب 12/12/1365 مجلس شورای اسلامی آئین نامه نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر فعالیتهای فرهنگی ، هنری و تبلیغاتی خارجیان مقیم ایران را به شرح زیر تصویب نمودند :

ماده 1 ـ هرگونه فعالیتهای فرهنگی ، هنری و تبلیغی خارجیان مقیم ایران فقط از طریق مراکز رسمی از قبیل مراکز فرهنگی امکان پذیر خواهد بود .
تبصره ـ مراکز فرهنگی شامل انجمنهای روابط فرهنگی ،انجمنهای دولتی ، خانه های فرهنگ و سایر مؤسسات مشابه می باشد که همگی مؤسساتی غیر انتفاعی و غیر سیاسی بوده و صرفا به منظور آشنا ساختن ایرانیان با زبان و فرهنگ و هنر آن کشور و معرفی مظاهر و علائق مشترک فرهنگی اتباع دو مشور براساس ضوابط و مقررات جاری جمهوری اسلامی ایران تاسیس می گردد .
ماده 2 ـ مراکز موضوع این آئین نامه باید قبل از انجام هرگونه فعالیت ، برنامه های مورد نظر خود را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت اخذ مجوز لازم ارائه نمایند .
تبصره ـ مراکز وانجمنهای رسمی دول خارجی مجوز فوق را از طریق وزارت امو رخارجه اخذ می نمایند .
ماده 3 ـ کلیه فعالیتهای فرهنگی ، هنری و تبلیغی مراکز فرهنگی موضوع این آئین نامه باید با رعایت شئونات جمهوری اسلامی ایران و ضوابط و مقررات مشور بوده و نغایر با مصالح عمومی نباشد .
ماده 4 ـ تشکیل کلاسهای آموزشی توسط مراکز فرهنگی چنانچه با شرایط زیر منطبق باشد بلامانع است :
1 ـ در کلاسهای مورد نظر باید صرفا زبان خاص آن کشور تدریس گرددو تشکیل هرگونه کلاس دیگر باید به تصویب قبلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد .
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است در خصوص کلاسهای زبان قبلا از وزارت آموزش وپروش کسب نظر نماید .
2 ـ اجتماع پذیرفته شدگان با رعایت مفاد این آئین نامه فقط در محل تشکیل کلاسها مجاز است .
3 ـ دوره های آموزشی که بر اساس این آئین نامه تشکیل میگردد باید دارای یک مدیر مسئول با تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد .
تبصره ـ شرایط مدیر مسئول ، مدرسین و شرکت کنندگان در کلاسها و سایر ضوابط مراکز فرهنگی طبق دستورالعملی خواهد بود که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصویب و ابلاغ می وشد .
ماده 5 ـ مراکز موجود مشمول این آئین نامه که در حال فعالیت هستند جهت ادامه کار خود موظفند حداکثر ظرف مدت یک سال از تاریخ تصویب این آئین نامه وضع خود را با مفاد ان منطبق نمایند.
ماده 6 ـ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در صورت مشاهده هرگونه تخلف از مقرات این آئین نامه برحسب مورد با هماهنگی سایر ارگانهای ذیربط نسبت به تعطیل موقت کلاسها یا سایر فعالیتهای آنها و یا لغو مجوز فعالیت مرکز فرهنگی اقدامات لازم را معمول خواهد داشت.
نخست وزیر ـ میر حسین موسوی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 12929

تاریخ تصویب : 1368/04/10

تاریخ ابلاغ : 1368/05/02

دستگاه اجرایی : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.