×

تصویبنامه راجع به الحاق بندهای ذیل به تبصره قسمت 1 آئین نامه نحوه دریافت عوارض فرودگاهی

تصویبنامه راجع به الحاق بندهای ذیل به تبصره قسمت 1 آئین نامه نحوه دریافت عوارض فرودگاهی

تصویبنامه-راجع-به-الحاق-بندهای-ذیل-به-تبصره-قسمت-1-آئین-نامه-نحوه-دریافت-عوارض-فرودگاهی

وکیل


شماره 48782/ ت 523 14/5/1368
وزارت راه و ترابری
هیئت وزیران در جلسات مورخ 17/4/1368 و 28/4/1368 با توجه به پیشنهاد شماره 11/6131 مورخ 25/4/1368 وزارت راه و ترابری و به استناد اختیارات تفویض شده به دولت از سوی حضرت امام امت قدس سره موضوع نامه 5072 مورخ 29/2/1367 تصویب نمودند:
بندهای زیر به تبصره قسمت 1 آئین نامه نحوه دریافت عوارض فرودگاهی بشماره 6412 / ت 160 مورخ 10/3/1367 الحاق گردد.
د- ایرانیانی که دارای همسر خارجی و مقیم جمهوری اسلامی ایران میباشند، اعم از اینکه همسر آنها دارای تابعیت ایرانی باشند یا نباشند با تائید وزارت امور خارجه خود و همسر و فرزندانشان در هر سال یکبار از پرداخت عوارض فرودگاهی معاف میباشند.
هـ – اساتید دانشگاه آزاد اسلامی که جهت فرصتهای مطالعاتی، شرکت در کنفرانسها و سمینارها و دوره های کوتاه مدت به خارج از کشور اعزام میشوند با تائید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و مطابق آئین نامه تدوین شده در وزارت فرهنگ و آموزش عالی و بعد از تائید وزیر فرهنگ و آموزش عالی یا وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی حسب مورد.
و- دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور که از امکانات ارز دانشجوئی استفاده نمی نمایند ولی تحصیل آنها بر طبق ضوابط وزارت فرهنگ و آموزش عالی میباشد و همچنین همسر و فرزندان آنها نیز با تائید وزارت فرهنگ وآموزش عالی یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و حسب مورد حداکثر یکبار در سال از پرداخت عوارض فرودگاهی معاف میگردند.
ز- ایرانیانی که بعلت عدم پذیرش کشور مقصد بدون اینکه در آنجا اقامت داشته باشند توسط شرکتهای هواپیمائی به ایران برگردانده میشوندبا تائید وزارت امور خارجه میتوانند از تخفیف صد در صد استفاده و وجوه پرداختی از بابت عوارض فرودگاهی را دریافت نمایند.
ح- مأمورین ویژه روزنامه های مورد تائید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که برای مأموریت یا خریدهای رسمی به مخارج از کشور اعزام میشوند با تائید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از پرداخت عوارض فرود گاهی معاف میگردند.
ط- ورزشکارانی که از طرف جمهوری اسلامی ایران برای انجام مسابقات ورزشی به خارج از کشور اعزام میگردند و کلیه هزینه های آنها بعهده دولت جمهوری اسلامی ایران میباشد ، با تائید سازمان تربیت بدنی از پرداخت عوارض فرودگاهی معافند.
ک- جانبازان انقلاب اسلامی با تائید بنیاد جانبازان
نخست وزیر - میر حسین موسوی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 12952

تاریخ تصویب : 1368/04/28

تاریخ ابلاغ : 1368/05/31

دستگاه اجرایی : وزارت راه وترابری -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.