×

آئین نامه اجرائی قانون نحوه بازنشستگی جانبازان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و معلولین عادی وشاغلین مشاغل سخت و زیان آور

آئین نامه اجرائی قانون نحوه بازنشستگی جانبازان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و معلولین عادی وشاغلین مشاغل سخت و زیان آور

آئین-نامه-اجرائی-قانون-نحوه-بازنشستگی-جانبازان-انقلاب-اسلامی-و-جنگ-تحمیلی-و-معلولین-عادی-وشاغلین-مشاغل-سخت-و-زیان-آور

وکیل

شماره 45664/ت 652 - 30/5/1368
سازمان اموراداری واستخدامی کشور
هیأت وزیران درجلسه مورخ 28/5/1368 بنابه پیشنهاد شماره 1601/د مورخ 13/4/1368سازمان اموراداری واستخدامی کشور و نظرات شماره 5901/010 مورخ 28/4/1368 بنیاد جانبازان انقلاب اسلامی و شماره 3124/868 مورخ 2/2/1368 سازمان بهزیستی کشور آئین نامه اجرائی انون نحوه بازنشستگی جانبازان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و معلوین عادی وشاغلین سخت و زیان آور مصوب 1/9/67 را بشرح زیر تصویب نمودند.

1- کلیه وزارتخانه ها وشرکتهای و مؤسسات دولتی و شهرداریها ، بانکها و مؤسسات و شرکتها و سازمانهائی که شمول قانون برآنها مستلزم ذکر نام است میتوانند در صروت درخواست کتی جانبازان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و معلولین حوادث ناشی از کار و بیماران ناشی از شایط خاص کار و معلولین عادی به ظرط داشتن بیست سال تمام سابقه خدمت قابل قبول از لحاظ بازنشستگی و سایر شرایط مندرج در این آئین نامه و تصویب شورای اموراداری و استخدامی کشور باستنثنای مشمولین قانون کار بازنشسته نمایند.
تبصره – شورای امور اداری واستخدامی کشور مکلف است در صورت کامل بودن مدارک حداکثر ظرف مدت یکماه از تاریخ وصول مدارک نظریه خود را مبنی بر موافقت یا مخالفت با بازنشستگی و همچنین مدت سنوات ارفاقی را اعلام نماید.
2- ملاک محاسبه آخرین حقوق از بازنشستگی برای هریک از کارکنان دستگاههای مذکور مبلغی است که در مقررات استخدامی آنان مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی قرارخواهد گرفت .
3- درجه معلولیت جانبازان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی توسط کمیسیون پزشکی بنیاد جانبازان و معلولین حوادث ناشی از کار وبیماران ناشی از شرایط خاص کار ومعلولین عادی توسط کمیسیون پزشکی مرکب از سه نفر افراد متخصص با معرفی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی مربوط به معلولین میگردد، تعیین خواهد گردید. دبیرخانه کمییون پزشکی مربوط به معلولین در سازمان بهزیستی خواهد بود.
4- به سنوات خدمت هریک از مستخدمینی که باستناد ماده 79 قانون استخدام کشوری یا مقررات مشابه آن در قوانین مربوط به دستگاهها از کار افتاده میشوند راساً توسط دستگاه مربوط بسه سال اضافه میگردد.
تبصره – درصورتیکه سنوات خدمت اینگونه افراد با احتساب سه سال کمتر از پانزده سال باشد مدت خدمت آنان پانزده سال منظور خواهد شد.
5- مشاغل سخت و زیان آور و درجات مربوط به پس سازمانی که عمدتاً در شرایط محیطی نامساعد از قبیل وجود گازهای شیمیائی ، کار با مواد رادیو اکتیو و پرتوهای مضره ، محیط عفونت زا ، کار دراعماق ، انفجار ، کار با معلولین ذهنی و جسمی و غیره انجام شود و وظایف مربوط به شغل موجب بروز ناراحتی های جسمی و روحی شدید گردد، بنا به پیشنهاد هریک از دستگاههای مشمول این قانون و تائید شورای امواداری و استخدامی کشور به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید.
تبصره 1ـ متصدیان مشاغل سخت و زیان آور در صورتیکه حداقل دارای 20 سال خدمت تمام بوده و دو سوم خدمت خود را در مشاغل سخت و زیان آور موضوع این ماده خدمت نموده باشند می توانند تقاضای بازنشستگی نمایند .
تبصره 2 ـ مدت ست=نوات ارفاقی به هر یک از متصدیان موضوع این ماده با توجه به انجام وظائف و در درجات مختلف مشروط به اینکه از 5 سال تجاوز ننماید به شرح زیر تعیین می گردد:
الف ـ انجام وظائف در مشاغل درجه یک بازاء هر یک سال خدمت یک ماه .
ب ـ انجام وظائف در مشاغل درجه دو بازاء هر یک سال خدمت دو ماه .
پ ـ انجام وظائف در مشاغل درجه سه بازاء هر یک سال خدمت سه ماه .
تبصره 3 ـ پرداخت فوق العاده سختی شرایط محیط کار موضوع بند خ ماده 39 قانون استخدام کشوری ملاک تشخیص مشاغل سخت و زیان آور نخواهد بود .
تبصره 4 ـ کسور با زنشستگی سهم دستگاه توسط دستگاه و سهم مستخدم بر حسب مدت سنوات ارفاقی توسط مستخدم با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط محاسبه و به حساب صندوق بازنشستگی مربوط واریز خواهد شد .
تبصره 5 ـ سنوات خدمت ارفاقی موضوع ماده 4 این آئین نامه بدون پرداخت کسور بازنشستگی اضافه می گردد .
تبصره 6 ـ هرگونه تغییر در مفاد این آئین نامه بنا به پیشنهاد سازمان امور اداری و استخدامی کشور و تصویب هیات وزیران خواهد بود .
رئیس هیات وزیران ـ میر حسین موسوی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 12960

تاریخ تصویب : 1368/05/28

تاریخ ابلاغ : 1368/06/09

دستگاه اجرایی : سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.