×

آئین نامه اجرائی تبصره 27 قانون بودجه سال 1368

آئین نامه اجرائی تبصره 27 قانون بودجه سال 1368

آئین-نامه-اجرائی-تبصره-27-قانون-بودجه-سال-1368
شماره 3874/ ت 37 - 9/2/1368
وزارت کشور - وزارت برنامه وبودجه
هیأت وزیران درجلسه مورخ 3/2/1368 بنا به پیشنهاد مشترک شماره 483-64/1195-1 مورخ 30/1/1368 وزارت کشور وزارت برنامه و بودجه باستناد تبصره 27 قانون بودجه سال 1368 کل کشور آئین نامه اجرائی مصرف اعتبارات ردیف 503052 موضوع تبصره فوق مربوط به احداث و بهسازی راهها واحداث و تجهیز پاسگاهها حفاظت فیزیکی به منظور حراست از مرزهای کشور را بشرح زیر تصویب نمودند.

ماده 1- مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ( 000ر000ر500ر3) ریال از اعتبارات تبصره 27 قانون بودجه سال 1368 کل کشور مطابق بند 3 ردیف 90 تبصره 15 قانون بودجه سالجاری با رعایت دقیق قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی که به موجب قانون از رعایت قانون محابات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند قابل مصرف می باشد.
ماده 2- تعیین اولویت و نیازهای عمرانی مرزها در هریک از استانهای مرزی کشور از محل اعتبار تبصره مذکور براساس طرحها و پروژه هایی خواهد بود که با پیشنهاد کمیته مرزی استانهای مرزی از طریق استانداری ارسال و به تأیید ستاد مرزها رسیده وبه دستگاههای اجرائی ذیربط ابلاغ می گردد تاپس از مبادله موافقتنامه با وزارت برنامه وبودجه طبق مقررات مربوطه به مصرف برسد.
تبصره 1- سهم اعتباری هریک از دستگاههایاجرائی با توجه به اولویتهای تعیین شده درماده 2 به صورت استانی و یا ملی به دستگاه اجرائی مربوطه ابلاغ خواهدشد.
تبصره 2- ستاد مرزها می تواند اجرای طرحها و پروژه های مرزی را مانند سایر دستگاههای اجرائی به کمیته انقلاب اسلامی مرکز واگذار نماید.
ماده 3- کلیه دستگاههای اجرائی ذیربط دراین آئین نامه موظفند اجرای طرحهای مرزی خود را در زمینه احداث پاسگاهها و راههای مرزی و حفاظت فیزیکی مرزها با دفتر عمران مرزها در مرکز هماهنگ نمایند( مناطق جنگی تابع ضوابط مربوط به خود خواهند بود.)
ماده 4- دستگاههای اجرائی اعم از ملی و استانی موظفند هرچهارماه یکبار گزارش عملکرد پیشرفت طرحهای عمرانی از مرزها ازمحل تبصره 27 را جهت اطلاع ستاد مرزها به دفتر عمران مرزها در مرکز ارسال نمایند و دفتر عمران مرزها نیز گزارش مذور را هرچهار ماه یکبار در اختیار وزارت برنامه وبودجه قرارداده تا از طریق وزارتخانه فوق به کمیسیونهای برنامه وبودجه و داخلی مجلس شورای اسلامی تسلیم گردد.
ماده 5- مبلغ 10% از اعتبارپاسگاههای مرزی جهت تجهیز پاسگاههای مرزی و احداث تأسیسات جنبی به تصویب ستاد مرزها تخصیص می یابد و
ماده 6- اسناد هزینه مربوط به امضاء ذیحسب طرحهای عمرانی دستگاههای اجرائی و وزیر مربوطه یا مقام مجاز از طرف وی به هزینه قطعی منظور خواهد شد و درمواردی که ستاد مرزها در مرکز اعتباری را بصورت استانی واگذار نماید ، اسناد هزینه با امضاء ذیحساب طرحهای عمرانی استان و رئیس دستگاه اجرائی محلی به هزینه قطعی منظور خواهد شد، تخصیص اعتبارات بعدی باتوجه به گزارش پیشرفت کار برحسب نیاز از طریق وزارت کشور درخواست می شود.
ماده 7 - درمورد اجرای طرحها و پروژه های عمرانی این تبصره حضور نمایندگان وزارت برنامه وبودجه و وزارت راه وترابری درجلسات شورای همانگی عمران مرزها در استان و در مرکز الزامی است .
ماده 8 - مبلغ پنجاه میلیون ریال جهت هزینه های جاری ستاد مرزها در اختیار وزارت کشور وبه تأیید رئیس ستاد قابل هزینــه می باشد.
نخست وزیر - میرحسین موسوی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 13160

تاریخ تصویب : 1368/02/03

تاریخ ابلاغ : 1369/02/19

دستگاه اجرایی : وزارت كشور - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.