×

آئین نامه سازمانهای کارفرمائی کشاورزی

آئین نامه سازمانهای کارفرمائی کشاورزی

آئین-نامه-سازمانهای-کارفرمائی-کشاورزی

وکیل

قسمت اول: کلیات
ماده 1 ـ کارفرمایان واحد های مشمول قانون کار کشاورزی که دارای فعالیت های مشابه و مرتبط هستند بمنظور حفظ حقوق و منابع اقتصادی و اجتماعی می توانند در سطح شهرستان یا استان سندیکای کارفرمائی تشکیل دهند. سازمان کارفرمائی در این آئین نامه به سندیکا ـ اتحادیه و سازمان ملی کارفرمائی ( کنفدراسیون ) اطلاق می شود.
ماده2 ـ عضویت در سازمانهای کارفرمائی بدون توجه به خصوصیات نژادی و مذهبی و ملیت آزاد است.
ماده 3 ـ عضویت کارفرما به اعتبار فعالیت های متفاوت در سندیکاهای مختلف بلامانع است ولی در بیش از یک سندیکا نمیتواند سمت دبیر یا رئیس یا خزانه دار سندیکا را داشته باشد.
ماده 4 ـ در اساسنامه هر سندیکا تعیین نکات زیر ضروری است :
الف) نام ( که باید با نوع و حوزه فعالیت متناسب باشد ) .
ب) اقامتگاه قانونی .
ج) حوزه فعالیت .
د) نوع فعالیت .
هـ) هدف .
و) وظایف مجمع عمومی و هیئت مدیره و بازرسان .
ز) شرایط عضویت .
ح) میزان حق عضویت .
ط) تشکیلات و طراز اداره امور مالی .
ی) تعیین تکلیف وجوه و اموال سندیکا اعم از منقول و غیر منقول در صورت انحلال .
ک) مقررات انظباطی مربوط به اعضاء هیئت مدیره و بازرسان .
ماده 5 ـ اسامی اعضاء سندیکا باید در دفتر مخصوص ثبت گردد و هر یک از اعضاء مقابل نام خود را امضاء نماید .

قسمت دوم: ارکان سندیکا
ماده 6 ـ ارکان سندیکا عبارتست از مجمع عمومی و هیئت مدیره و بازرسان و دبیر خانه .
فصل اول ـ مجمع عمومی
ماده 7 ـ مجمع عمومی عبارتست از اجتماع اعضاء سندیکا که با حضور حداقل دوسوم اعضاء سندیکا رسمیت داشته و باید لااقل سالی یک بار از طریق انتشار آگهی دعوت در روزنامه کثیر الانتشار و یا ارسال دعوت نامه از طریق پست سفارشی تشکیل شود. در صورت عدم حصول اکثریت مذکور در مرحله ثانوی میتوان مجمع عمومی را با یک دوم بعلاوه یک نفر اعضاء سندیکا تشکیل داد تاریخ و طرز تشکیل و محل انعقاد جلسات مجمع عمومی را اساسنامه هر سندیکا تعیین می نماید .
در صورتی که در مرحله دوم تعداد شرکت کنندگان در مجمع عمومی بحد نصاب نرسد ظرف 25 روز برای بار سوم مجمع عمومی دعوت می شود و با حضور یک سوم از اعضاء جلسه رسمیت خواهد داشت .
تبصره ـ کارفرما می تواند به ترتیبی که در اساسنامه سندیکا پیش بینی خواهد شد برای شرکت در مجمع عمومی از طرف خود نماینده ای معرفی نماید .
ماده 8 ـ اخذ رای در مجمع عمومی علنی است مگر در مورد انتخاب هیئت مدیره و بازرسان که بطور مخفی انجام می گیرد .
ماده 9 ـ مجمع عمومی در مواقع ضروری بدعوت هیئت مدیره و یا بازرسان و یا یک سوم اعضاء از طریق انتشار آگهی در روزنامه کثیر الانتشار یا ارسال دعوتنامه از طریق پست سفارشی تشکیل می شود .
ماده 10 ـ در صورتی که بازرسان تشکیل مجمع عمومی را ضروری تشخیص دهند مراتب را کتباًً به هیئت مدیره اعلام خواهند نمود و هیئت مدیره مکلف است حداکثر تا پانزده روز پس از وصول اعلامیه بازرسان اعضاء سندیکا را جهت تشکیل مجمع عمومی دعوت نماید و در صورت استنکاف تمامی بازرسان با انتشار آگهی نسبت به دعوت مجمع عمومی راساً اقدام خواهند نمود.
ماده 11 ـ در صورتیکه هیئت مدیره از تشکیل مجمع عمومی بنا به تقاضای کتبی یک سوم اعضاء سندیکا در ظرف پانزده روز استنکاف نمود نصف اعضاء سندیکا می توانند با صدور دعوت نامه ایکه بامضاء کلیه آنان رسیده باشد نسبت به دعوت و تشکیل مجمع عمومی اقدام نمایند .
ماده 12 ـ تصمیمات مجمع عمومی در کلیه موارد با اکثریت نصف بعلاوه یک از آراء افراد حاضر نافذ و معتبر است مگر در موارد زیر که حضور حداقل دو سوم اعضاء سندیکا و حصول سه چهارم آراء افراد حاضر الزام آور می باشد .
الف ـ انحلال سندیکا.
ب ـ تصویب و اصلاح اساسنامه .

فصل دوم ـ هیئت مدیره و بازرسان
ماده 13 ـ تعداد اعضاء هیئت مدیره و بازرسان را اساسنامه هر سندیکا تعیین می نماید . ولی بهر صورت تعداد منتخبین هر یک از گروههای مذکور باید فرد باشد مدت اعتبار هیئت مدیره و بازرسان دو سال می باشد و تجدید انتخاب آنان بلامانع است. در انقضاء مدت خزانه دار و دبیر مکلفند تا قطعیت انتخابات مجدد امور مالی و اجرائی سندیکا را اداره نمایند .
تبصره ـ دبیر در دوره فترت مکلف است مجمع عمومی را برای تجدید انتخابات دعوت نماید و در صورتیکه انتخابات مجدد حداکثر در فاصله شش ماه از پایان مدت اعتبار هیئت مدیره و بازرسان صورت نگیرد نامبرده باید فوراً مراتب را جهت تعیین تکلیف به وزارت کار و امور اجتماعی اطلاع دهد .
ماده 14 ـ اعضاء اصلی و علی البدل هیئت مدیره و بازرسان باید واجد صلاحیت و حائز شرایط زیر باشند:
الف ـ تابعیت ایران .
ب ـ حداقل سن 21 سال تمام .
ج ـ نداشتن سابقه محکومیت کیفری مستلزم محرومیت از حقوق اجتماعی .
د ـ اشتغال در فعالیت مربوط .
ماده 15 ـ هیئت مدیره سندیکا از بین خود یکنفر را بعنوان رئیس و یک نفر را بعنوان خزانه دار و یک نفر را بعنوان دبیر از بین خود یا افراد واجد شرایط و صلاحیت عضو و یا غیر عضو سندیکا انتخاب می نماید. رئیس مسئول اداره جلسات هیئت مدیره بوده و خزانه دار مسئول امور مالی سندیکا می باشد دبیر ریاست دبیر خانه را عهده دار بوده و مسئول تشکیلات اجرائی است .
تبصره 1 ـ در صورتیکه رئیس، دبیر یا خزانه دار هیئت مدیره سندیکای کارفرمائی کشاورزی به سمت رئیس یا مدیریت عامل شرکت های تعاونی کارفرمائی کشاورزی انتخاب شود و قبولی خود را اعلام نماید سمت خود را در هیئت مدیره سندیکا از دست خواهد داد .
تبصره 2 ـ دبیر در صورتیکه عضو منتخب در مجمع عمومی نباشد حق رای در جلسات هیئت مدیره را نخواهد داشت .
تبصره 3 ـ هیئت مدیره می تواند به پیشنهاد دبیر سندیکا یک نفر را به سمت قائم مقام دبیر از بین افراد واجد شرایط سندیکا یا خارج از سندیکا انتخاب نماید . ماده 16 ـ هیئت مدیره موظف است حداکثر ظرف دو ماه از تاریخ دریافت گواهینامه ثبت سندیکا در وزارت کار و امور اجتماعی حسابی در یکی از بانک های مجاز بنام سندیکا افتتاح و کلیه وجوه سندیکا را بحساب مذکور واریز نماید . کلیه اسناد و مدارک مالی باید با امضاء مشترک دبیر و خزانه دار تنظیم گردد.
ماده 17 ـ هیئت مدیره موظف است لااقل سالی یک بار عملیات و اقدامات خود را به مجمع عمومی گزارش نماید .
ماده 18 ـ حق عضویت اعضاء باید بموجب قبوض چاپی که بامضاء دبیر و خزانه دار رسیده باشد اخذ و جمع آوری گردد.
ماده 19 ـ در صورت استعفاء یا فوت یا غیبت بدون عذر موجه در سه جلسه متوالی و یا علل دیگر که مانع انجام وظیفه هر یک از اعضاء هیئت مدیره گردد یکی از اعضاء علی البدل که در انتخابات هیئت مدیره دارای رای بیشتری بوده است برای مدت باقیمانده از دوره اعتبار هیئت مدیره جانشین عضو مزبور خواهد شد. تشخیص عذر و علت بعهده رئیس هیئت مدیره خواهد بود .
ماده 20 ـ در صورت عزل یا استعفاء یا فوت یا از دست دادن صلاحیت اکثریت اعضاء هیئت مدیره، انتخابات هیئت مدیره باید تجدید گردد.
ماده 21 ـ خزانه دار موظف است که در هر مورد بنا به تقاضای بازرسان کلیه دفاتر مالی و اسناد سندیکا را برای رسیدگی در اختیار آنان قرار دهد .
ماده 22 ـ هیئت مدیره می تواند با سازمان های کارگری مربوط پیمان دسته جمعی منعقد نماید .
ماده 23 ـ وظایف بازرسان عبارتست از نظارت برکلیه اقدامات و عملیات هیئت مدیره در حدود مقررات و اساسنامه ــ بازرسان مکلفند گزارش اقدامات خود را لا اقل سالی یک بار در مجمع عمومی عنوان و مطرح نمایند .

قسمت سوم ـ حقوق و ظایف سندیکا
ماده 24 ـ حقوق و وظایف سندیکا علاوه بر موارد مقرر در قانون کار مصوب سال 2517 شاهنشاهی عبارتست از :
1. انجام آن قسمت از وظائفی که از طرف مؤسسات دولتی طبق موازین قانونی بعهده آنها واگذار می شود .
2. تشکیل شورای سازش جهت رفع اختلافات ناشی از قانون کار کشاورزی با تایید وزارت کار و امور اجتماعی .
3. تعیین و اعزام نماینده به کمیته های حفاظت و کمیته های همکاری بر اثر شرایط مندرج در آئین نامه های مربوط .
4. نظارت و مشارکت در امور اجتماعی واحد های مربوط .
5. راهنمائی کارفرمایان جهت طبقه بندی مشاغل کارگاه و سایر اموری که در بهبود امور کارگاه مؤثر است .
6. ارشاد و تشویق کار فرمایان عضو سندیکا به تشکیل کلاس های آموزشی ( با سواد کردن و حرفه ای ) همچنین آموزش های ملی و میهنی و باشگاههای فرهنگی و ورزشی برای کارگران کارگاههای عضو.
7. ارشاد کار فرمایان عضو به همکاری و تشریک مساعی بیشتر .
قسمت چهارم ـ اتحادیه کار فرمائی
ماده 25 ـ ارکان اتحادیه عبارتست از مجمع عمومی نمایندگان هیئت مدیره و بازرسان و دبیر خانه .
تبصره ـ دعوت اولین مجمع عمومی اتحادیه از طرف دبیرا و یا رؤسای هیئت مدیره سندیکاهائی که تصمیم به تشکیل اتحادیه دارند بعمل می آید .
ماده 26 ـ مجمع عمومی نمایندگان عبارتست از اجتماع لااقل دوسوم نمایندگان منتخب سندیکاها که تعداد آنها برای کلیه سندیکا های کارفرمائی مساوی است مگر در مواردیکه با توجه به سرمایه ها و تعداد کارگران اساسنامه اتحادیه حد نصاب دیگری را پیش بینی و مقررنماید . مجمع عمومی در مواقع ضروری بنابدعوت هیئت مدیره و با توجه به مفاد اساسنامه اتحادیه تشکیل جلسه خواهد داد. چنانچه هیئت مدیره از دعوت استنکاف نمود تمامی بازرسان می توانند مجمع عمومی را دعوت نمایند و در صورت خودداری بازرسان از دعوت ، دوسوم نمایندگان سندیکاهای عضو در اتحادیه می توانند نسبت به دعوت مجمع عمومی اقدام کنند.
ماده 27 ـ دعوت مجمع عمومی اتحادیه بوسیله انتشار آگهی در یکی از روزنامه های کثیر الانتشار کشور و یا ارسال دعوت نامه بوسیله پست سفارشی بعمل خواهد آمد .
ماده 28 ـ مجمع عمومی نمایندگان پس از تصویب اساسنامه هیئت مدیره ( اعضاء اصلی و علی البدل ) و بازرسان را که تعدادشان باید فرد باشد بر طبق اساسنامه از بین خود یا اعضاء سندیکا های وابسته انتخاب خواهد نمود .
تبصره ـ هیئت مدیره می تواند دبیر را از بین افراد واجد صلاحیت غیر عضو انتخاب نماید این دبیر حق رای نخواهد داشت .
ماده 29 ـ هیئت مدیره مکلف است حداقل سالی یک بار عملیات و امور مالی اتحادیه را به مجمع عمومی گزارش نماید .
ماده 30 ـ مدت اعتبار دوره نمایندگی هیئت مدیره و بازرسان 2 سال است .
ماده 31 ـ اعضاء هیئت مدیره و بازرسان باید واجد صلاحیت و شرایط مقرر در ماده 14 این آئین نامه باشند و در صورت فوت یا عزل یا از دست دادن صلاحیت و شرایط یا استعفاء اکثریت اعضاء بطوریکه هیئت مدیره یا بازرسان فاقد اکثریت لازم برای تمشیت امور اتحادیه شوند مجمع عمومی بنابدعوت یک سوم سندیکاهای عضو تشکیل و انتخابات هیئت مدیره و بازرسان را تجدید خواهد کرد.
ماده 32 ـ بازرسان باید طبق مقررات اساسنامه بر عملیات هیئت مدیره نظارت نموده و لااقل سالی یک بار گزارش اقدامات خود را در مجمع عمومی اتحادیه مطرح سازند .
ماده 33 ـ دبیر ریاست دبیر خانه و مسئولیت تشکیلات اجرائی اتحادیه را عهده دار می باشد .
تبصره ـ در دوره فترت دبیر مسئولیت دعوت از اعضاء اتحادیه را برای تشکیل مجمع عمومی خواهد داشت .
ماده 34 ـ در اساسنامه هر اتحادیه باید نکات و موضوعاتی که در ماده 4 این آئین نامه برای سندیکا ها پیشبینی شده منظور گردد.
ماده 35 ـ اخذ رای در مجامع اتحادیه علنی خواهد بود .
ماده 36 ـ حد نصاب آراء در کلیه موارد نصف بعلاوه یک از عده حاضر است .
ماده 37 ـ حقوق و وظایف اتحادیه علاوه بر آنچه در قانون کار پیش بینی شده بقرار زیر است :
الف ـ ایجاد هماهنگی در شرایط کار کارگاههای سندیکاهای عضو .
ب ـ ارشاد سندیکاهای عضو به انعقاد پیمانهای دسته جمعی کارگران .
ج ـ بررسی و اظهار نظر نسبت به سئوالات و پیشنهادات واصله از طرف سندیکاهای عضو .
د ـ ارشاد و تشویق سندیکاهای عضو به تشکیل کلاسهای سواد آموزی آموزش حرفه ای و آموزش ملی و میهنی و ایجاد باشگاههای فرهنگی ورزشی برای کارگران کارگاههای مربوط به سندیکاهای عضو .
هـ) رسیدگی به شکایات سندیکاهای عضو و حل و فصل اختلافات آنها .
و) همکاری و انجام آن قسمت از وظائف که از طرف مؤسسات دولتی طبق موازین قانونی بعهده آنها واگذار می شود .

قسمت پنجم ـ سازمان ملی کارفرمائی کشاورزی ( کنفدراسیون کارفرمائی )
ماده 38 ـ ارکان سازمان عبارتست از کنگره ـ شورای عالی ـ دبیر کل و بازرسان .
ماده 39 ـ کنگره عبارتست از اجتماع لااقل دوسوم نمایندگان سندیکاهای کارفرمائی کشاورزی ثبت شده .
تبصره 1ـ هر یک از سندیکاهای عضو سازمان به نسبت اعضاء خود برطبق نصاب مقرر در اساسنامه نماینده به کنگره معرفی میکند .
تبصره 2ـ دعوت اولین کنگره از طرف رؤسای هیئت مدیره سندیکاهائی که تصمیم به تشکیل سازمان مالی کشاورزی دارند بعمل می آید .
تبصره 3ـ جلسات کنگره حداقل سالی یک بار بنابدعوت دبیر کل از طریق انتشار آگهی در یکی از روزنامه های کثیرالانتشار کشور تشکیل می شود .
ماده 40 ـ کنگره پس از تصویب اساسنامه یک نفر دبیر کل و سه نفر بازرس را برای مدت 2 سال انتخاب می کند .
ماده 41 ـ شورایعالی سازمان عبارتست از اجتماع رؤسا و دبیران اتحادیه ها و سندیکاهای عضو و افراد دیگری که در اساسنامه پیش بینی خواهد شد .
تبصره1ـ جلسات شورایعالی با حضور دوسوم اعضاء رسمیت داشته و تصمیمات آن با اکثریت نصف بعلاوه یک آراء افراد حاضر معتبر خواهد بود.
تبصره2ـ شورا باید حداقل ماهی یک بار تشکیل جلسه دهد.
ماده42 ـ اختیارات و وظایف کنگره و شورایعالی و دبیر کل و بازرسان سازمان در اساسنامه مربوط پیش بینی خواهد شد .
ماده 43 ـ در اساسنامه هر سازمان باید نکات و موضوعاتی که در ماده 4 این آئین نامه برای سندیکاها پیش بینی شده منظور گردد.
ماده 44 ـ حقوق و وظایف سازمان علاوه برآنچه که در قانون کار پیش بینی شده است بشرح زیر می باشد :
الف ـ سعی در ایجاد مراکز آموزشی برای بالا بردن سطح دانش و اطلاعات اعضاء در امور فنی و مدیریت .
ب ـ همکاری با اتحادیه ها و سندیکاها در خصوص هماهنگ ساختن شرایط کار .
ج ـ اظهار نظر در مورد سئوالات اتحادیه ها و سندیکاهای عضو .
د ـ تشکیل کمیته های اختصاصی برای بررسی و اظهار نظر در مورد مسائل کلی اجتماعی و اقتصادی و کارگری اتحادیه ها و سندیکاهای عضو .
ذ ـ رسیدگی به شکایات سندیکاها و اتحادیه های عضو و حل و فصل اختلافات آنها .

قسمت ششم ـ ثبت و انحلال
ماده 45 ـ ثبت سازمانها و تجدید انتخابات و هرگونه اصلاح و تغییر اساسنامه آنها مستلزم تسلیم مدارک زیر به وزارت کار و امور اجتماعی خواهد بود .
الف ـ دو نسخه تقاضا نامه تاسیس سازمان
ب ـ دو نسخه از صورت جلسات مجامع عمومی و کنگره مربوط به تصویب و اصلاح اساسنامه و انتخاب و تجدید انتخاب اعضاء اصلی و علی البدل هیئت های مدیره و بازرسان و دبیر کل سازمان ملی و اعضاء شورایعالی .
ج ـ دو نسخه از اساسنامه اولیه و یا اساسنامه اصلاح شده که به تصویب مجامع عمومی یا کنگره رسیده باشد .
د ـ تعداد اعضاء در سندیکا و تعداد و مشخصات اعضاء در اتحادیه و سازمان ملی و اقامتگاه قانونی آنان .
هـ) دو نسخه اظهار نامه نداشتن عدم سوء پیشینه کیفری که مستلزم محرومیت از حقوق اجتماعی بوده و 4 قطعه عکس و دوبرگ رونوشت یا فتوکپی شناسنامه هر یک از اعضاءمشخص در بند (ب) و صورتی شامل مشخصات و سمت هر یک از آنان .
تبصره1ـ مدارک مربوط به سندیکاها و اتحادیه ها باید باداره کار کشاورزی محل و مدارک مربوط به سازمان ملی کارفرمائی باید به وزارت کار و امور اجتماعی ـ اداره کل روابط کار کشاورزی تسلیم گردد.
تبصره2ـ در صورتیکه مدارک لازم حداکثر ظرف 3ماه بمراجع مزبور تسلیم نشود ادارات مذکور می توانند در خواست تشکیل و ثبت سازمانهای کار فرمائی جدید را بپذیرند .
ماده 46 ـ اداره کار کشاورزی محل مکلف است مدارک انتخاباتی سازمانهای مذکور را ظرف 15 روز از تاریخ وصول بررسی و پس از رفع نقص به وزارت کار و امور اجتماعی ارسال و پس از اعاده تقاضای ثبت را به هزینه متقاضیان دو نوبت به فاصله یکهفته در یکی از روزنامه های محلی و در صورت عدم انتشار مرتب روزنامه های محلی در یکی از جراید کثیر الانتشار پایتخت آگهی کند و 15 روز پس از تاریخ انتشار آگهی نوبت دوم دو نسخه از آگهی منتشره را جهت ثبت و صدور گواهینامه به وزارت کار و امور اجتماعی ارسال دارد.
تبصره ـ مهلت اعتراض حداکثر تا پانزده روز پس از تاریخ انتشار آگهی نوبت دوم خواهد بود .
اداره کار کشاورزی محل در صورت وصول اعتراض موظف است نسبت به مورد اعتراض ظرف یک هفته تحقیقات کافی معمول و جریان کار را ضمن اظهار نظر جهت اتخاذ تصمیم به وزارت کار و امور اجتماعی گزارش نماید .
ماده47 ـ در مورد سازمان ملی کارفرمائی وزارت کار و امور اجتماعی یک آگهی به هزینه متقاضیان در دو نوبت به فاصله یک هفته در یکی از روزنامه های کثیر الانتشار تهران منتشر و در صورت عدم وصول اعتراض ظرف 15 روز از تاریخ انتشار آگهی نوبت دوم گواهی ثبت نام سازمان را صادر خواهد کرد .
ماده 48 ـ اداره کل روابط کار کشاورزی جهت دبیر و رئیس هیئت مدیره و خزانه دار سندیکاها و اعضاء هیئت مدیره اتحادیه ها کارت شناسائی صادر خواهد کرد .
ماده 49 ـ اگر سندیکا یا اتحادیه یا سازمان ملی با نام یا علامت مشخص در وزارت کار و امور اجتماعی به ثبت رسیده باشد ثبت سازمانهای کارفرمائی دیگری با همان نام و همان علامت مجاز نخواهد بود .
ماده 50 ـ سازمانهای کارفرمائی مکلفند که اطلاعات مورد نیاز وزارت کار و اموراجتماعی را در اختیار وزارت مذکور بگذارند.
ماده 51 ـ سازمانهای کارفرمائی در موارد زیر منحل می گردد:
الف ـ در صورت تصویب مجمع عمومی یا کنگره .
ب ـ در صورت صدور رای قطعی از طرف مراجع قضائی کشور .

قسمت هفتم ـ مقررات مختلف
ماده 52 ـ سازمان های کارفرمائی و کارفرمایان مکلفند تقاضای سازمانهای کارگری را جهت مذاکره و انعقاد پیمانهای دسته جمعی بپذیرند.
ماده 53 ـ سازمانهای کارفرمائی کشاورزی نمی توانند ترتیبات و شرایطی بوجود آورند که مانع فعالیت سایر سازمانهای کارفرمائی گردند .
ماده 54 ـ حضور نماینده وزارت کار و امور اجتماعی در مجمع عمومی و یا کنگره در صورت اقتضاء و تقاضای سازمان کارفرمائی بلامانع است .
ماده 55 ـ سازمانهای کارفرمائی کشاورزی به هیچوجه اجازه ندارند که منابع مالی خود را به مصارف خارج از حدود مقرر در اساسنامه برسانند .
ماده 56 ـ سازمانهای کارفرمائی مکلفند قبلا موعد تشکیل مجمع عمومی را بطور کتبی باداره کار کشاورزی محل اعلام و دو نسخه از صورتجلسات مجمع عمومی را نیز بعداًً باداره مذکور ارسال دارند.
ماده 57 ـ ارتباط و ائتلاف و الحاق سازمانهای کارفرمائی کشاورزی با هر گونه تشکیلات بین المللی با نظر شورایعالی کار کشاورزی آزاد است .
ماده 58 ـ در اساسنامه سازمانهای کارفرمائی نمیتوان مواد یا موضوعاتی مغایر با قوانین و مقررات جاریه کشور پیش بینی کرد.
این آئین نامه مشتمل بر 58 ماده و 16 تبصره در جلسه روز یکشنبه هجدهم اردیبهشت ماه 2536 شاهنشاهی به تصویب شورایعالی کار کشاورزی رسید .

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 9363

تاریخ تصویب : 1356/02/18

تاریخ ابلاغ : 1356/03/29

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.