×

آئین نامه اجرائی ماده 19 قانون ورود و اقامت اتباع خارجه در ایران

آئین نامه اجرائی ماده 19 قانون ورود و اقامت اتباع خارجه در ایران

آئین-نامه-اجرائی-ماده-19-قانون-ورود-و-اقامت-اتباع-خارجه-در-ایران

وکیل

شماره 53/6474 31/3/2536
وزارت کشور

ماده 1 ـ به مسافران و کارکنان وسائل نقلیه هوائی و آبی که در حین عبور از داخل مرزهای هوائی یا آبی کشور شاهنشاهی ایران بواسطه حوادث قهری یا اشکالات فنی و یا بهر علت موجه دیگری ناگزیر از توقف موقت در ایران شوند از طرف مراجع ذیصلاح اجازه توقف موقت داده خواهد شد .
ماده 2 ـ خلبان و ناخدا ویا نمایندگان مسئول شرکت های هواپیمائی و کشتیرانی مربوط موظف می باشند فهرست و مشخصات کامل افرادی که قصد پیاده شدن را دارند تهیه و در اختیار مراجع ذیصلاح قرار دهند.
ماده 3 ـ اجازه توقف موقت پس از شناسائی کامل مسافران توسط مراجع ذیصلاح بمسئولیت خلبان و ناخدا و یا نمایندگان مسئول شرکت های هواپیمائی و کشتیرانی مربوط با رعایت ماده 2 داده خواهد شد .
ماده 4 ـ گواهی نامه فنی ویا گواهی اشتغال خلبان و ناخدا و خدمه و کارکنان موضوع ماده 1 بمنزله مدرک مسافرت معتبر بوده و پس از اخذ آن اجازه توقف موقت داده می شود و هنگام پایان مدت توقف مدارک مزبور مسترد میگردد.
ماده 5 ـ اجازه توقف موقت تا زمانی که از طرف خلبان و ناخدا و یا نمایندگان مسئول شرکت های هواپیمائی و کشتیرانی مربوط ترتیب ادامه مسافرت داده نشده است معتبر خواهد بود.
ماده 6 ـ پس از رفع علت توقف موقت و مراجعه مسافران برای ادامه مسافرت خلبان و ناخدا و یا نمایندگان مسئول شرکت های هواپیمائی و کشتیرانی مربوط موظف به پذیرفتن و سوار نمودن مسافران مربوط خواهند بود مگر آنکه امتناع نامبردگان از ادامه مسافرت مستند به عذر موجهی باشد.
ماده 7 ـ معاهدات و یا موافقتنامه های بین دولت شاهنشاهی ایران و دول متبوع افرادی که ناگزیر به توقف موقت در ایران می باشند رعایت خواهد شد.
عباسعلی خلعتبری هوشنگ انصاری امیر قاسم معینی
وزیر امور خارجه وزیر امور اقتصادی و دارائی وزیر کشور

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 8498

تاریخ تصویب : 1356/03/31

تاریخ ابلاغ : 1356/05/08

دستگاه اجرایی : وزارت كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.