×

آئین نامه نحوه وصول و جمع آوری در آمد های شوراهای داوری و مصرف آن

آئین نامه نحوه وصول و جمع آوری در آمد های شوراهای داوری و مصرف آن

آئین-نامه-نحوه-وصول-و-جمع-آوری-در-آمد-های-شوراهای-داوری-و-مصرف-آن

وکیل

شماره 6370/7 24/5/2536

( موضوع تبصره ماده 12 و ماده 24 قانون تشکیل شوراهای داوری مصوب خرداد ماه 2536 )
الف ـ وصول و جمع آوری درآمد ها
ماده 1 ـ بمنظور تمرکز وجوه حاصله از اجرای قانون مذکور حساب مخصوصی از طرف خزانه داری کل در بانک مرکزی افتتاح و کلیه عواید حاصله از اجرای قانون در این حساب متمرکز خواهد شد .
ماده 2 ـ شورا های داوری مکلفند وجوه حاصله از اجرای احکام حقوقی و کیفری و جزای نقدی را که با صدور قبض کنترله خزانه وصول مینماید روزانه توسط بانک ملی ایران به حسابی که به موجب ماده 1 این آئین نامه در بانک مرکزی ایران افتتاح گردیده منتقل نموده و همه ماهه صورت وجوهی که وصول و تحویل نموده اند با ذکر مشخصات به تفکیک نوع درآمد تنظیم و به ضمیمه یک نسخه برگه انتقال وجه به اداره کل امور مالی وزارت دادگستری و سازمان مرکزی شورای داوری ارسال دارند .
تبصره1 ـ در نقاطی که بانک ملی ایران شعبه ندارد عواید حاصله بوسیله نزدیک ترین شعبه بانک ملی ایران به حساب بانک مرکزی منتقل خواهد شد و در صورتیکه در محل ، بانک ملی موجود نباشد وسیله بانکهای دولتی به نزدیکترین بانک ملی محل و اگر بانک دولتی هم موجود نباشد بوسیله بانک ها خصوصی به نزدیک ترین بانک ملی ایران بدون حق باز کردن حساب در بانکهای اخیر الذکر منتقل نمایند.
تبصره2 ـ موجودی پایان هر سال به سال های بعد منتقل و قابل تهیه و مصرف می باشد .
ماده 3 ـ مشاوران قضائی هر یک از شورا های داوری موظفند در امور وصول و تحویل درآمد ها دقیقاً نظارت نموده و صحت قبوض صادره و صورت حساب ماهانه را گواهی و امضاء نمایند .
ماده 4 ـ فرم دفاتری که باید مورد عمل و استفاده واقع شود اداره کل امور مالی وزارت دادگستری تهیه و طرز استفاده و کیفیت عمل را به مراجع مربوط اعلام خواهد نمود .
ب ـ هزینه و مصارف وجوه حاصله
ماده 5 ـ برای پرداخت هزینه ها حساب مخصوصی در بانک مرکزی ایران و یا با موافقت بانک مرکزی ایران در بانک ملی ایران به نام اداره کل امور مالی وزارت دادگستری به وسیله خزانه افتتاح خواهد شد و وجوه لازم برای مصارف مربوط از محل وجوهی که به موجب ماده 1 آئین نامه در بانک مرکزی ایرن متمرکز گردیده بنا به درخواست ذیحساب وزارت دادگستری از طرف خزانه به این حساب ( حساب پرداخت ) منتقل خواهد شد . استفاده از این حساب به امضاء مشترک ذیحساب و لااقل یک امضاء دیگر به معرفی وزیر دادگستری خواهد بود .
ماده 6 ـ وزارت دادگستری با در نظرگرفتن ساعات کار و فعالیت اعضاء شورا های داوری و توجه به علاقمندی و فعالیت آنان برای حل اختلافات اصحاب دعوی ، حق الزحمه متناسبی به آنان پرداخت خواهد نمود . این حق الزحمه از ماهی پنجاه هزار ریال تجاوز نخواهد کرد و همچنین وزارت دادگستری با توجه به فعالیت مشاوران قضائی و کارکنان دبیرخانه شورا ها و بازده کار آنها و در نظر گرفتن مدتی که به کار اشتغال دارند حق الزحمه متناسب به آنان پرداخت خواهد نمود . حق الزحمه مذکور در مورد مشاوران قضائی از ماهی شصد هزار ریال و کارکنان دبیر خانه شوراها از ماهی سی هزار ریال تجاوز نخواهد کرد .
تبصره 1ـ حق الزحمه مشاوران قضائی و کارکنان دبیر خانه شوراها که در چند حوزه انجام وظیفه می کنند از حداکثر مقرر در این ماده نباید تجاوز کند
تبصره 2 ـ حق الزحمه موضوع این آئین نامه با در نظرگرفتن ضوابط مقرر به پیشنهاد سازمان مرکزی شورا های داوری و تصویب وزارت دادگستری تعیین و پرداخت خواهد شد .
ماده 7 ـ سازمان مرکزی شوراهای داوری برنامه ای بمنظور تکمیل و توسعه شورا های داوری و تجهیزات و احتیاجات آنها با همکاری دفتر تشکیلات و بودجه و اداره کل امور مالی وزارت دادگستری تنظیم و اعتباری برای هر یک از هدف های مذکور پیش بینی و در نظر خواهد گرفت که با تصویب وزارت دادگستری بمورد اجرا گذاشته شود .
ماده 8 ـ اداره کل امور مالی وزارت دادگستری صورت کلیه درآمد ها و هزینه هارا که برحسب دستورات صادره از طرف وزارت دادگستری بر طبق مقررات این آئین نامه پرداخت نموده در حساب ماهانه عمل و همراه مدارک و اسناد هزینه به دیوان محاسبات ارسال خواهد نمود .
ماده 9 ـ تشخیص و انجام تعهد و تسجیل به عهده وزیر دادگستری یا مقاماتی است که از طرف ایشان تعیین می شوند .
ماده 10 ـ وزارت دادگستری هر موقع مقتضی بداند می تواند با کسب نظر وزارت امور اقتصادی و دارائی در میزان حق الزحمه مذکور در ماده 6 این آئین نامه و سایر مواد آن تجدید نظر نماید .
وزیر امور اقتصادی و دارائی وزیر دادگستری

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 9524

تاریخ تصویب : 1356/05/24

تاریخ ابلاغ : 1356/06/08

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.