×

آئین نامه نحوه وصول و تمرکز درآمد های خانه انصاف و مصرف آن ( موضوع تبصره ماده 21 قانون خانه انصاف مصوب 17 خرداد 2536 )

آئین نامه نحوه وصول و تمرکز درآمد های خانه انصاف و مصرف آن ( موضوع تبصره ماده 21 قانون خانه انصاف مصوب 17 خرداد 2536 )

آئین-نامه-نحوه-وصول-و-تمرکز-درآمد-های-خانه-انصاف-و-مصرف-آن-(-موضوع-تبصره-ماده-21-قانون-خانه-انصاف-مصوب-17-خرداد-2536-) شماره 7944/7 5/7/2536

الف : وصول و جمع آوری آمد ها
ماده 1 ـ بمنظور تمرکز وجوه حاصله از اجرای تبصره ماده 21 قانون خانه انصاف حساب مخصوصی از طرف خزانه تحت عنوان ( تمرکز وجوه درآمد خانه انصاف ) در بانک مرکزی ایران افتتاح می شود و کلیه عواید حاصله از اجرای قانون مذکور در این حساب متمرکز خواهد شد .
ماده 2 ـ خانه های انصاف مکلفند در آمد های موضوع تبصره ماده 21 قانون خانه انصاف را که با صدور قبوض کنترله خزانه وصول خواهند نمود روزانه توسط شعب بانک ملی ایران به حسابی که بموجب ماده 1 این آئین نامه توسط خزانه در بانک مرکزی افتتاح می شود منتقل نموده و همه ماهه صورت وجوهی را که وصول و تحویل نموده اند با ذکر مشخصات به تفکیک نوع درآمد تنظیم و بضمیمه یک نسخه مدرک انتقال وجه بذیحسابی وزارت دادگستری و سازمان مرکزی خانه انصاف ارسال دارند . بانک ملی در آخر هر هفته وجوه درآمد های وصولی از خانه های انصاف را بحساب تمرکز وجوه مذکور در بند 1 نزد بانک مرکزی ایران منتقل خواهد نمود .
تبصره1ـ در نقاطیکه بانک ملی ایران شعبه نداشته باشد در آمد های وصولی باید وسیله یکی از بانک های دولتی به نزدیکترین بانک ملی محل و اگر بانک دولتی هم موجود نباشد بوسیله بانک های خصوصی به نزدیکترین بانک ملی ، بدون باز کردن حساب در بانک های اخیر الذکر منتقل نمایند .
ماده 3 ـ ذیحساب وزارت دادگستری فرم دفاتری را که باید مورد عمل و استفاده خانه های انصاف قرار گیرد تهیه و همچنین نحوه واریز وجوه حواله شده از مرکز و تنظیم صورتحساب ماهانه و ارسال اسناد و مدارک مربوط را بواحد های ذیربط اعلام خواهد کرد .

ب : نحوه و موارد مصرف درآمد های خانه های انصاف
ماده 4 ـ در آمد های موضوع تبصره ماده 21 قانون خانه انصاف منحصراً به مصارف زیر خواهد رسید :
1ـ 4 ـ آموزش اعضاء خانه های انصاف
2ـ 4 ـ کمک باحداث ساختمان برای خانه های انصاف
3 ـ 4 ـ هزینه های مربوط به سرکشی و بازرسی خانه های انصاف
4 ـ 4 ـ تدارک و تهیه وسائل و لوازم کار، خانه های انصاف
ماده 5 ـ برای پرداخت هزینه های مذکور در ماده 4 حساب مخصوصی در بانک مرکزی ایران و یا در یکی از شعب بانک ملی ایران بنمایندگی بانک مرکزی ایران تحت عنوان ( حساب پرداخت خانه انصاف ) برای ذیحسابی وزارت دادگستری بوسیله خزانه افتتاح خواهد شد و وجوه لازم برای مصارف مربوط از محل وجوهی که بموجب بند 1 آئین نامه در بانک مرکزی ایران متمرکز می شود بنا بدرخواست ذیحساب وزارت دادگستری باین حساب منتقل می گردد . تا طبق مقررات بمصرف هزینه های مربوط برسد .
تبصره ـ استفاده از از حساب پرداخت خانه انصاف با امضاء ذیحساب وزارت دادگستری و یک امضای مجاز دیگر با معرفی وزیر دادگستری خواهد بود .
ماده 6 ـ برای پرداخت هزینه های خانه انصاف در استانها و شهرستانها حساب جداگانه در بانک ملی محل از طریق خزانه افتتاح خواهد شد . از این حساب با امضای رئیس دادگستری یا رئیس دادگاه بخش و یک امضای مجاز دیگر بپیشنهاد آنان بامعرفی اداره امور اقتصادی و دارائی محل انجام خواهد شد .
ماده 7 ـ وجوه لازم برای مصرف خانه های انصاف در استانها و شهرستانها از حساب پرداخت موضوع ماده 5 آئین نامه به تشخیص وزیر دادگستری یا مقاماتیکه مجاز خواهند بود بحساب موضوع ماده 6 آئین نامه منتقل و برابر مقررات مورد استفاده قرار خواهد گرفت .
ماده 8 ـ ذیحساب وزارت دادگستری صورتحساب کلیه درآمد ها و هزینه های مربوط را جمع آوری و پس از گواهی ممیز حساب در حساب ماهانه عمل نموده و اصل اسناد و مدارک مربوط را بدیوان محاسبات ارسال خواهد نمود .
تبصره2 ـ موجودی پایان سال درآمد های موضوع تبصره ماده 21 قانون خانه انصاف بسال بعد قابل انتقال و تعهد و مصرف می باشد .
ماده 9 ـ رؤسای خانه های انصاف موظفند در امر وصول و ایصال این درآمد ها دقیقا نظارت نموده و صحت قبوض صادره و صورتحساب ماهانه را گواهی و امضاء نمایند .
ماده 10 ـ هرگونه تغییر و اصلاح در این آئین نامه ضرور تشخیص داده شود با پیشنهاد وزارت دادگستری و کسب نظر وزارت امور اقتصادی و دارائی بعمل خواهد آمد .
وزیر امور اقتصادی و دارائی وزیر دادگستری

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 9556

تاریخ تصویب : 1356/07/05

تاریخ ابلاغ : 1356/07/18

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.