×

اخذ رشوه توسط مامور وصول مالیات برای ابرازنظرمساعد درپرونده مالیاتی

اخذ رشوه توسط مامور وصول مالیات برای ابرازنظرمساعد درپرونده مالیاتی

اخذ-رشوه-توسط-مامور-وصول-مالیات-برای-ابرازنظرمساعد-درپرونده-مالیاتی

وکیل

تاریخ رسیدگی : 26/3/71 شماره دادنامه : 236/20تجدیدنظر خواهی محکوم علیه تجدیدنظرخواسته دادنامه شماره 13559/12/1370 صادره از شعبه 138 دادگاه کیفری یک تهران مرجع رسیدگی شعبه 20 دیوان عالی کشور هیات شعبه آقایان .... رئیس و .... مستشار

خلاصه جریان پرونده :
آقای (الف ) فرزند.00 کارمند وزارت امور اقتصادی و دارایی به اتهام اخذ رشوه به مبلغ دو میلیون ریال تحت تعقیب کیفری واقع شده و با صدور کیفرخواست که جمله دلایل : اظهارات و شکایت شکات ، گزارش حراست ، صورتجلسات تنظیمی و اخذ این مبلغ از دست متهم و وجوه پرونده مالیاتی شکات نزدمتهم می باشد و بر طبق ماده 3تشدید مجازات.00 تقاضای مجازات گردیده است. پرونده در دادگاه کیفری یک تهران مورد رسیدگی قرار گرفته ابتدابه تاریخ 29/8/1370دادگاه با احراز بره انتسابی حکم محکومیت متهم را صادر کرده که این حکم غیابی بوده که نسبت به آن واخواهی شده 0 در جلسه 13/12/70درمحضر دادگاه متهم اظهار داشت کارمند رسمی نبوده اگر این مبلغ را داده اند چرا صورتمجلس نکرده اند. متهم در آخرین دفاع می گوید من رشوه نگرفته ام پرونده ساختگی است درخواست ارفاق دارد نمی دانم این پولها از کجا شمارش شده 0 با اعلام ختم دادرسی دادگاه با شرح معترض از جریان امر و استناد به دلایل و اشاره بعدم سوءپیشینه متهم و مسترد داشتن وجه بر طبق ماده 3 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری و بندهای 3و5 ماده 22 قانون مجازات اسلامی با احراز بزه انتسابی به متهم او را به تحمل چهارماه حبس تعزیری و پرداخت پانصدهزار ریال جزای نقدی و تحمل 20 ضربه شلاق و ششماه انفصال دولتی محکوم کرده است. محکوم علیه طی لایحه مورخ 22/2/71 به حکم صادره اعتراض کرده که کارمند رسمی نبوده و از مقررات اطلاعی نداشته مالیات توسط اینجانب وصول شده می بایستی ثابت شود حق مالیاتی را باطل کرده ام به علاوه درتعیین وتشخیص مالیات مسئولیتی نداشته ام پرونده علیه او ساخته شده است دادنامه راشایسته نقض می داند. قاضی صادر کننده رای در ظهر لایحه تاریخ 22/2/1371 در عقیده خود باقیمانده پرونده به دیوان عالی کشور ارسال به این شعبه ارجاع شده است.
هیات شعبه در تاریخ بالا تشکیل گردید. پس از قرائت گزارش آقای .... عضو ممیز و اوراق پرونده و نظریه کتبی آقای .... دادیار دیوان عالی کشور اجمالا مبنی بر تایید حکم صادره مشاوره نموده چنین رای می دهد.
با توجه به مجموع اوراق پرونده از جمله تحقیقات انجام شده و دلایل استنادیه در آن و نظر به این که از جانب معترض ایراد و اشکال موجهی بعمل نیامده و بنظر نمی رسد دادنامه تجدیدنظرخواسته را تایید می نماید.
رئیس .... مستشار 000

مرجع :
کتاب کلاهبرداری ،اختلاس وارتشاء درآرای دیوان عالی کشور
تالیف یداله بازگیر ، نشرحقوقدان ، چاپ اول ،پائیزسال 1376
59

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 236

تاریخ تصویب : 1371/03/26

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.