×

دادگاه راشی را به ضبط مال موضوع رشوه تعزیر نموده است

دادگاه راشی را به ضبط مال موضوع رشوه تعزیر نموده است

دادگاه-راشی-را-به-ضبط-مال-موضوع-رشوه-تعزیر-نموده-است

وکیل

تاریخ رسیدگی : 10/4/71 شماره دادنامه :285/20 تجدیدنظر خواهی آقای (الف ) از محکومان تجدیدنظر خواسته دادنامه شماره 29686/2/1371 صادره از شعبه 16 دادگاه کیفری یک .... مرجع رسیدگی شعبه 20 دیوان عالی کشورهیات شعبه آقایان 000مستشارو000عضومعاون

خلاصه جریان پرونده :
آقای (الف ) فرزند.00 کارمند به اتهام اخذ رشوه حدود سیصد هزار تومان و پنج نفر متهم دیگر به پرداخت رشوه تحت تعقیب کیفری واقع شده و با صدور کیفرخواست مورخ 17/12/70 پرونده در دادگاه یک 000مورد رسیدگی قرار گرفته است. در جلسه 7/2/71 متهم می گوید اتهام را قبول دارد چون مسکن نداشتم رشوه دریافت کردم پشیمانم 0 دهندگان رشوه نیز اتهام را قبول کرده اند. وکیل مدافع متهم ردیف اول به لایحه تقدیمی خود استناد کرده ، دادگاه به دلیل گزارشات واصله و اقاریر متهمان جرم انتسابی به متهمین را محرز تشخیص و متهم ردیف اول را باستناد ماده 3 تشدید مجازات مرتکبین ارتشا000 به تحمل پنج سال حبس و پرداخت سیصد هزار تومان جریمه و پرداخت وجه ماخوذه به نفع صندوق دولت و تحمل نجاه ضربه شلاق و دو سال انفصال از خدمات دولتی محکوم کرده و دهندگان رشوه را به تجویز تبصره 2 ماده فوق الذکر به ضبط مبالغ پرداختی به عنوان تعزیر محکوم نموده است. محکوم علیه .... طی لایحه 3/3/71 به حکم اعتراض و با اظهار ندامت و استیصال تقاضای تجدیدنظر کرده ، حاکم دادگاه در عقیده خود باقیمانده پرونده به دیوان عالی کشور ارسال به این شعبه ارجاع شده است.
هیات شعبه در تاریخ بالا تشکیل گردید. پس از قرائت گزارش آقای .... عضو ممیز و اوراق پرونده و نظریه کتبی آقای .... دادیار دیوان عالی کشوراجمالا مبنی بر تایید حکم صادره مشاوره نموده چنین رای می دهد:
با توجه به مجموع اوراق پرونده از جمله تحقیقات انجام شده و مفاد حکم صادره و دلایل استنادیه در آن و نظر به این که از جانب معترض ایراد و اشکال موجهی بعمل نیامده و به نظر نمی رسد لذا دادنامه تجدیدنظرخواسته را تایید می نماید.
000 عضو معاون .... مستشار

مرجع :
کتاب کلاهبرداری ،اختلاس وارتشاء درآرای دیوان عالی کشور
تالیف یداله بازگیر ، نشرحقوقدان ، چاپ اول ،پائیزسال 1376
59

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 285

تاریخ تصویب : 1371/04/10

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.