×

اصطلاح ماده 2 آئین اجرائی ماده 4 قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و اخذ جرائم رانندگی

اصطلاح ماده 2 آئین اجرائی ماده 4 قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و اخذ جرائم رانندگی

اصطلاح-ماده-2-آئین-اجرائی-ماده-4-قانون-نحوه-رسیدگی-به-تخلفات-و-اخذ-جرائم-رانندگی

وکیل


نقل از شماره 8543 – 23/2/52 روزنامه رسمی
شماره 1204 - 15/2/53
وزارت کشور
هیئت وزیران در جلسه مورخ بنا به پیشنهاد شماره 52/32429/262659 مورخ 20/12/53 وزارت کشور و موافقت شماره 8168/7 مورخ 9/12/1352 وزارت دادگستری باستناد ماده 16 قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و اخذ جرائم رانندگی مصوب 30/3/1352 تصویب نمودند ماده 2 آئین اجرائی ماده 4 قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و اخذ جرائم رانندگی بشرح زیر اصلاج شود:
ماده 2- وجوه حاصل از جرائم و تخلفات رانندگی موضوع این آئین نامه به مصارف زیر خواهد رسید:
الف- خرید اتومبیل و موتور سیکلت و سایر وسائل نقلیه موتوری و لوازم آنها برای پلیس راه و پرداخت هزینه های مربوط به سوخت و نگاهداری و تعمیر و بیمه آنها.
ب- خرید و تعمیر دستگاه کنترل مرکزی و تلویزیونهای مدار بسته و رادار و آئینه های نامرئی، دستگاه های ساعت زنی، ترافیک سنج و همچنین خرید لوازم و اثاثه فنی و مخابراتی و ارتباطی راهنمائی و هزینه های تعمیر و بیمه و حقوق دولتی و عوارض و هزینه حمل دستگاه های فوق و هزینه های تعمیر و بیمه و حقوق دولتی و عوارض و هزینه حمل دستگاههی فوق و هزینه برق و باطری مصرفی چراغهای راهنمائی.
پ- خرید و احداث ساختمان برای اداره مرکزی پلیس راه و مناطق و پاسگاههای پلیس راه در خارج از محدوده شهرها و هزینه نگاهداری و تعمیر آنها و پرداخت بهای آب و برق و سوخت مصرفی و بهای مکالمات تلفنی.
ت- تهیه اوراق قبوض،اخطاریه ها، دفاتر ساعت زنی، نمودارها، دفاتر اختصاصی مورد نیاز پلیس راه.
ث- تهیه وسائل آموزشی و تبلیغاتی و فیلم و هزینه استفاده از امکانات رادیو و تلویزیون در جهت آموزش اصول راهنمائی و رانندگی و هزینه های آمار گیری برای امور مربوط به راهنمائی.
ج- پرداخت حق التدریس و ترجمه نشریات مربوط به راهنمائی و رانندگی و پرداخت حق التعلیم آموزش رانندگی وسائط نقلیه مأمورین پلیس راه.
چ- پرداخت حق الزحمه طبق قرارداد و هزینه های پذیرائی از متخصصین و کارشناسان ترافیک بنا به پیشنهاد پلیس راه و موافقت فرمانده ژاندارمری کشور.
ح- اعزام پرسنل راهنمائی و رانندگی بخارج از کشور جهت مطالعه و بازدید از موسسات آموزشی و ترافیک و پرداخت هزینه های مأموریت افسرانی که برای بررسی و آموزش امور ترافیک در داخل کشور اعزام میگردند.
اصل تصویبنامه در دفتر نخست وزیر است.
وزیر مشاور و معاون اجرائی نخست وزیر – هادی هدایتی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 8543

تاریخ تصویب : 1353/02/15

تاریخ ابلاغ : 1352/02/23

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.