×

تصویبنامه بودجه سال 1380 سازمانهای مناطق آزاد تجاری - صنعتی کیش ، قشم و چابهار

تصویبنامه بودجه سال 1380 سازمانهای مناطق آزاد تجاری - صنعتی کیش ، قشم و چابهار

تصویبنامه-بودجه-سال-1380-سازمانهای-مناطق-آزاد-تجاری---صنعتی-کیش-،-قشم-و-چابهار شماره 25104/ت 24853ک 28/5/1380
وزرای عضو شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی جمهوری اسلامی ایران در جلسه مورخ 19/3/1380 با توجه به اختیار تفویضی هیات وزیران ، موضوع تصویب نامه شماره 76305/ت 19037ه مورخ 29/10/76 و به استناد بند(ج ) ماده (4) قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری - صنعتی جمهوری اسلامی ایران - مصوب 1372 - تصویب نمودند:
بودجه سال 1380 سازمانهای مناطق آزادقشم ، کیش و چابهار در قالب ماده واحده و(26) تبصره وبودجه اصلاحی سال 1379 سازمانهای مناطق آزادچابهار وکیش بشرح پیوست تعیین می گردد.
این تصویب نامه در تاریخ 23/5/1380 به تائید مقام محترم ریاست جمهوری رسیده است.
معاون اول رئیس جمهور- حسن حبیبی

ماده واحده - به هیاتهای مدیره سازمان های مناطق آزاد تجاری - صنعتی کیش ، قشم و چابهار که از این پس به اختصار(سازمانها) نامیده می شوند، اجازه داده می شود براساس بودجه مصوب سال 1380 سازمانهای مذکور و با رعایت آئین نامه های مصوب و مفادتبصره های این تصویب نامه ، نسبت به وصول درآمدهای مذکور در قسمت دوم الف - 1 این تصویب نامه و همچنین نسبت به انجام تعهد وپرداخت هزینه ها و سایر اعبتارات مذکور در قسمت دوم الف وب این تصویب نامه و همچنین نسبت به انجام تعهد و پرداخت هزینه ها و سایر اعتبارات مذکور در قسمت دوم الف و ب این تصوب نامه درحد وصولی درآمدها و سایر منابع تامین اعتبار و بر اساس شرح عملیات و فعالیتهای موافقتنامه های متبادله با دبیرخانه شورای عالی اقدام نمایند.
تبصره 1- سازمانها مکلفند براساس نظرات شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی ، که از این پس به اختصار(شورای عالی )نامیده می شود، بودجه پیشنهادی سال 1381خود را حداکثر تا پایان دیماه سال 1380 طبق زمانبندی و دستورالعمل دبیرخانه شورای عالی تنظیم و جهت بررسی به دبیخرانه مذکور ارائه نمایند.
سازمانها موظف اند بودجه های سالیانه شرکتهای تابعه خود راپس از تائید مجمع عمومی شرکتهای مذکور، همراه با فهرست سهم سود شرکتهای تابعه و وابسته وسهم سود ناشی از مشارکتها و سایر سرمایه گذاری های سازمان ، جهت ابلاغ به دبیرخانه شورای عالی ارسال نمایند. دبیرخانه شورای عالی می بایست ضمن بررسی در صورت مشاهده هرگونه موارد مغایرت بودجه شرکتهای مزبور با سیاستهای کلی و موردنظر شورای عالی مراتب را جهت تصحیح و اعمال نظر به سازمانها اعلام نماید.
تبصره 2- سازمانها موظف اند برای طرحهای عمرانی شرکتهای تابعه خود با آنها موافقت نامه شرح عملیات (مطابق آنچه که بادبیرخانه مبادله می گردد) مبادله کنندوهمزمان موافقت نامه های متبادله را جهت اطلاع به دبیرخانه شورای عالی ارسال نمایند.
تبصهر3- در اجرای بندهای (الف ) و(ب ) ماده (8) اساسنامه سازمان های مناطق آزاد تجاری - صنعتی ، سازمانها موظف اند تا پایان شش ماه اول سال 1380 گزارش عملکرد کلیه شرکتهای تابعه و شرکتهای وابسته به شرکتهای تابعه و همچنین سنوات در 4سال تا پایان سال 1379 به همراه اخرین گزارش حسابرس و بازرس قانونی به دبیرخانه شورای عالی ارسال نمایندتا توسط دبیرخانه مذکور همراه با ابراز نظریه شورای عالی ارائه گردد.
تبصره 4- هر گونه کاهش یا افزایش در میزان اعتبارات مصوب جاری و یا مصارف سرمایه ای هر یک از سازمانها مندرج در قسمت دوم الف ودوم -ب این تصویب نامه با رعایت ضوابط زیر مجاز است :
1- افزایش اعتبارت جاری هر یک از ردیفهای هزنیه ذیل سرفصل هزینه های علمیاتی ، اداری ومالی ، حداکثر تا میزان پنج درصد از محل کاهش اعبتارات سایر ردیفهای هزینه سرفصل هزینه های عملیاتی ، اداری ومالی با تائید مدیرعامل ، مشروط بر اینکه در جمع اعتبارات سر فصل تغییر حاصل نشود، مجاز خواهد بود.
2- افزایش اعبتارت جاری هر یکاز ردیفهای هزینه ذیل سر فصل هزینه های عملیاتی ، اداری و مالی ، حداکثر تا میزان ده درصدازمحل کاهش اعتبارات سایر ردیفهای هزنیه سرفصل هزینه های عملیاتی ، اداری ومالی با پیشنهاد مدیرعامل وتصویب هیات مدیره ، مشروط بر اینکه در جمع اعتبارات فصل تغییر حاصل نشود، مجاز خواهد بود.
3- افزایش اعتبارات جاری هر یک از ردیفهای هزینه ذیل سرفصل هزینه های عملیاتی ، اداری ومالی ، حداکثر تا میزان بیست درصد از محل کاهش اعتبارات سایر ردیفهای هزینه سرفصل هزینه های عملیاتی اداری و مالی با پیشنهاد مدیرعامل وتصویب هیات مدیره و تائید دبیرخانه شورای عالی ، مشروط بر اینکه در جمع اعتبارات فصل تغییر حاصل نشود، مجاز خواهد بود.
4- افزایش اعتبارات هر یک از ردیفهای ذیل سرفصل مصارف سرمایه ای از محل کاهش اعتبارات سایر ردیفهای سرفصل مذکور با پیشنهاد مدیرعامل وتصویب هیات مدیره وتائیددبیرخانه شورای عالی مشروط بر اینکه در جمع اعتبار فصل مذکور تغییری حاصل نشود در قالب ارائه بودجه اصلاحی به دبیرخانه شورایعالی ، مجازخواهدبود
تبصره 5- بودجه اصلاحی هر یک از سازمانها با پیشنهاد مدیر عامل وتصویب هیات مدیره حداکثر تا پایان بهمن ماه سال 1380 به دبیرخانه شورای عالی ارسال و دبیرخانه پس از بررسی واعمال نظر وتائید مراتب ، مراتب را جهت اجراء به مناطق ابلاغ خواهد کرد.
تبصره 6- اجرای طرحهای عمرانی ردیف 84100 قسمت دوم - ب این تصویب نامه توسط سازمانها در سال 1380 صرفا" در قالب اعتبارات طرحهای عمرانی مصوب مندرج در قمست سوم ب یا حسب مورد قسمت چهارم ا لف ، ب وج این تصویب نامه ومتناسب با درآمدهای وصولی پس از مبادله موافقت نامه شرح عملیات با دبیرخانه شورای عالی با رعایت ضوابط زیر مجاز می باشد.
1- سازمانها موظف اند مادامی که از تحقق کافی درآمدهای خود اطمینان حاصل نکرده اند، از تعهد، شروع یا ادامه عملیات طرحهای این تصویب نامه خودداری کرده و اعتبارات مصوب خود را در حد وصولی درآمدها، تخصیص دهند.
2- سازمانها موظف اند به هنگام مبادله موافقتنامه های طرحهای عمرانی خود با دبیرخانه شورای عالی ترتیبی اتخاذ کنند تاکلیه اطلاعات ارسالی آنها مندرج در موافقتنامه ها از دقت و صحت بالا برخوردار باشد، به گونه ای که اطلاعات مزبور اعم از اعتباری و عملیاتی در مقطع بررسی بودجه سالیانه به عنوان مبنا و پایه قابل استناد قرار گیرد.
3- چنانچه تعدادی از طرحهای عمرانی مناطق از ماهیت فرا منطقه ای و یا ملی برخوردار باشند در این صورت دبیرخانه شورای عالی مسئولیت هماهنگی های لازم در این خصوص را به عهده خواهد داشت.
4- حداکثر تا30درصد اعتبار هر یک از طرحهای عمرانی که در سالهای گذشته اجرای آن شروع شده و موافقتنامه شرح عملیات مربوط مبادله گردیده است ، قبل از مبادله موافقت نامه شرح عملیات سال 1380 با دبیرخانه شورای عالی و حداکثر تا پایان تیرماه 1380 به صورت علی الحساب قابل هزینه می باشد. انجام هر گونه هزینه مازاد بر30درصد مذکور در مورد طرحها موکول به مبادله موافقت نامه شرح عملیات مورد اشاره می باشد.
5- در صورتکیه به هر دلیل بودجه پیشنهادی سال 1381 سازمانها تا پایان سال 1380 به تصویب شورای عالی نرسد دبیرخانه شورای عالی می تواند تا سقف 30 درصد از بودجه مصوب سال 1380 سازمانها را بمنظور عدم توقف فعالیتهای جاری و عمرانی جهت اجرا به آنان ابلاغ نماید.
6- به منظور تسهیل در اجرای طرحهای عمران ، اجازه داده می شود حداکثر تا پنج درصد(5%) اعتبارات هر یک از طرحهای عمرانی حسب نیاز و در صورت ضرورت بنا به پیشنهاد مدیرعامل وتصویب هیات مدیره هر یک از سازمانها، خارج از ضوابط و مقررات آئین نامه معاملات در قالب شرح عملیات موافقت نامه هزینه گردد. سازمانها موظف اند فهرست کامل این گونه هزینه ها را همراه با تصویر صورت جلسات هیات مدیره به تفکیک هر یک از طرحهای عمرانی ، همراه با بودجه پیشنهادی سال 1381 خود به دبیرخانه شورای عالی ارسال نمایند.
7 افزایش اعتبارات هر یک از طرحهای عمرانی بودجه سال 1380 هر یک از سازمانها، از محل کاهش اعتبار سایر طرحهای عمرانی و یا افزایش اعتبارات ردیف طرحهای عمرانی (ردیف 84100) با پیشنهادمدیر عامل و تصویب هیات مدیره و موافقت دبیرخانه شورای عالی پس از مبادله موافقت نامه اصلاحی شرح عملیات با دبیرخانه مذکور، مشروط بر اینکه در جمع اعتبارات طرحهای عمرانی سازمانها با رعایت سقف مذکور در بند4تبصره 4 این تصویب نامه تغییر حاصل نشود، مجاز خواهد بود.
تبصره 7- سامزانها موظف اند هرچهارماه یکبار گزارش عملکرد مالی و عملیاتی (پیشرفت فیریکی ) کلیه طرحهای عمرانی خود را با توجه به مفاد موافقت نامه های متبادله آنها در قالب فرمهای ابلاغی دبیرخانه شورای عالی تهیه و به دبیرخانه مذکور ارسال نمایند.
تبصره 8- سازمانها موظف اند صورت جلسه نهایی (اعلام برنده ) مناقصه های مربوط به کلهی معاملات بیشتر از000/300 ریال خود و شرکتهای تابعه را و نیز حسب مورد، در صورت اعلام دبیرخانه شورای عالی شرایط و ویژگیهای مناقصه های مزبور و قراردادهای منعقده را (شامل پروژه های عمران ، خریدهاو000) جهت اعمال نظارت عالیه شورای عالی هر سه ماه یکبار به دبیرخانه مذکور ارسال نمایند.
تبصره 9- طرح مطالعاتی ، تحقیقاتی و پژوهشی سازمانها ذیل برنامه ردیف 3109800 قسمت سوم ب این تصوب نامه با عنوان تحقیق و بررسی می بایست جهت مطالعه و راهکارهای لازم در زمینه های جذب سرمایه های خراجی ، افزایش ظرفیت گردشگری ، توسعه صادرات ،انتخاب صنایع و تولید کنندگان نمونه در قالب یک نظام تشویق ، مسایل زیست محیطی ، گسترش اینترنت و پیاده سازی تکنولوزی IDE و تحقق تجارت الکترونیک (CE) انجام پذیرد. جزئیات پروژه های طرح مزبور می بایست در موافقت نامه شرح علمیات مربوط، به طور مشخص درج گردد.
تبصره 10- به منظور افزایش کارایی کارکنان در جهت نیل به اهداف سازمانها، به هیات مدیره سازمانهای مذکور، اجازه داده می شود در قالب ضوابط طرح کارانه و حداکثر تا نیم درصد(5/0%) از درآمد تحقق یافته خود را با تصویب هییت مدیره از محل اعتبار ردیفهای فرعی مربوطه ذل ردیفهای 20100و30000 به آن دسته از کارکنانی که فعالیت چشمگیر و نقش موثری در پیشبرد اهداف و فعالیتهای سازمانها داشته اند، پرداخت نمایند.
تبصره 11- هر یک از سازمانها موظف اند در سال 1380 صرفنظر از میزان تحقق درآمدهای خود، کل اعتبار ردیفهای 41110 و41120 را در چهار قسط مساوی به صورت هزینه انتقالی و قطعی به دبیرخانه شورای عالی پرداخت نمایند تا حسب مورد بنا به تشخیص دبیر شورای عالی برای امور جاری و با طرحهای پژوهشی دبیرخانه مذکور هزینه گردد. دبیرخانه شورای عالی نتایج حاصله از طرحهای پژوهشی را به شورای عالی گزارش می نماید.
تبصره 12- به سازمانها اجازه داده می شود حداکثر تا سقف اعتبار ردیف 86110 به منظور اعطاء وام مسکن و وام ضروری به کارکنان و یا حسب مورد به شرکتهای تعاونی و صندوق پس انداز رفاه کارکنان براساس دستورالعملهای مربوط که به تصویب هیات مدیره سازمان رسیده باشد، اختصاص دهند. سازمانها می بایست دستورالعمل مزبوررا پس از تصویب به دبیرخانه شورای عالی جهت اطلاع ارسال نمایند.
تبصره 13- دریافت و پرداخت هر گونه وجهی تحت هر عنوان توسط سازمانها بدون مجوز قانونی و خارج از بودجه مصوب مطلقا" ممنوع است.
تبصره 14- به سازمانها اجازه داده می شود نسبت به تحقق درآمدهای خود و جمعا" تا سقف اعتبار ردیف 42100 جهت انجام طرحهای عمرانی در نواحی همجوار منطقه مطابق با شرح عملیات مورد فاهم دبیرخانه شورای عالی و وزارت کشور، در قالب موافقت نامه ای که بهمین منظور میان دبیرخانه شورای عالی و سازمانها مبادله می شودپرداخت نمایند.
تبصره 15- به سازمانها اجازه داده می شود تا میزان یک و نیم درصد(5/1%) از درآمد تحقق یافته خود را، حداکثر تا سقف اعتبار ردیف 43100 به منظور توسعه امور فرهنگی - اجتماعی و سایر موارد ذیربط هزینه نمایند. فهرست هزینه های انجام شده می بایست همراه با پیشنهاد بودجه سال 1381 به دبیرخانه شورای عالی ارسال شود.
تبصره 16- به سازمانها اجازه داده می شود به نسبت تحقق درآمد های خود و حداکثر تا سقف اعتبارات ردیف 44100 جهت پرداخت به نیروهای انتظامی و نظامی و نیز ردیف 45100 جهت پرداخت به گمرک مناطق اقدام نمایند.
تبصره 17- سازمانها موظف اند کلیه هزینه های پرداختی خود را به ارگانها و اداره های دولتی مناطق منجمله گمرک ، نیروهای انتظامی ، آموزش وپرورش ،استانداردو000به تفکیک هردستگاه به دبیرخانه شورای عالی گزارش نمایند.
تبصره 18- سهمیه واردات از مناطق آزاد به داخل کشور در سال 1380 به میزان 360 میلیون دلار تعیین می شود که سهم هر یک از مناطق از سقف مذکور توسط دبیرخانه شورای عالی مشخص خواهد شد. واردات مزبور کلا" بصورت کالای همراه مسافر انجام می شود که شامل 270 میلیون دلار کالاهای ساخته شده مصرفی (همانند سال گذشته ) و90 میلیون دلار مواداولیه ، قطعات منفصله می باشد.
1- براساس مفاد مصوبه شماره 18895 مورخ 14/4/1378 ستاداقتصادی دولت موضوع تامین اعتبار طرح آبرسانی به قشم ، سهمیه منطقه آزاد قشم در چارچوب مصوبه مذکور به میزان 60 میلیون دلار به طریق بدون انتقال ارز و بدون ثبت و پرداخت حق ثبت سفارش تعیین گردید.
2- ورودکالا به صورت تجاری از منطقه آزاد چهابهار به سایر نقاط کشور شامل کلیه مواد اولیه ،ماشین آلات و تجهیزات ، قطعات منطقه و یدکی مورد نیاز واحدهای تولیدی کشور به طریق بدون انتقال ارز و بدون ثبت و پرداخت حق ثبت سفارش و حداکثر تاسقف 110 میلیون دلار مجاز می باشد. سهمیه مذکور اضافه بر سقف تعیین شده در فوق الذکر ست و منطقه موظف است گزارش عملکرد فوق را جهت وزارت بازرگانی و گمرک سه ماه یک بار ارسال نماید.
تبصره 19-
1- سازمانها موظف اند هر چهار ماه یکبار گزارش آمار دقیق ورود کلیه کالهای وارده به مناطق را به صورت مبلغ ارزی و به تفکیک دو مورد ذیل این تبصره تهیه و به دبیرخانه شورای عالی ارسال نمایند.
2- گمرک جمهوری اسلامی ایران موظف است هرچهارماه یکبارگزارش آمار دقیق واردات کالا از هر منطقه آزاد به سرزمین اصلی را به صورت مبلغ ارزی و به تفکیک دو مورد ذیل این تبصره تهیه و به دبیرخانه شورای عالی ارسال نماید.
3- سازمانها موظف اند جهت برقراری و هماهنگی در ثبت آمارهای ورود کالا به مناطق آزاد، سیستم های استاندارد مورد استفاده گمرک را بوجود آورده و اطلاعات مزبور را در اختیار گمرک جمهوری اسلامی ایران قرار دهند.
الف - مواد اولیه ، قطعات منفصله و یدکی ، ماشین آلات وتجیهزات.
ب - کالاهای ساخته شده مصرفی.
تبصره 20-
1- تاسیس هر گونه شرکت یا موسسه جدید توسط هر یک ازسازمانها و یا شرکتهای تابعه آنها بدون اخذ مجوز از شورای عالی ممنوع است. سازمانها و شرکتهای تابعه موظف اند درمجامع عمومی شرکتهای وابسته خود نیز رای خود را در انطباق با مفاداین بنداعلام نمایند
2- در اجرای مصوبات شورای عالی ، دبیرخانه شورای عالی می بایست با هماهنگی سازمانها حداکثر ظرف شش ماه اول سال 1380 اسامی شرکتهای تابعه و یا وابسته را که ادامه کار آنها ضروری می باشد به شورای عالی ارائه نماید. سازمانها موظفند حداکثر ظرف سه ماه پس از تاریخ ابلاغ مصوبه شورای عالی پیشنهاد اساسنامه اصلاح شده شرکتها یمورد اشاره را در چهارچوب دستورالعمل ابلاغی دبیرخانه شورای عالی به دبیرخانه مذکور ارسال نمایند. در صورت تصویب شورای عالی مبنی بر انحلال یک شرکت ، سازمانها موظف اند ضمن انجام اقدامات بایسته در این خصوص ، گزارش عملیات خود را به دبیرخانه شورای عالی ارائه نمایند.
3- سازمانها موظف اندترتیبی اتخاذ کنندکه مالکیت سهام شرکتهای تابعه و یا وابسته و یا سرمایه گذاران داخلی وخارجی - که مفادآن متضمن اجازه انحصاری فعالیت باشد ممنوع است.
5- سازمانها موظف اند آن دسته از فعالیتهای اقتصادی شرکتهای تابه را که بنا به تشخیص خود و یادبیرخانه شورای عالی امکان و یا تمایل جدی فعالیت از سوی سایر سرمایه گذاران دخالی و یا خارجی فراهم باشد را متوقف کرده ونسبت به انجام تسویه حسابهای لازم اقدام نمایند.
6- فعالیت و خدمات سازمانها و شرکتهای تابعه ، مادامی که امکان ارائه این گونه خدمات از سوی سایر سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم نمی باشد می بایست محدود به ارائه خدمات زیر بنائی و ضروری در داخل مناطق و یا ارائه تسهیلات لازم برای جلب چنین سرمایه گذارانی باشد.
7- به سازمانها اجازه داده می شود به منظورجذب سرمایه گذارانی که دارای طرحهای مهم واساسی جهت اجرا در منطقه می باشند پس از تصویب هیات مدیره وموافقت دبیرخانه شورای عالی از محل اعتبار ردیفهای 85100 و ردیفهای عمرانی مربوط به ایجاد زیرساختهای مورد نیاز جهت سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل ، تولید و صنعت ، آبریان و ترانزیت در طرحهای مزبور مشارکت نمایند. سازمانها موظف اند گزارش توجیهی لازم را جهت کسب موافقت دبیرخانه شورای عالی به دبیرخانه مذکور ارسال نمایند.
تبصره 21- به سازمانها اجازه داده می شود به منظورجلب وگسترش هر چه بیشتر سرمایه گذاری بخش خصوصی در مناطق ، حداکثر تا سقف ردیف 86200 قسمت دوم - ب این تصویب نامه و ردیفهای های عمرانی مربوط به ایجاد زیر ساختهای مورد نیاز جهت سرمایه گذاری دربخش حمل و نقل ، تولید و صنعت ، آبزیان و ترانزیت برای اجرای طرحهای عمرانی و ضروری به ویژه طرح های نیمه تمام و یا طرحهای مهم در منطقه در راستای اهداف سازمانها، به بخش خصوصی تسهیلات اعتباری اعطاء نمایند. دستور عمل چگونگی اعطاء تسهیلات مزبور می بایست توسط سازمانها تهیه و مورد تصویب هیات مدیره قرار گرفته و جهت بررسی و تائید نهائی به دبیرخانه شورای عالی ارائه گردد.
تبصره 22- سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس قانونی سازمانها انتخاب می شود.
تبصره 23- سازمانها موظف اند در مجامع عمومی شرکتهای تابعه ، سازمان حسابرسی و یا شرکتهای حسابرسی مورد تائید سازمان حسابرسی را به عنوان حسابرس و بازرس قانونی پیشنهاد نمایند. سازمانها همچنین موظف اند ترتیبی اتخاذ نمایند تا درمجامع عمومی شرکتهای وابسته نیز در حد اختیارات ، سازمان حسابرسی و یا شرکتهای حسابرسی مورد تائید سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس قانونی پیشنهاد شود.
تبصره 24- سازمانهاموظف اند فهرست ومشخصات کامل طرحهای عمرانی در دست اجرای شرکتهای تابعه خود را حداکثر ظرف دوماه پس از تاریخ ابلاغ این مصوبه در قالب فرمهای ابلاغی دبیرخانه شورای عالی جهت اطلاع به دبیرخانه مذکور ارسال نمایند.
تبصره 25- به سازمانها اجازه داده می شود، به منظور ایجاد و نگهداری قضای سبز، زیبا سازی و حفظ سلامت و بهداشت محیط جزیره ، از کلیه خانوارهای ساکن ، صاحبان مراکز اقامتی و تفریحی ،صاحبان بازارها و غرفه ها، مالکین واحدهای خدماتی وتعمیراتی ودارندگان وسائط نقلیه موتوری ، حداکثر تا سقف اعتبار ردیف 14900 قسمت دوم الف -1 این تصویب نامه عوارض سالیانه خدمات شهری دریافت کند. دستورالعمل چگونگی اخذ عوراض سالیانه خدمات شهری می بایست حداکثر ظرف یک ماه پس از تاریخ ابلاغ این مصوبه توسط سازمانها تهیه و پس از تصویب هیات مدیره سازمان جهت اطلاع به دبیرخانه شورای عالی ارسال گردد. سازمان مزبور می بایست گزارش عملکرد درآمد و هزنیه این تبصره را هر چهارماه یکبار به دبیرخانه شورای عالی ارسال نماید.
تبصره 26- به سازمانها اجازه داده می شود به منظور جذب بیشتر جهانگرد و رونق تجارت ، از فعالیت بخشهای مرتبط حداکثر تا سقف اعتبار ردیف 11400 قسمت دوم الف -1 این تصویب نامه عوارض توسعه جهانگردی و بازرگانی دریافت کند. دستورالعمل چگونگی اخذعوارض توسعه جهانگردی و بازرگانی می بایست توسط سازمانها تهیه و پس از تصویب هیات مدیره سازمان جهت اطلاع به دبیرخانه شورای عالی ارسال گردد. درآمد حاصل از این عوراض صرفا" در جهت توسعه فعالیتهای جهانگردی ، تبلیغات ، انتشارات و نگهداری اماکن عمومی و جهانگرد پذیر و رونق جهانگردی و تجارت به ویژه انجام تبلیغات گسترده داخلی و خارجی هزینه می گردد. سازمانها می بایست گزارش عملکرد درآمد و هزینه این تبصره را هر چهارماه یکبار به دبیرخانه شورای عالی ارسال نماید.

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 16458

تاریخ تصویب : 1380/03/19

تاریخ ابلاغ : 1380/06/10

دستگاه اجرایی : شورایعالی مناطق آزادتجاری -صنعتی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.