×

قانون معافیت یک نفر از فرزندان خانواده های شهدا، معلولین ، اسرا، مفقودالاثرها از خدمت وظیفه عمومی

قانون معافیت یک نفر از فرزندان خانواده های شهدا، معلولین ، اسرا، مفقودالاثرها از خدمت وظیفه عمومی

قانون-معافیت-یک-نفر-از-فرزندان-خانواده-های-شهدا،-معلولین-،-اسرا،-مفقودالاثرها-از-خدمت-وظیفه-عمومی

وکیل


ماده واحده - مشمولانی که پدر یا مادر یا برادر آنان از تاریخ 19/10/56 در راه ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و استمرار آن شهید یا معلول (معلولی که طبق نظر شورای پزشکی بنیاد شهید به تنهایی قادر به اداره امور شخصی خود نباشد) یا اسرا یا مفقودالاثر شده یا بشوند و مراتب مورد تایید بنیاد شهید باشد، یک نفر از آنان از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف دائم خواهد بود.
تبصره 1 - مشمولانی که پدر یا مادر یا برادر آنان اسیر یا مفقودالاثر باشند، مدت 3 سال متوالی از معافیت موقت یک ساله استفاده نموده و در صورتی که مدت اسارت یا مفقودالاثر بودن از 3 سال تجاوز نماید، از معافیت دائم استفاده خواهند نمود.
تبصره 2 - به ازا هر شهید یا اسیر یا معلول یا مفقودالاثر، یک نفر از فرزندان یا برادران آنان حسب مورد از معافیت مذکور استفاده می نماید.
تبصره 3 - حق اولویت در استفاده از معافیت با فرزند شهید یا معلول یا اسیر یا مفقودالاثر می باشد و در صورت عدم بلوغ فرزند با رضایت مادر یا ولی قهری می تواند برادر شهید یا اسیر یا مفقودالاثر یا معلول از معافیت این قانون استفاده نماید.
تبصره 4 - از تاریخ تصویب این قانون کلیه قوانین و مغایر با آن ملغی
است . قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و چهار تبصره در جلسه علنی روز سه شنبه بیست و چهار آذر ماه یک هزار و سیصد و شصت و شش مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 2/10/1366 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رییس مجلس شورای اسلامی - اکبر هاشمی

نوع : قانون

شماره انتشار : 12493

تاریخ تصویب : 1366/09/24

تاریخ ابلاغ : 1366/10/22

دستگاه اجرایی : وزارت كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.