×

اصلاح آئین نامه اجرائی مواد 10و 65 قانون تشکیل انجمن های شهرستان و استان

اصلاح آئین نامه اجرائی مواد 10و 65 قانون تشکیل انجمن های شهرستان و استان

اصلاح-آئین-نامه-اجرائی-مواد-10و-65-قانون-تشکیل-انجمن-های-شهرستان-و-استان شماره 8760 31/3/2535
وزارت کشور

هیثت وزیران در جلسه مورخ 31/3/2535 بنا به پیشنهاد شماره 1/42/891/6522 مورخ 17/3/2535 وزارت کشور تصویب نمودند مواد 1ـ2ـ6ـ8ـ9ـ11ـ12ـ14ـ15ـ16ـ18ـ آئین نامه اجرائی مواد 10و65 قانون تشکیل انجمن های شهرستان و استان موضوع تصویبنامه شماره 9728 مورخ 10/5/2535 هیئت وزیران به شرح زیر اصلاح گردد : تبصره ماده 3 آئین نامه مذکور لغو شود .
ماده 1 – فرمانداران و بخشداران پس از وصول دستور وزارت کشور مبنی بر ثبت نام و صدور برگهای انتخابات انجمنهای شهرستان و شهر و شورای آموزش و پرورش منطقه ای حداکثر ظرف سه روز هیئتی بنام هیئت ثبت نام به ریاست خود و عضویت رئیس یا نماینده ثبت احوال محل و یک نفر معتمد محلی تشکیل خواهند داد. در صورتی که رئیس یا نماینده ثبت احوال در محل نباشد وظائف رئیس یا نماینده ثبت احوال در هیئت ثبت نام به تشخیص مسئول ثبت احوال استان یا فرمانداری کل بعهده یکی از کارمندان سایر سازمانهای دولتی محل محول خواهد شد.
ماده 2 – هیئت ثبت نام به تعداد لازم شعب ثبت نام را طبق مقررات این آئین نامه تشکیل و محل آن را تعیین می نماید و نسبت بکار آنها نظارت خواهد داشت.
ماده 6 – شعبه ثبت نام برای متقاضیانی که دارای شرایط رأی دهنده باشند برگ انتخابات صادر خواهد کرد.
تبصره – برای احراز توطن با سکونت یکی از شرایط زیر کافی خواهد بود :
الف – شناسنامه مراجعه کننده یا پدر یا فرزند او از همان محل صادر شده باشد.
ب – اکثریت اعضای شعبه ثبت نام مراجعه کننده را از ساکنان محل بشناسند.
پ – گواهی دو نفر معروف نزد اعضای شعبه ثبت نام مبتنی بر توطن با حداقل شش ماه سکونت مراجعه کننده در آن محل .
ماده 8 – برگ انتخابات انحمن های شهر و شهرستان و شوراهای آموزش و پرورش منطقه ای حاوی نکات ذیل خواهد بود :
1. سری و شماره ترتیب
2. شماره شعبه ثبت نام
3. تاریخ صدور برگ انتخابات
4. نام و نام خانوادگی
5. نام پدر
6. شماره شناسنامه و محل صدور آن
7. تاریخ تولد
8. محل امضا یا اثر انگشت انتخاب کننده
9. محل سکونت
10. محل امضا اعضاء و مهر شعبه ثبت نام
ماده 9 – اعضای شعبه ثبت نام مکلفند پس از ثبت نام مراجعه کننده برگ انتخابات را صادر و قسمت اول را به انضمام برگ رأی به او تسلیم نموده و شناسنامه او را به مهری که شماره شعبه و نام حوزه انتخابیه در آن قید شده است ممهور سازند.
ماده 11 – مسئولیت نگهداری و حفاظت دفاتر و برگهای انتخابات و دفاتر صورتجلسات تا پایان ثبت نام بعهده نمایندگان ثبت احوال شعبه خواهد بود.
پس از پایان مدت ثبت نام هر یک از شعب ثبت نام مدارک مزبور و برگهای انتخابات باقیمانده اعم از مصرف نشده و یا باطل شده را ضمن تنظیم صورتجلسه به هیئت ثبت نام تحویل خواهد داد. هیئت ثبت نام کلیة اوراق و دفاتر جمع آوری شده را به اداره ثب احوال محل تحویل می دهد. پانزده روز پس از تشکیل اولین جلسه انجمن شهر و یا انجمن شهرستان نسبت به امحاء دفاتر و برگهای انتخابات موجود با حضور نمایندگان فرمانداری یا بخشداری و ثبت احوال و انجمن شهر یا شهرستان محل اقدام خواهد شد.
ماده 12 – دارندگان برگ انتخابات در هر حوزه انتخابیه می توانند فقط در انتخابات همان حوزه مشترک نمایند.
ماده 14 – هر گاه تعداد مأمورین فرمانداری ها و بخشداری ها و اداراث ثبت احوال کافی برای انجام امور مربوطه به ثبت نام و صدور برگهای انتخابات نباشد به پیشنهاد فرماندار یا بخشدار مسئولین ادارات دولتی و شهرداریها مکلفند تعداد لازم از کارمندان خود را برای تنظیم دفاتر ثبت نام و صدور برگهای انتخابات بطور موقت در اختیار هیئت ثبت نام قرار دهند درصورتی که تعداد کارکنان ادارات دولتی و شهرداری های محل کافی برای انجام این منظور نباشند فرماندار یا بخشدار یا رئیس ثبت احوال می توانند کسری عده نمایندگان خود از بین بازنشستگان ، سپاهیان انقلاب و یا معتمدان با سواد محلی انتخاب نمایند.
افراد مذکور به نمایندگی فرماندار یا بخشدار و یا ثبت احوال محل این وظیفه را انجام خواهند داد.
ماده 15 – یک ساعت قبل از شروع اخذ رأی اعضای شعبه در محل شعبه حضور یافته و نسبت به انتخاب رئیس و نایب رئیس و سه منشی از بین خود با رأی مخفی اقدام می نمایند سپس رئیس شعبه صندوق اخذ رأی را که دارای شکاف مخصوص برای ریختن آراء می باشد در حضور اعضاء و سایر حاضران باز نموده خالی بودن آن را نشان می دهد آن گاه در صندوق را بسته و با مهر شعبه لاک و مهر نموده و اخذ رای از ساعت مقرر آغاز میشود.
و مراتب در صورتجلسه درج میگردد.
ماده 16 – رأی دهنده پس از حضور در شعبه اخذ رأی بارائه برگ انتخابات برگ رأی را که از شعبه ثبت نام دریافت وقبلاً آماده نموده در حضور اعضاء شعبه در صندوق می اندازد و برگ انتخابات خود را که به مهر شعبه ممهور میشود تحویل منشی میدهد و خارج می شود برگه های انتخابات که به این ترتیب جمع آوری میگردد نمودار تعداد رأی دهندگان خواهد بود.
ماده 18 – پس از خاتمه اخذ رأی بلافاصله رئیس شعبه صندوق رأی را در حضور سایر اعضاء باز و خالی می نماید و پس از شمارش برگهای رای تعداد آن را با تعدا برگهای انتخابات که در شعبه از رأی دهندگان دریافت شده تطبیق می کند و در صورت وجود برگ رأی اضافی به تعداد اضافه از مجموع برگهای رأی برداشته و باطل و مراتب را در صورتجلسه منعکس و برگهای باطل شده را به صورت مجلس ضمیمه می نماید سپس خواندن آراء شروع میشود شعبه اخذ رأی تا پایان کار و اعلام نتیجه نباید تعطیل شود.
اصل تصویبنامه در دفتر نخست وزیر است.
وزیر مشاور و معاون اجرائی نخست وزیرـ هادی هدایتی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1355/03/31

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.