×

تصویبنامه در خصوص ماده 76 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی کشور ـ مصوب 1379

تصویبنامه در خصوص ماده 76 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی کشور ـ مصوب 1379

تصویبنامه-در-خصوص-ماده-76-قانون-برنامه-سوم-توسعه-اقتصادی-،-اجتماعی-و-فرهنگی-کشور-ـ-مصوب-1379 شماره 34765 / ت 23603 هـ 9/8/1379

سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور
هیات وزیران در جلسه مورخ 1/8/1379 بنا به پیشنهاد شماره 1384 /319 ــ 3484 /105 مورخ 18/7/1379 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و به استناد ماده 76 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی^، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1379 ـ نسبت های موضوع یاد شده و آئین نامه اجرائی تبصره ذیل آن به شرح زیر تصویب نمود :
ماده 1 ـ نسبت اعتبارات عمرانی استان به درآمد استانی هر استان به تفکیک سال های باقیمانده برنامه سوم به شرح جدول پیوست تعیین می گردد .
تبصره 1 ـ نسبت به تعیین شده برای هر استان در سالهای باقیمانده برنامه سوم (83 ـ 1380 ) با رعایت نکات زیر مبنای تنظیم بودجه عمرانی استانی خواهد بود.
1 ـ استان هائی که نسبت اعتبار استانی به درآمد استانی آنها کمتر از یک ماه می باشد هر سه ماه یک بار پس از کسر سهم اعتبارات عمرانی استانی از درآمد وصولی مازاد درآمد را به حساب خزانه داری کل منظور می نمایند .
2 ـ کل درآمد استان هائی که نسبت اعتبار عمرانی استانی به درآمد استانی آنها بالاتر از یک میباشد به هزینه های عمرانی استانی اختصاص خواهد یافت و کسری این هزینه ها از منابع ملی تامین می شود .
3 ـ به منظور تنظیم تخصیص اعتبار طرحهای عمرانی استانی خزانه داری کل موظف است در قالب سقف درآمدهای مصوب هر سال ، هر سه ماه یک بار ضمن دریافت ما به التفاوت درآمدی استان های موضوع بند 1 کسری ، اعتبار عمرانی استان های موضوع بند 2 را تامین نماید به گونه ای که در پایان سال نسبت های مندرج در جدول پیوست رعایت شده باشد .
نسبت بودجه عمرانی استانی به درآمد استانی برای سالهای 73 ـ 1381 در صورت لزوم همزمان با تهیه و تنظیم بخشنامه بودجه در هر سال قابل تجدید نظر است .
ماده 2 ـ هر سال برای تنظیم عمرانی استانی ، ستاد درآمد و تجهیز منابع استان ( موضوع ماده 81 قانون برنامه سوم ) منابع درآمد استان و منابع تجدید درآمدی را برای بررسی و درج در لایحه بودجه سنواتی به شورای برنامه ریزی و توسعه استان ( موضوع ماده 70 قانون برنامه سوم ) پیشنهاد می نماید و اعتبار عمرانی استان هر استان متناسب با نسبت های موضوع ماده 1 تعیین می گردد .
ماده 3 ـ درآمد پیش بینی شده هر استان نباید از عملکرد درآمد استان در سال پیش کمتر باشد مگر در شرایط خاص و استثنائی و با توجیهات کافی که مورد تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور قرار گیرد.
ماده 4 ـ چنانچه درآمد هر استان از درآمد مصوب مندرج در قانون بودجه همان سال بیشتر باشد مشمول تبصره ذیل ماده 76 قانون برنامه سوم بوده و به عنوان مازاد درآمد پس از واریز به خزانه در قالب بودجه همان سال بعد با رعایت نکات زیر هزینه می شود :
الف ـ حداقل 80% از مازاد در آمد به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و با تایید شورای برنامه ریزی و توسعه استان در موارد زیر مصرف می شود :
1 ـ تکمیل آن دسته از طرح ها و پروژه های نیمه تمام عمرانی استانی که ویژگی های ذیل را داشته باشند :
ـ با اولویت برنامه سوم سازگار بوده و با اختصاص اعتبار از محل مازاد درآمد به بهره برداری می رسند .
ـ در راستای افزایش تولید و اشتغال موثر می باشند .
ـ تعادل و توازن در سطح روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته استان را به وجود می آورند .
2 ـ تکمیل اعتبار لازم برای جبران خسارات ناشی از حوادث پیش بینی نشده .
ب ـ حداکثر 20% از مازاد در آمد هر استان مطابق مفاد تبصره ذیل ماده 76 قانون برنامه سوم به ترتیب زیر هزینه می شود :
1 ـ هر استان کیفیت ارایه خدمات و ساختارهای فنی و اقتصادی و مدیریتی را مورد بررسی قرار داده و برنامه مدون برای بهبود و اصلاح زمینه های مزبور را پس از تایید شورای برنامه ریزی و توسعه استان به منظور تایید نهائی به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعلام می کند .
2 ـ اعتبارات لازم برای مطالعات موضوع بند 1 و اجرای اقدامات تایید شده توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از محل 20% مازاد درآمد استان قابل تامین میباشد .
تبصره ـ مازاد درآمد استانی فقط در چهارچوب وظایف استانی (موضوع ماده 78 قانون برنامه سوم و آئین نامه اجرائی مربوط ) قابل مصرف می باشد .
ماده 5 ـ مازاد درآمد هر استان هر سه ماه یک بار توسط خزانه معین آن استان به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعلام می شود سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور متناسب با مازاد در آمد هر استان از محل ردیف متمرکزی که به این منظور در قانون بودجه سنواتی کل کشور پیش بینی می شود تخصیص اعتبار لازم را در اختیار استان قرار می دهد تا براساس مفاد این آئین نامه به مصرف برسد .
تبصره ـ چنانچه مازاد درآمد محقق شده استانها در هر سال از ردیف متمرکز پیش بینی در قانون بودجه آن سال بیشتر باشد ما به التفاوت در قانون بودجه سال بعد تامین شده و در اختیار استانها قرار می گیرد .
ماده 6 ـ در مصرف مازاد آن استان در سال 1379 رعایت نسبت پیش بینی شده در بند الف تبصره 45 قانون بودجه سال 1379 کشور الزامی است .
معاون اول رییس جمهور ـ حسن حبیبی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 16227

تاریخ تصویب : 1379/08/01

تاریخ ابلاغ : 1379/08/17

دستگاه اجرایی : سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.