×

آئین نامه اجرائی بند «ی» تبصره 9 قانون بودجه سال 1379 کل کشور

آئین نامه اجرائی بند «ی» تبصره 9 قانون بودجه سال 1379 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-بند-«ی»-تبصره-9-قانون-بودجه-سال-1379-کل-کشور شماره 41209 / ت 22827 هـ - 16/9/1379
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ـ سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور
هیات وزیران در جلسه مورخ 9/9/1379 بنا به پیشنهاد شماره 742 /25/113/162 مورخ 14/4/1379 وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و به استناد بند «ی» تبصره 9 قانون بودجه سال 1379 کل کشور ، آئین نامه اجرائی بند «ی» تبصره یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود :

ماده 1 ـ در این آئین نامه عبارات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می روند :
صندوق تعاون و سرمایه گذاری : صندوق تعاون و سرمایه گذاری بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی ایران ، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران .
مسکن مناسب : واحد مسکونی که مطابق الگوی حمایتی وزارت مسکن شهرسازی ساخته شود .
ماده 2 ـ سهم هر یک از سازمانها از اعتبار پیش بینی شده در این تبصره متناسب با تعداد پرسنل فاقد مسکن و داوطلب شرکت در طرح موضوع این تبصره خواهد بود که توسط ستاد کل نیروهای مسلح تعیین میگردد .
ماده 3 ـ میزان سپرده ماهانه متقاضیان حداکثر 20% میانگین حقوق و مزایای شغل ماهانه پرسنل نیروهای مسلح خواهد بود که با توافق متقاضی تا تکمیل سهم خود ، ماهانه از حقوق وی کسر و به حساب صندوق واریز می شود .
تبصره 1 ـ میانگین حقوق و مزایای شغل پرسنل نیروهای مسلح در سال 1379 ششصد هزار ریال منظور می گردد .
تبصره 2 ـ کمک دولت در چهار چوب اعتبارات مصوب به ازای هر فرد از پرسنل داوطلب ماهانه یک چهارم میزان سر مایه گذاری داوطلب خواهد بود که حداکثر از 5% حقوق و مزایای وی بیشتر نخواهد بود و در سال 1379 ماهانه سی هزار ریال محاسبه می گردد.
ماده 4 ـ بهره مندی از تسهیلات موضوع این تبصره مانع از جذب تسهیلات بانکی توسط بنیادهای تعاون و صندوق های قرض الحسنه پرسنل متقاضی نخواهد بود .
ماده5 ـ در جهت تامین مسکن پرسنل نیروهای مسلح ، وزارت مسکن و شهرسازی و سازمان ملی زمین و مسکن شهرداریها و بانکها همکاری لازم را با نیروهای مسلح به عمل خواهند آورد .
ماده 6 ـ مشمولان موضوع این آئین نامه نباید قبلا زمین یا دولت دریافت کرده باشند .
ماده 7 ـ بهره مندی پرسنل نیروهای مسلح از مزایا و تسهیلات این آئین نامه یک بار در طول خدمت مجاز می باشد .
ماده 8 ـ در صورت پادار گردیدن تعهدات وزارت مسکن و شهرسازی (موضوع بند «ب» تبصره 50 قانون بودجه سال 1379 ) به میزان 25% از اعتبارات مورد نظر و نیز تامین 35% ما بقی از طریق صندوق های تعاون و سرمایه گذاری سازمان نیروهای مسلح ، بانک سپه یا هر بانک دیگری که بانک مرکزی تعیین می کند می تواند از منابع داخلی خود را در چهارچوب ضوابط و مقررات رعایت سقف مصوب سالیانه بخش مسکن و ساختمان نسبت به پرداخت مابقی تسهیلات اقدام نماید .
ماده 9 ـ نیروهای « ارتش جمهوری اسلامی ایران ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی ایران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ستاد کل نیروهای مسلح » موظفند در جهت اجرای این آئین نامه مساعدتهای لازم را با در اختیار گذاشتن خدمات مهندسی و نیروی انسانی معمول نمایند .
ماده 10 ـ وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موظف است گزارش عملکرد این تبصره را هر شش ماه یک بار به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارسال نماید .
ماده 11 ـ اعتبارات مورد نیاز این آئین نامه از محل اعتبارات ردیف 111404 ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح به کمک به تامین مسکن شاغلان کادر نیروهای مسلح به میزان 11481400000 ریال تامین میشود .
معاون اول رییس جمهور ـ حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 16259

تاریخ تصویب : 1379/09/09

تاریخ ابلاغ : 1379/09/26

دستگاه اجرایی : سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.