×

آئین نامه اجرائی ماده 157 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

آئین نامه اجرائی ماده 157 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

آئین-نامه-اجرائی-ماده-157-قانون-برنامه-سوم-توسعه-اقتصادی-،-اجتماعی-فرهنگی-جمهوری-اسلامی-ایران

وکیل

شماره 34011 / ت 23646 هـ - 15/9/1379
سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور ـ سازمان ملی جوانان
هیات وزیران در جلسه مورخ 2/9/1379 بنا به پیشنهاد مشترک شماره 10725 / س مورخ 1/8/1379 سازمان ملی جوانان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و به استناد ماده 157 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی^، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ـ مصوب 1379 ـ آئین نامه اجرائی ماده یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود :

ماده 1 ـ در این آئین نامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می روند :
الف ـ قانون : قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران .
ب ـ مرکز : مرکز ملی جوانان .
پ ـ سازمان : سازمان ملی جوانان .
ت ـ شورا : شورای عالی جوانان .
ماده 2 ـ سازمان مسئول انجام مفاد این آئین نامه می باشد و موظف است با همکاری دستگاههای اجرائی ذیربط و نهادهای غیردولتی راهکارهای اجرای مفاد این آئین نامه را در چهارچوب سیاستهای مصوب مراجع ذیربط تدوین و برحسب مورد اجرای آن پیگیری و هر سه ماه یک بار گزارش لازم را برای هیات وزیران و شورا و در صورت لزوم سایر مراجع ارسال نمایند .
ماده 3 ـ به منظور اجرای مفاد ماده 157 قانون و متناسب سازی امکانات موجود مرکز با فعالیتها پیش بینی شده برای سازمان ساختار زیر برای سازمان تعیین می شود .
الف ـ سازمان موسسه ای است دولتی که زیر نظر رییس جمهور تشکیل میشود .
ب ـ سازمان دارای شخصیت حقوقی است و بودجه سالانه آن به طور جداگانه در قوانین و بودجه سنواتی کل کشور منظور می شود .
پ ـ سازمان برای انجام وظایف قانونی خود وصول به اهداف سازمان بر حسب ضرورت نسبت به ایجاد تشکیلات مورد نیاز متناسب ستادی و مطالعاتی با همکاری دستگاههای اجرائی پس از تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اقدام می نماید .
ت ـ رییس سازمان بالاترین مقام اجرائی سازمان است که با حکم رییس جمهور منصوب می شود و با رعایت کامل قوانین و مقررات مربوط و مفاد این آئین نامه و ضوابط اداری ، مالی و استخدامی دارای اختیارات تام است و انجام کلیه اقدامات لازم در حدود قوانین و مقررات به منظور تحقق اهداف ، برنامه ها و مصوبات شورا و نمایندگی سازمان در کلیه مراجع قانونی و حقوقی با حق توکیل و غیره را به عهده دارد .
ث ـ کلیه امکانات ، داراییها ، کارکنان و اموال خریداری شده از محل اعتبارات مرکز به سازمان منتقل میشود .
ج ـ سازمان از نظر مقررات مالی ، معاملاتی ، اداری و استخدامی تابع مقررات مربوط به سازمانهای وابسته به نهاد ریاست جمهوری است.
چ ـ اداره امور دبیرخانه شورا به عهده سازمان است .
ماده 4 ـ به منظور ساماندهی اساسی امور جوانان کشور ، وظایف اساسی و نحوه همکاری سازمان با دستگاههای اجرائی به شرح زیر تعیین می شود :
الف ـ مطالعه و پژوهش در حوزه های راهبردی امور جوانان به منظور بازشناسی و تبیین مسایل و نیازهای گوناگون جوانان و ارایه راهبردهای مناسب برای حل مسایل آنان و هماهنگی مطالعات کاربردی دستگاههای اجرائی در این زمینه ها .
ب ـ تهیه و تدوین برنامه جامع ساماندهی امور جوانان کشور با امور جوانان و بررسی میزان اثر بخشی فعالیتهای این دستگاهها و ارسال به مراجع ذیربط .
ت ـ مطالعه و بررسی قوانین و مقررات مربوط به جوانان در جهت رفع کاستیها و پیشنهاد برای تغییر و اصلاح یا وضع قوانین جدید به مراجع ذی صلاح با همکاری دستگاههای ذیربط .
ث ـ تهیه و ارایه گزارش وضعیت جوانان کشور در سطح ملی به مراجع ذیربط .
ج ـ طراحی و مدیریت برنامه های ملی ویژه و فرا بخشی و نمونه سازی فعالیتهای مربوط به جوانان با همکار دستگاههای اجرائی مربوط .
چ ـ ساماندهی فعالیتها فراغتی نسل جوان متناسب با مقتضیات دوره جوانی در جهت سازندگی کشور و رفع محرومیت فرهنگی و اجتماعی جوانان در مناطق شهر و روستائی .
ح ـ ساماندهی و نظارت مراکز خدمات مشاوره ای بهینه از استعدادها و تواناییهای جوانان و بهر گیری بیشتر از امکانات و منابع دستگاههای اجرائی ذیربط .
د ـ همکاری در تعیین ضوابط و استاندارد برای فعالیتهای مراکز فرهنگی و هنری مربوط به جوانان با دستگاههای اجرائی ذیربط .
ذ ـ شناسائی ، نظارت ، حمایت و تقویت تشکلهای غیر دولتی جوانان.
ر ـ همکاری با مراجع ذیربط به منظور شناسائی فعالیتها قابل واگذاری دستگاههای اجرائی به تشکلها و سازمانهای غیر دولتی جوانان .
ز ـ اجرای تصمیماتی که توسط مراجع ذی صلاح اتخاذ میشود .
ماده 5 ـ منابع مالی سازمان عبارت است از منابع اعتباری است از منابع اعتباری پیش بینی شده در بودجه عمومی کل کشور کمکها و هدایائی که در چهارچوب مقررات و ضوابط قانونی از اشخاص حقوقی و حقیقی اخذ می شود .
ماده 6 ـ کلیه دستگاههای اجرائی موظفند در چهارچوب این آئین نامه همکاری لازم را با سازمان به عمل آورند و بر حسب تقاضای سازمان نسبت به اعزام نماینده برای جلسات مشورتی و کمیسیون های تخصصی ، ارایه اطلاعات و سایر اقدامات ضروری مساعد نمایند .
ماده7 ـ سازمان موظف است گزارش عملکرد سالانه اجرای مفاد ماده 157 قانون و این آئین نامه را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارایه نماید .
معاون اول رییس جمهور ـ حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 16259

تاریخ تصویب : 1379/09/02

تاریخ ابلاغ : 1379/09/26

دستگاه اجرایی : سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور - سازمان ملی جوانان -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.