×

قانون اعطای امتیازات ایثارگری و اشتغال در مناطق جنگی و جنگزده به کارگران مشمول قانون کار

قانون اعطای امتیازات ایثارگری و اشتغال در مناطق جنگی و جنگزده به کارگران مشمول قانون کار

قانون-اعطای-امتیازات-ایثارگری-و-اشتغال-در-مناطق-جنگی-و-جنگزده-به-کارگران-مشمول-قانون-کار

وکیل

ماده 1- از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون کلیه ایثارگران مشمول قانون کار حسب مورد از امتیازات زیر بهره منده می شوند:
الف- حق سنوات و ارتقای گروه تشویقی.
ب- تسهیلات ماموریت أموزشی.
پ- اعطای امتیازات یک مقطع تحصیلی بالاتر (فقط برای أزادگان و جانبازان)
. تبصره- شاغلان مناطق جنگی و جنگزده- موضوع تبصره (3) بند(8) بخشنامه شماره 2727/د مورخ 20/5/1371 سازمان امور اداری و استخدامی کشور- که از تاریخ 31/6/1359 تا 29/5/1367 در این مناطق به کار اشتغال داشته اند صرفا" از حق سنوات تشویقی بهره مند می شوند.
ماده 2- منظور از کارگران ایثارگر, جانبازان, رزمندگان با حداقل شش ماه خدمت متوالی یا نه ماه متناوب در جبهه- حسب مورد با تایید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا جهاد سازندگی- و اسرا, أزادگان و مفقودان جنگ تحمیلی از تاریخ 31/6/1359 تا 29/5/1367 است.
ماده 3- مجموع مزایای پرداختی ماهانه ناشی از اجرای این قانون به هر کارگر, از پنجاه درصد(50%) حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در همان سال تجاوز نمی کند.
تبصره- در صورتی که مشمولان این قانون قبلا" به موجب مقررات دیگری از امتیازهای یاد شده استفاده کرده باشند, نمی توانند از امتبازهای این قانون بهره مند شوند, مگر اینکه این قانون موجب افزایش امتیازات آنان شود که در این صورت تنها از امتیازات این قانون استفاده می کنند.
ماده 4- میزان, چگونگی و شرایط اعطای امتیازها به مشمولان این قانون, مطابق أئین نامه است که ظرف سه ماه از تاریخ تصویب این قانون توسط وزارت کار و امور اجتماعی با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تهیه و به تصویب هیات وزیران می رسد.
قانون فوق مشتمل بر چهار ماده و دو تبصره در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ سی ام أذر ماه یکهزارو سیصدو هفتادو شش مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 3/10/1376 به تایید شورای نگهبان رسیده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی– علی اکبر ناطق نوری.

نوع : قانون

شماره انتشار : 15412

تاریخ تصویب : 1376/09/30

تاریخ ابلاغ : 1376/10/29

دستگاه اجرایی : وزارت كار و امور اجتماعی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.