×

آئین نامه اجرائی بند (ح) تبصره (8) قانون بودجه سال 1377 کل کشور

آئین نامه اجرائی بند (ح) تبصره (8) قانون بودجه سال 1377 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-بند-(ح)-تبصره-(8)-قانون-بودجه-سال-1377-کل-کشور شماره 80603/ت19438 ه 27/12/1376
وزارت آموزش و پرورش – سازمان برنامه و بودجه.

هیات وزیران در جلسه مورخ 24/12/1376 بنا به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه و به استناد بند«ح» تبصره (8) قانون بودجه سال 1377 کل کشور, آئین نامه اجرائی بند یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود:

ماده 1- به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده می شود با استفاده از ظرفیتهای نوبت دوم و ایام تعطیلات مراکز آموزشی تحت پوشش خود, نسبت به بر قراری دوره های آموزشی کوتاه مدت شبانه,تقویتی و جبرانی, مسابقات علمی, ورزشی و آزمونهای ورودی با دریافت هزینه های آموزشی از افراد یا موسسات متقاضی اقدام کند. کلیه وجوه دریافتی از این بابت به حساب یا حسابهایی که به همین منظور نزد خزانه داری کل افتتاخح خواهد شد, واریز و رسید آن به مراکز آموزشی مربوط تسلیم می شود.
ماده 2- مراکز آموزشی با رعایت مفاد این آئین نامه و دستور العملی که از سوی وزارت آموزش و پرورش صادر خواهد شد, نسبت به برقراری دوره های آموزشی موضوع ماده (1) این آئین نامه اقدام می کنند.
ماده 3- معادل مبالغ واریز شده به حساب درآمد عمومی کشور در اجرای این آئین نامه, از محل اعتبار دریف (503162) قانون بودجه سال 1377 کل کشور, در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.
ماده 4- وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است به منظور تقویب اجرای دوره های آموزشی موضوع ماده(1) این آئین نامه و تسریع در انجام امور اجرائی, در ابتدای سال 1377 معادل بیست درصد (20%) اعتبار مصوب ردیف (503162) را به صورت تنخواه در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهد تا در پایان سال مالی تسویه نماید. پرداختهای بعدی منحصرا" در قبال ارایه اسناد مثبته مجاز می باشد.
ماده 5- موارد مصرف وجوه واریزی به شرح زیر تعیین می شود:
الف- تهیه مواد اولیه, تجهیزات ووسایل و ابزار آموزشی و کمک آموزشی و ورزشی و تعمیر و تکمیل آنها.
ب- پرداخت حق التدریس مدرسان و مربیان و حق الزحمه عوامل مربوط که توسط وزارت آموزش و پرورش تعیین می شود.
ج- پرداخت هزینه سوخت, آب, برق و ارتباطات.
د- سایر هزینه های مرتبط به منظور ارتقای کیفی آموزشها.
ماده 6- کلیه اموال و تاسیساتی که از محل اعتبارات موضوع این آئین نامه خریداری یا ایجاد می شود, جزو اموال دولتی محسوب می شوند.
ماده 7- مراکز آموزشی در صورتی مجاز به انجام فعالیتهای موضوع این آئین نامه هستند که اینگونه اقدامات موحجب کاهش ظرفیت پذیرش آنها یا افت تحصیلی در آموزشهای رسمی در طول مدت برگزاری دوره ها یا طی سال تحصیلی نشود.
ماده 8- ذیحسابی وزارت آموزش و پرورش مکلف است وجوه دریافتی از این بابت را بر اساس دستور وزیر آموزش و پرورش یا مقام مجاز از طرف وی مستقیما"یا از طریق ذیحسابی ادارات کل آموزش و پرورش استانها به حساب بانکی ادارات کل آموزش و پرورش واریز کند.
تبصره- وزیر آموزش و پرورش یا مقام مجاز از طرف وی می تواند حداکثر پانزده در صد (15%) از وجوه دریافتی را به صرت متمرکز هزینه کند.
ماده 9-ادارات کل آموزش و پرورش مکلفند اسناد هزینه و مانده وجوه مصرف نشده موضوع ماده (8) این آئین نامه را در پایان سال مالی به ذیحسابی مربوط تحویل دهند و برگ تسویه حساب دریافت کنند.
ماده 10- آموزشکده های فنی و مراکز تربیت دبیر فنی مشمول این آئین نامه و تابع مقررات مالی خود خواهند بود.
معاون اول رئیس جمهور- حسن حبیبی.

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 15471

تاریخ تصویب : 1376/12/24

تاریخ ابلاغ : 1377/01/22

دستگاه اجرایی : وزارت آموزش و پرورش - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.