×

تصمیم نمایندگان ویژه رییس جمهور در مورد نحوه اجرای بندهای (ج) و (ی) تبصره (10) قانون بودجه سال 1379 کل کشور

تصمیم نمایندگان ویژه رییس جمهور در مورد نحوه اجرای بندهای (ج) و (ی) تبصره (10) قانون بودجه سال 1379 کل کشور

تصمیم-نمایندگان-ویژه-رییس-جمهور-در-مورد-نحوه-اجرای-بندهای-(ج)-و-(ی)-تبصره-(10)-قانون-بودجه-سال-1379-کل-کشور-

وکیل

شماره 10244 / ت 22899 هـ 17 / 3 / 1379

سازمان امور اداری و استخدامی کشور ـ وزارت نفت ـ وزارت امور اقتصادی و دارائی ـ سازمان تامین اجتماعی
تصمیم نمایندگان ویژه رییس جمهور در مورد نحوه اجرای بندهای (ج) و (ی) تبصره (10) قانون بودجه سال 1379 کل کشور که بر اساس اصل یکصدو بیست و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به استناد نصویب نامه شماره 314 / ت 22756 هـ مورخ 30 / 1 / 1379 به عنوان تصمیم هیات وزیران اتخاذ شده است، به شرح زیر ابلاغ می شود:
1 ـ مالکیت شرکت ملی نفت ایران نسبت به:
الف ـ صد درصد (100%) از سهام و سایر حقوق و امتیازات مربوط در شرکت صنایع ملی گاز (سهامی خاص)،
ب ـ پنجاه و یک درصد (51%) از سهام و سایر حقوق و امتیازات مربوط در شرکت لوله سازی اهواز (سهامی خاص) به نسبت مساوی به صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی واگذار می شود تا طبق مقررات قانون تجارت و با رعایت سایر مقررات مربوط اداره شود.
2 ـ صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی موظفند اقدامات قانونی را در مورد مالکیت سهامی که طبق این تصمیم نامه به آنها واگذار شده است، معمول دارند.
3 ـ سازمان بورس اوراق بهادار تهران مکلف است حسب درخواست سازمانهای بازنشستگی کشوری و تامین اجتماعی حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ درخواست نسبت به قیمت گذاری سهام واگذار شده مربوط به شرکت صنایع ملی گاز و شرکت لوله سازی اهواز طبق ضوابط بورس اقدام و گزارش مربوط را به سازمانهای یاد شده اعلام نماید.
تبصره ـ سازمانهای بازنشستگی کشوری و تامین اجتماعی موظفند حداکثر ظرف یک هفته پس از ابلاغ این تصمیم نامه، در خواست موضوع بند (3) را به سازمان بورس اوراق بهادار تهران اعلام نمایند.
4 ـ سازمانهای بازنشستگی کشوری و تامین اجتماعی موظفند حداکثر ظرف پانزده روز از تاریخ وصول گزارشهای سازمان بورس اوراق بهادار تهران مربوط به قیمتهای تعیین شده را جهت ثبت در دفاتر قانونی به دستگاههای ذی ربط اعلام نماید.
5 ـ وزارت امور و دارائی (خزانه داری کل کشور) و دستگاههای ذی ربط معادل مبالغ قیمت واگذاری سهام به صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی را که در اجرای بند (ج) تبصره (10) قانون بودجه سال 1379 کل کشور تعیین می شود از یک طرف به حساب فی مابین خزانه داری کل و شرکت ملی نفت ایران، بابت مطالبات خزانه داری کل ناشی از اجرای طرحهای عمرانی (سرمایه گذاری ثابت) انتفاعی موضوع ماده (32) قانون برنامه و بودجه کشور ـ مصوب 1351 ـ و یا دیگر مطالبات خزانه منظور و به همان میزان مطالبات مذکور تسویه شده تلقی می گردد و از طرف دیگر به حساب فی مابین صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی بابت رد دیون دولت منظور خواهد شد.
6 ـ کلیه هزینه ها جهت انجام تشریفات قانونی موضوعات این تصمیم نامه به نسبت درصد سهام واگذار شده بین سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری تقسیم خواهد شد.
7 ـ صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی می بایست با رعایت قوانین و مقررات مربوط حداکثر ظرف دو سال مقدمات پذیرش سهام شرکتهای موضوع این تصمیم نامه را در بورس اوراق بهادار تهران فراهم و سپس به مدت سه سال نسبت به واگذاری آنها به عموم مردم اقدام نمایند. بدیهی است فروش سهام مذکور از طریق مزایده از تاریخ ابلاغ این تصمیم نامه به بعد با رعایت صلاح و صرفه صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی بلامانع است.
معاون اول رییس جمهور ـ حسن حبیبی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 16106

تاریخ تصویب : 1379/03/17

تاریخ ابلاغ : 1379/03/25

دستگاه اجرایی : وزارت امور اقتصادی و دارائی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور - سازمان تامین اجتماعی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.