×

آئین نامه اجرائی قانون شمول قانون استخدام کشوری به کارکنان دادستانی ویژه روحانیت

آئین نامه اجرائی قانون شمول قانون استخدام کشوری به کارکنان دادستانی ویژه روحانیت

آئین-نامه-اجرائی-قانون-شمول-قانون-استخدام-کشوری-به-کارکنان-دادستانی-ویژه-روحانیت

وکیل

شماره 16523/ت 19872هـ 28/4/1379
وزارت دادگستری
هیاَت وزیران در جلسه مورخ 11/4/1379 بنا به پیشنهاد شماره 1350/15 مورخ 28/3/1377 وزارت دادگستری و به استناد تبصره (5) ماده واحده قانون شمول قانون استخدام کشوری به کارکنان دادستانی ویژه روحانیت- مصوب 1375- آئین نامه اجدائی قانون یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود:

ماده 1- در این آئین نامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می روند:
الف- قانون: قانون استخدام کشوری _ مصوب 1345 _.
ب_ قانون هماهنگ پرداخت: قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت _ مصوب 1370 _ .
پ_ دادستانی: دادسراها و دادگاههای ویژه روحانیت .
ت_ سازمان: سازمان تاَمین اجتماعی .
ث_ صندوق: صندوق بازنشستگی کشوری.
ماده 2_ از تاریخ 30/11/1375 قانون وقانون هماهنگ پرداخت و اصلاحات بعدی آنها، همچنین آئین نامه ها و تصویبنامه های مربوط به مستخدمان مشمول قوانین یاد شده، در دادستانی به مورد اجرا گذاشته می شود.
ماده3_ آن عده از کارکنان دادستانی که از تاریخ 30/10/1375 به طور تمام وقت در مقابل دریافت دستمزد ماهانه در یکی از مشاغل دایمی دادستانی خدمت می کنند، با دعایت شرایط مقرر در ماده (14) قانون، از تاریخ مذکور به مستخدم دسمی تبدیل وضع می یابند.
تبصره 1_ در اجرای تبصره (2) ماه واحده قانون شمول قانون استخدام کشوری به کارکنان دادستانی ویژه روحانیت, مدت خدمت کارکنان در دادستانی به هنگام تبدیل وضع به حداکثر سن مجاز مقرر در بند (( الف)) ماده(14) قانون اضافه می شود.
تبصره2_ منظور از خدمت تمام وقت در اجرای این ماده , انجام وظیفه برابر ساعات کار مستخدمان رسمی است.
تبصره 3 _ دادستانی می تواند به خدمت کارکنانی که شرایط مقرر در ماده (14) قانون- با رعایت تبصره (1) ماده (2) این آیین نامه- را نداشته باشند خاتمه دهد یا با دارا بودن شرایط به صورت استخدام پیمانی از وجود آنان در پستهای مصوب استفاده نماید ودر صورت داشتن مشاغل کارگری با آنان مطابق قانون کار و قانون تاَمین اجتماعی رفتار نماید. تشخیص مشاغل کارگری با توجه به تبصره ماده
(4) قانون با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور است.
ماده4_ در صورت دارا بودن کلیه شرایط, عدم اشتغال به کارکنان در تاریخ 30/11/1375 که ناشی از عوامل زیر باشد, مانع از تبدیل وضع آنان نخواهد بود:
الف_ مرخصی استحقاقی و استعلاجی و بدون حقوق, به موجب حکم کتبی .
ب_ ماَموریت موقت به وزارتخانه ها, موَسسات و شرکتهای دولتی و نهادهای انقلاب اسلامی یا ماَموریت آموزشی به موجب حکم کتبی.
پ_ اعزام به خدمت زیر پرچم بدون قطع رابط استخدامی, به شرط آنکه مستخدم حداکثر ظرف (2) ماه پس از خاتمه خدمت مذکور جهت تعیین تکلیف به دادستانی مراجعه نموده باشد.
تبصره_ کارکنان مذکور در بندهای این ماده بر اساس آخرین شغل قبل از وضعیتهای یاد شده تبدیل وضع می یابند.
ماده 5کارمندانی که تبدیل وضع می یابند با توجه به شغل مورد تصدی در تاریخ 30/11/1375 و براساس مدرک تحصیلی و سنوات تجربی و طبق مقررات و ضوابط طرح طبقه بندی مشاغل عمومی دولت در یکی از گروههای جدول حقوق موضوع قانون هماهنگ پرداخت قرار خواهند گرفت و به نسبت مدت خدمت در دادستانی و سنوات خدمتی که طبق مقررات قانون و سایر مقررات مربوط به مستخدمان مشمول قانون قابل احتساب است, از افزایش سنواتی بر خوردار می شوند.
تبصره 1-کارکنانی که با توجه به شغل مورد تصدی واجد شرایط احراز اولین طبقه رشته شغلی نباشند در طبقه (1)رشته شغلی مربوط قرار خواهند گرفت و ارتقای آنان به طبقات شغلی منوط به اخذ حداقل مدرک تحصیلی مقرر یا احراز سایر شرایط پیش بینی شده است.
تبصره 2- ضریب افزایش سنواتی برای خدمت قابل قبول مستخدم تا تاریخ 30/11/1375 به میزان سه در صد (03/0)حقوق مبنا و از تاریخ یاد شده به بعد بر اساس نتایج ارزشیابی طبق مقررات مربوط خواهد بود.
ماده 6_ دادستانی و سازمان مکلفند ضمن هماهنگی با سازمان بازنشستگی کشوری حداکثر ظرف(6) ماه از تاریخ تصویب این آئین نامه نسبت به انتقال وجوه حق بیمه کارکنان تبدیل وضع یافته (سهم بیمه شده) بابت مدت خدمت در دادستانی که به سازمان پرداخت شده است, عیناَ به صندوق اقدام نمایند و چنانچه این مبلغ از کسور بازنشستگی بابت مدت خدمت تمام وقت در دادستانی بر اساس اولین حقوق و فوق العاده شغل و سایر فوق العاده های مشمول برداشت کسور بازنشستگی که طبق مقررات قانون محاسبه می گردد کمتر باشد یا اساساً حق بیمه پرداخت نشده باشد, در این صورت مابه التفاوت یا اصل سهم مستخدم_ حسب مورد_ توسط دادستانی از حقوق مستخدم کسر وحداکثر ظرف (5) سال به صندوق واریز می شود .
ماده 7_ وجوه حق بیمه سهم کارفرما بابت کارکنان تبدیل وضع یافته که قبلاَ توسط دادستانی به سازمان پرداخت شده است, پس از کسر حق درمان , حداکثر ظرف (6)ماه از تاریخ تصویب این آئین نامه عیناَ به صندق منتقل می شود و چنانچه مبلغ مذکور از کسور بازنشستگی سهم دستگاه بابت مدت خدمت در دادستانی بر اساس اولین حقوق و فوق العاده شغل و سایر فوق العاده های مشمول برداشت کسور بازنشستگی که طبق مقررات قانون تعیین می شود کمتر شود یا اساساَ سهم کارفرما پرداخت نشده باشد, در این صورت مابه التفاوت یا اصل کسور_ حسب مورد_ به عنوان سهم دستگاه ظرف (3) سال توسط دادستانی به صندوق پرداخت می شود.
ماده 8 _ اخذ کسور بازنشستگی بابت سوابق خدمت قابل قبول کارکنان تبدیل وضع یافته_ نظیر خدمت در دستگاههای دولتی, شهرداری ها یا نهادهای انقلاب اسلامی _ بر اساس اولین حقوق و فوق العاده شغل و سایر فوق العاده هائی که مشمول برداشت کسور بازنشستگی هستند صورت می گیرد.
ماده 9_ نظارت بر حسن اجرای این آئین نامه به عهده کمیته موضوع ماده (21) آئین نامه اجرائی قانون هماهنگ پرداخت (موضوع تصویبنامه شماره 57350 /ت 473 ه_مورخ 8/11/1370) است.
ماده 10_ از تاریخ اجرای این آئین نامه کلیه مواردی که در این آئین نامه مسکوت مانده است تابع مقررات قانون و قانون هماهنگ پرداخت خواهدبود.
معاون اول رئیس جمهور_ حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 16145

تاریخ تصویب : 1379/04/11

تاریخ ابلاغ : 1379/05/10

دستگاه اجرایی : وزارت دادگستری -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.