×

آئین نامه اجرائی انتشار سیصد میلیارد ریال اوراق مشارکت موضوع اوراق مشارکت بند (ب) تبصره (48) قانون بودجه سال 1379 کل کشور

آئین نامه اجرائی انتشار سیصد میلیارد ریال اوراق مشارکت موضوع اوراق مشارکت بند (ب) تبصره (48) قانون بودجه سال 1379 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-انتشار-سیصد-میلیارد-ریال-اوراق-مشارکت-موضوع-اوراق-مشارکت-بند-(ب)-تبصره-(48)-قانون-بودجه-سال-1379-کل-کشور

وکیل

شماره 20676 /ت 23280 ه_ 22/5/1379
وزارت نیرو _ وزارت امور اقتصادی و دارائی _ سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور
هیاّت وزیران در جلسه مورخ 16/5/1379 بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های نیرو و امور اقتصادی و دارائی و به استناد بند (ب) تبصره (48) قانون بودجه سال 1379 کل کشور ,آئین نامه اجرائی انتشار سیصد میلیارد ریال اوراق مشارکت را به شرح زیر ,تصویب نمود:

ماده 1_ وزارت نیرو و شرکت های تابعه می توانند برای تکمیل عملیات اجرائی طرح های تاّمین آب و شبکه های آبیاری و زهکشی و طرح های آبرسانی تا مرحله بهره برداری , از محل در آمد ناشی از فروش اوراق مشارکت موضوع تبصره یاد شده و تلفیق آن با منابع در آمد عمومی استفاده نماید . عناوین طرح ها و مبالغ اختصاصی به هر کدام توسط وزارت نیرو و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور , حداکثر ظرف دو هفته از تاریخ تصویب این آئین نامه ,تعیین می شود .
ماده 2_ به بانک مرکزی اجازه داده می شود ضمن انتخاب بانک عامل (کار گزار) نسبت به انتشار و فروش اوراق مشارکت تا مبلغ سیصد میلیارد (300000000000 ) ریال , حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ تصویب این آئین نامه , از طریق بانک عامل (کارگزار) اقدام کند و وجوه حاصل از فروش اوراق یاد شده را به حساب جاری ویژه ای که برای این منظور به نام خزانه نزد بانک عامل (کارگزار) افتتاح خواهد شد , واریز نماید .
ماده 3_ وجوه واریز شده به حساب خزانه , طبق شرح عملیات موافقتنامه مبادله شده بین دستگاه اجرائی ذی ربط و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور هزینه می گردد.
ماده 4_ با توجه به ماهیت و زمان باز گشت سرمایه در این قبیل طرح ها , سود علی الحساب این اوراق نوزده در صد (19 0/0) تعیین می شود که هر سه ماه یکبار به دارندگان اوراق پرداخت خواهد شد. اوراق مشارکت با امضای رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزیر امور اقتصادی و دارائی انتشار می یابد و ارزش و تعداد قطعات آنها توسط بانک مرکزی تعیین می شود .
تبصره _ دارندگان اوراق مشارکت بعد از اتمام دوره مشارکت و بهره برداری از طرح, برای تخصیص آب کشاورزی در طرح در اولویت خواهند بود .
ماده 5_ وزارت نیرو تمهیدات لازم را برای تاّمین هزینه های مربوط به تبلیغ , کارگزاری, حسابرسی و انتشار اوراق مشارکت از محل منابع داخلی شرکت های تابعه یا بخشی از منابع مربوط به فروش آنها معمول می دارد و از طریق بانک مرکزی به بانک عامل پرداخت می نماید .
ماده 6_ بانک مرکزی موظف است در جهت تضمین اصل و سود متعلق به اوراق مشارکت به عموم از طریق بانک عامل (کارگزار) اقدام نماید. سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نیز در مقابل اعتبارات لازم برای پرداخت سود علی الحساب در هر دور و ضمانت های لازم برای باز خرید اوراق مشارکت در سر رسید و سود متعلق به آن را, به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارایه می نماید .
ماده 7_ سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موظف است ضمن هماهنگی با بانک مرکزی , نسبت به تاّمین و پرداخت سود علی الحساب اوراق مشارکت در مقاطع سه ماه به دارندگان اوراق از طریق بانک عامل (کارگزار ) اقدام نماید و هم زمان مبالغ پرداختی بابت سود علی الحساب طرح را به دستگاه اجرائی ذی ربط اعلام کند .
ماده 8_ سازمان حسابرسی به عنوان امین موضوع این آئین نامه تعیین می گردد تا ضمن نظارت بر حسن اجرای مصارف وجوه اوراق در قالب موافقت نامه مبادله شده سازمان مدیریت و بر نامه ریزی کشور, نسبت به تعیین سود قطعی اوراق مشارکت طرح اقدام کند . سود قطعی به کسر سودهای علی الحساب پرداخت شده در طی مدت اوراق مشارکت از اعتبارات مصوب در قوانین بودجه سالیانه کل کشور تاّمین و در خاتمه مدت اوراق مشارکت طرح پرداخت خواهد شد.
ماده 9 _ بانک عامل (کارگزار) موظف است در صورت تمایل بعضی از دارندگان اوراق مشارکت به فروش اوراق خود قبل از انقضای سررسید آن ، نسبت به باز خرید آن اوراق به مبلغ اسمی آن و محاسبه سود علی الحساب متعلقه در تاریخ باز خرید ، اقدام کند و در مقابل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعتبار لازم برای اوراق بازخرید شده را در اختیار بانک عامل قرار می دهد.
ماده 10 _ کل مبلغ اوراق مشارکت طرح ها توسط بانک عامل (کارگزار ) در یک نوبت و در ظرف مدت معین به عموم عرضه خواهد شد.
ماده 11 _ اوراق مشارکت موضوع این آئین نامه در سه ماهه سوم سال 1379 عرضه می گردد ، به طوری که سود علی الحساب نوبت اول اوراق مذکور از محل منابع مربوط به فروش اوراق برای هر یک از طرح ها با درج در موافقتنامه تاَمین و پرداخت گردد.
ماده 12 _ وزارت نیرو موظف است با فراهم نمودن تمهیدات لازم مطابق آین نامه مربوط به پذیرش اوراق مشارکت در بورس اوراق مذکور در این آئین نامه را به بورس ارایه نماید . بورس اوراق بهادار تهران موظف به پذیرش و انجام معامله در بورس می باشد.
ماده 13 _ این آیین ناممه از تاریخ تصویب لازم الجرا می باشد.
معاون اول رییس جمهور _ حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 16163

تاریخ تصویب : 1379/05/16

تاریخ ابلاغ : 1379/05/31

دستگاه اجرایی : وزارت نیرو - وزارت امور اقتصادی و دارائی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.