×

آئین نامه اجرائی بند (1) تبصره (24) قانون بودجه سال 1379 کل کشور

آئین نامه اجرائی بند (1) تبصره (24) قانون بودجه سال 1379 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-بند-(1)-تبصره-(24)-قانون-بودجه-سال-1379-کل-کشور شماره 21268/ت 22842 ه 24/5/1379
سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور _ - وزارت امور اقتصادی و دارایی
هیاَت وزیران در جلسه مورخ 23/5/1379 بنا به پیشنهاد مشترک سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزارت امور اقتصادی و دارائی (موضوع نامه شماره 1296/44_ 1210/105 مورخ 10/5/1379 ) و به استناد بند (24) قانون بودجه سال 1379 کل کشور ، آئین نامه اجرائی بند یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود:

ماده 1_ در این آئین نامه عبارتهای مشروح زیر دارای تعاریف مربوط می باشند:
الف_ دستگاه فروشنده در مورد پروژه های عمرانی و مصالح و تجهیزات مازاد طرحهای عمرانی : کلیه وزارتخانه ها، موُسسات دولتی ، شرکتهای دولتی و نهادهای عمومی غیر دولتی موضوع ماده (5) قانون محاسبات عمومی.
ب_ دستگاه فروشنده یا اجاره دهنده در مورد اموال منقول ((به استثنای خودرو)) و غیرمنقول غیرقابل استفاده : کلیه وزارتخانه ها و موُسسات دولتی.
ج_ طرح : طرحهای عمرانی مندرج در پیوست شماره _1) قوانین بودجه سنواتی، طرحهای عمرانی استانی و سایر طرحهائی که از درآمدهای عمومی دولت تاَمین اعتبار شده یا می شوند.
د_ پروژه : قسمتی از طرح موضوع بند ((ج)) این ماده که نیمه تمام یا خاتمه یافته می باشد.
ماده 2_ دستگاههای فروشنده یا اجاره دهنده مکلفند در چارچوب مفاد این آئین نامه در مورد فروش طرحها و پروژه های عمرانی نیمه تمام و خاتمه یافته غیر مورد نیاز و مصالح و تجهیزات مازاد طرحها یا پروژه های خاتمه یافته و همچنین فروش و یا اجاره اموال منقول ((به استثنای خودرو)) و غیرمنقول استفاده و یا مازاد بر ظرفیت مورد نیاز خود اقدام نمایند.
تبصره _ تاَیید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور جهت فروش طرحها و پروژه های خاتمه یافته ضروری است.
ماده 3_ دستگاههای فروشنده یا اجاره دهنده مکلفند با توجه به مفاد ماده (2) این آئین نامه نسبت به ارایه اطلاعات زیر به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزارت امور اقتصادی و دارائی ( اداره کل اموال دولتی ) اقدام نمایند:
1_ فهرست پروژه های قابل فروش و زمانبندی فروش.
2_ فهرست اموال منفول ((به استثنای خودرو)) و غیرمنقول غیرقابل استفاده.
ماده 4 _ فروش طرح یا پروژه ها، مصالح و تجهیزات موضوع ماده (3) این آئین نامه و همچنین فروش اموال منقول (به استثنای خودرو) و غیرمنقول باید از طریق مزایده طبق ضوابط دولت صورت گیرد.
تبصره _ اموال منقول (به استثنای خودرو ) و غیرمنقول غیرقابل استفاده و مازاد بر ظرفیت دستگاههای موضوع ماده (2) این آئین نامه از طریق قرارداد اجاره نیز با رعایت مقررات مربوط قابل واگذاری خواهد بود.
ماده 5 _ فروش طرح یا پروژه ها، مصالح و تجهیزات مازاد طرحهای خاتمه یافته موضوع ماده (2) این آئین نامه که قیمت پایه آن تا مبلغ یک میلیارد(000/000/000/1) ریال است به صورت نقدی خواهد بود و مازاد بر یک میلیارد ریال با تشخیص وزیر یا بالاترین مقام دستگاه اجرائی مربوط بیست درصد (20%) از قیمت فروش به صورت نقد اخذ خواهد گردید و باقیمانده به صورت اقساط شش ماهه، حداکثر در ده قسط با احتساب سود بانکی مترتب به بخش ذیربط با توجه به زمان اقساط پرداخت خواهد شد.
ماده 6_ وجوه حاصل از فروش طرح یا پروژه ها، مصالح و تجهیزات مازاد طرحهای خابمه یافته و فروش و یا اجاره اموال منقول (به استثنای خودرو) و غیرمنقول موضوع مواد (2) و (3) این آئین نامه باید به حساب درآمد عمومی دولت موضوع ردیف 425500 قسمت سوم قانون بودجه سال 1379 کل کشور واریز گردد.
ماده 7_ حداکثر معادل نود و پنج درصد (95%) از وجوه حاصل از فروش پروژه های عمرانی و اموال غیرمنقول موضوع ماده (6) این آئین نامه پس از واریز به خزانه ، از محل اعتبار ردیف 503412 قسمت چهارم قانون بودجه سال 1379 کل کشور در اختیار دستگاه فروشنده ذیربط قرار می گیرد تا پس از مبادله موافقتنامه با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور جهت تکمیل طرحهای نیمه تمام همان دستگاه و یا در قالب وجوه اداره شده براساس مفاد تبصره (11) قانون بودجه سال1379 کل کشور در اختیار دستگاه فروشنده قرار می گیرد.
تبصره _ اختصاص وجوه حاصل از فروش پروژه های عمرانی و اموال غیرمنقول موضوع این آئین نامه به امور جاری مجاز نمی باشد.
ماده 8_ حداکثر معادل نود و پنج درصد (95%) وجوه حاصل از فروش مصالح و تجهیزات مازاد طرحهای خاتمه یافته ، اجاره اموال غیرمنقول و فروش یا اجاره اموال منقول موضوع ماده (6) این آئین نامه پس از واریز به خزانه ، از محل ردیف 503412 قسمت چهارم قانون بودجه سال 1379 کل کشور جهت تکمیل طرحهای عمرانی نیمه تمام و یا امور جاری بر اساس موافقتنامه متبادله با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در اختیار دستگاه اجرائی مربوط قرار می گیرد.
معاون اول رئیس جمهور _ حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 16163

تاریخ تصویب : 1379/05/23

تاریخ ابلاغ : 1379/05/31

دستگاه اجرایی : وزارت امور اقتصادی و دارائی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.