×

آئین نامه اجرائی چگونگی تشخیص نیاز مددجویان و مصرف اعتبار برنامه کار آموزی و باز پروری اجتماعی سازمان بهزیستی کشور

آئین نامه اجرائی چگونگی تشخیص نیاز مددجویان و مصرف اعتبار برنامه کار آموزی و باز پروری اجتماعی سازمان بهزیستی کشور

آئین-نامه-اجرائی-چگونگی-تشخیص-نیاز-مددجویان-و-مصرف-اعتبار-برنامه-کار-آموزی-و-باز-پروری-اجتماعی-سازمان-بهزیستی-کشور

وکیل

شماره 60615 / ت 85 هـ 3/3/1371
سازمان برنامه و بودجه ـ سازمان بهزیستی کشور
هیات وزیران در جلسه مورخ 6/2/1371 بنا به پیشنهاد مشترک سازمان بهزیستی کشور ، سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی ، و به استناد بند 2 تبصره 57 قانون بودجه سال 1363 کل کشور ، آئین نامه اجرائی چگونگی تشخیص نیاز مدد جویان و مصرف اعتبارات برنامه کار آموزی و باز پروری اجتماعی سازمان بهزیستی کشور را به شرح زیر تصویب نمود .

ماده 1 ـ اعتبار موضوع این آئین نامه برای پیشگیری از انحراف اخلاقی و حمایت از زنان و دختران آسیب پذیر و حمایت و باز پروری زنانی که به علل ولگردی ، انحراف یا تکدی بنا به تشخیص مراجع قضایی به ستاد سرپرستی و ارشاد بهزیستی کشور یا هماهنگی ستاد مزبور به مراکز باز پروری معرفی می شوند ، یا افرادی که خودشان به منظور پیشگیری از ابتلا باز پروری معرفی می شوند ، یا افرادی که خودشان به منظور پیشگیری از ابتلا به مفاسد اجتماعی و اخلاقی و جلب حمایت ، به سازمان بهزیستی مراجعه میکنند ، در موارد زیر قابل مصرف می باشد .
الف ـ ارایه آموزشها و برنامه های ارشادی ، عقیدتی و حرفه ای از طریق امکانات بهزیستی یا موسسات خصوصی و دولتی دیگر .
ب ـ ارایه خدمت به وسیله مراکز روزانه یا شبانه روزی جهت آموزشهای حرفه ای و ارشادی و باز پروری مشمولان این آئین نامه .
ج ـ اعطای کمکهای موردی و سرمایه ای نقدی و غیر نقدی به مدد جویان تحت حمایت .
ماده 2ـ چگونگی مصرف اعتبارات ـ جز در مواردی که در این آئین نامه ترتیب خاصی برای مصرف آن مقرر شده است ـ تابع مقررت عمومی دولت بوده ، و نحوه مصرف اعتبارات در آمد اختصاصی تابع مقررات مذکور در آئین نامه مالی واحدهای اجرائی سازمان بهزیستی کشور ، مصوب 28/7/1359 هیات وزیران است .
ماده 3 ـ تعیین مدت دوران باز پروری مدد جویان در واحدها یا بعد از ترخیص براساس دستور العمل خاصی است که به تصویب رییس سازمان می رسد .
ماده 4 ـ اعتبار موضوع این آئین نامه در موارد ذیل قابل هزینه است :
الف ـ در دوران باز پروری و تا هنگام زندگی خودکفا و مستقل ، به منظور کمک به تامین زندگی هر مدد جو و فرزندان تحت تکفل وی ، مبلغی به عنوان کمک هزینه پرداخت میگردد .
ب ـ بعد از اتمام دوران باز پروری ، ترخیص مددجو به صورت خودکفایی و استقلال کامل ، هزینه های درمان ، ازدواج ، کمک هزینه مسکن ( اعم از پیش پرداخت ودیعه ، وام و . . . ) ابزار کار ، تهیه و تجهیز و وسایل زندگی ، رفت و آمد سفر ، تفریحات و تهیه امکانات تحصیلی از اعتبار موضوع این آئین نامه قابل پرداخت می باشد .
ج ـ ضوابط و میزان ارقام قابل پرداخت ، بابت موارد مندرج در بند «الف» و «ب» این ماده براساس دستورالعملی خواهد بود که به تصویب رییس سازمان بهزیستی می رسد .
ماده 5 ـ موارد آسیب پذیر خود معرف نیز به عنوان مددجو تلقی شده و یا توجه به گزارش مددکاری از حمایتهای مندرج در این آئین نامه برخوردار می شوند .
ماده 6 ـ کمکهای موضوع ماده 4 این آئین نامه با اخذ رسید از گیرنده وجه یا گواهی بانک دایر بر واریز وجه حساب ذی نفع ، قابل احتساب است و به هزینه قطعی منظور میگردد .
ماده 7 ـ در صورتی که از محل اعتبار موضوع این آئین نامه در این زمینه برای استانها اعتباری در نظر گرفته شود ، براساس مفاد این آئین نامه با ارایه گزارش مددکاری و تایید مدیر سازمان بهزیستی استان ، قابل پرداخت می باشد .
ماده 8 ـ این تصویبنامه جایگزین تصویبنامه شماره 30476 مورخ 1/5/1363 و اصلاحات بعدی آن می شود .
معاون اول رییس جمهور ـ حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1371/02/06

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور - سازمان بهزیستی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.