×

آئین نامه تشکیل بازارچه های مرزی

آئین نامه تشکیل بازارچه های مرزی

آئین-نامه-تشکیل-بازارچه-های-مرزی

وکیل

شماره 8275 /ت 213 ه - 20 / 5 / 1371
وزارت کشور – وزارت امو ر اقتصادی و دارایی
هیات وزیران در جلسه مورخ 11 / 5 / 1371 بنا به پیشنهاد وزارتخانه های کشور و امور اقتصادی و دارایی ، و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ا یران ، (( آئین نامه تشکیل بازارچه های مرزی )) را به شرح زیر تصویب نمود .

1- بازارچه مرزی ، محوطه ای است محصور ، واقع در نقاط مرزی و در جوار گمرکات مجاز به انجام تشریفات ترخیص کالا یا مکانهایی که طبق تفاهم نامه های منعقد شده بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همجوار تعیین می شود . اهالی دو طرف مرز می توانند تولیدات و محصولات محلی خود را با رعایت مقررات صادرات و واردات ،جهت داد و ستد در این بازارچه ها عرضه نمایند .
2- تاسیس بازارچه مرزی مسبوق به تفاهم نامه های منعقد شده دو جانبه با کشورهای همجوار ، پس ا ز تصویب کمیسیون اقتصاد هیات دولت می باشد.
3- ایجادتاسیسات اداری و زیر بنایی ، همچنین تاسیسات مورد نیاز گمرک جهت استقرار ماموران خود و سایر سرمایه گذاریها در بخش ایرانی بازارچه مرزی ،به عهده استانداری است ، ولی از نظر احداث بازارچه در نقطه صفر مرزی ،چگونگی حفظ انتظامات ،کنترل تردد افراد و ورود و خروج کالا باید با مرزبانی و گمرک محل ،هماهنگی لازم به عمل آید .
4- چگونگی فعالیت و تردد افراد به بازارچه را استانداری محل با صدور مجوز ، مشخص می کند.
5- فهرست کالاهای قابل دادو ستد در بازارچه و میزان و ارزش آنها را وزارت بازرگانی با در نظر گرفتن امکانات و نیازمندیهای استانهای مرزی و مقررات صادرات و واردات کشور ا علام می کند .
معاون اول رئیس جمهور – حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 13820

تاریخ تصویب : 1371/05/11

تاریخ ابلاغ : 1371/05/31

دستگاه اجرایی : وزارت كشور - وزارت امور اقتصادی و دارائی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.