×

مصوبه شورای عالی اداری در جهت جلب مشارکت مردم در امور مشارکت پذیر و واگذاری بخشی از فعالیتهای اجرائی دستگاههای دولتی به بخش غیر دولتی و

مصوبه شورای عالی اداری در جهت جلب مشارکت مردم در امور مشارکت پذیر و واگذاری بخشی از فعالیتهای اجرائی دستگاههای دولتی به بخش غیر دولتی و

مصوبه-شورای-عالی-اداری-در-جهت-جلب-مشارکت-مردم-در-امور-مشارکت-پذیر-و-واگذاری-بخشی-از-فعالیتهای-اجرائی-دستگاههای-دولتی-به-بخش-غیر-دولتی-و-

وکیل


شماره 2255/دش 14/11/1371
شورای عالی اداری در سی و پنجمین و سی و هفتمین جلسات خود در مورخه های 2 /10 / 1371 و 7/ 11/ 1371 بنا به پیشنهاد سازمان امور اداری و استخدامی کشور به منظور نیل به اهداف برنامه توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جمهوری ا سلامی ایران در جهت جلب مشارکت مردم در امور مشارکت پذیر و واگذاری بخشی از فعالیتهای اجرائی دستگاههای دولتی به بخش غیر دولتی وهدایت وسازماندهی مردم بدین منظور و با توجه به حق حاکمیت دولت و رعایت مصالح و منافع ملی در اجرای مصوبه شماره 29 / دش مورخ 2/ 11 / 1369 شورای عالی اداری در ارتباط با واگذاری بخشی از امور ، وظایف و فعالیتهای وزارت جهاد سازندگی موارد زیر را تصویب نمود :
ماده 1- امور ، وظایف و فعالیتهای قابل واگذاری به بخش غیر دولتی ( تعاونی – خصوصی ) بشرح زیر است :
الف – بخش دام و طیور :
درمان دام و طیور و نیز کلینیکهای دامپزشکی موجود ( به استثنای کلینیهای مرجع ) .
تولید ، واردات و توزیع دارو و لوازم دامپزشکی .
تولید ، پرورش جوجه اجداد ، مادر و یکروزه گوشتی .
تهیه ،واردات ، تدارک ، تولید ( کنسانتره ) و توزیع علوفه .
بهره برداری از کشتارگاهها ،تاسیسات و میادین دام .
حمل و نقل ، نگهداری و توزیع دام و متفرعات آن .
ب- بخش شیلات و آبزیان :
- واردات ادوات ،آلات و شناورهای صیادی .
فعالیتهای صیادی در آبهای محدوده و خارج از محدوده حاکمیت و مالکیت دولت جمهوری اسلامی ایران .
عمل آوری و تولید انواع فرآورده های شیلاتی .
هر گونه امور بازرگانی از جمله خرید ، توزیع و فروش محصولات و فرآورده های شیلاتی .
تهیه ، تکثیر و پرورش انواع آبزیان .
ایجاد و بهره برداری از تاسیسات شیلاتی .
ج – بخش جنگلها و مراتع :
حفظ ، احیاء، اصلاح ،توسعه و بهره برداری از جنگلها و مراتع و بیشه های طبیعی و اراضی جنگلی ملی شده و پارکهای جنگلی متعلق به دولت حسب تشخیص و نظارت سازمان جنگلها و مراتع کشور .
تهیه طرحهای بهره برداری از جنگلها و مراتع و بیشه های طبیعی و اراضی جنگلی ملی شده متعلق به دولت توسط شرکتهای مشاوره ای تایید شده و صلاحیتدار .
د – بخش عمران و صنایع روستائی :
مطالعه ،طراحی ، ساخت و نظارت ( فنی ) ابنیه و تاسیسات عمومی خدماتی مورد نیاز روستاها و مناطق عشایری شامل حمام ، کشتارگاه ، رختشویخانه ، غسالخانه و لوله کشی آب آشامیدنی .
مطالعه ، طراحی ، ساخت و نظارت ( فنی ) بر اجرای پروژه های احداث راههای روستائی شامل راههای روستا به روستا ، روستا به مرکز دهستان و راهها و گذرگاههای عشایری .
ایجاد ، نگهداری و توسعه شبکه آب و فاضلاب روستائی .
عملیات اجرائی ایجاد شبکه برق روستائی .
تبصره 1- به منظور اعمال قانونی وظایف سازمان دامپزشکی در امر درمان و کنترل بیماریهای دامی و نظارت بر فعالیتهای کلینیکهای دامپزشکی کلینیکهای مرجع فعالیت می نمایند.در صورت عدم وجود متقاضی بخش غیر دولتی وزارت جهاد سازندگی کلینیکهای دامپزشکی مورد نیاز را ایجاد و غیر دولتی وزارت جهاد سازندگی کلینیکهای دامپزشکی مورد نیاز را ایجاد و سپس نسبت به واگذاری آنها به بخش غیر دولتی اقدام خواهد نمود .
تبصره 2- صید ، عمل آوری و بازرگانی خاویار و ماهیهای خاویاری کماکان در انحصار شرکت سهامی شیلات ایران می باشد .
ماده 2- وزارت جهاد سازندگی مکلف است با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور ظرف مدت شش ماه چگونگی تحقق هر یک از موارد قابل واگذاری را در (( کمیته بررسی امور ، وظایف و فعالیتهای قابل واگذاری به بخش غیر دولتی )) متشکله در آن وزارت بشرح زیر مورد تجزیه و تحلیل واقدام قرارداده و عنداللزوم نسبت به پیش بینی واخذ مجوزهای قانونی اقدام لازم بعمل آورد :
الف – مکانیزم واگذاری وظایف و فعالیتها ( به اشخاص حقیقی و حقوقی ، شرکتهای تعاونی و خصوصی ، گروه متخصص یا کارکنان شاغل وزارتخانه ) .
ب – ایجاد زمینه های فرهنگی ، اجتماعی ، ا قتصادی و سیاسی لازم برای ترغیب بخش غیر دولتی .
ج – چگونگی رفع مشکلات و موانع موجود در واگذاری وظایف و فعالیتها .
د- چگونگی و میزان نقش وزارت جهاد سازندگی در هدایت بخش غیر دولتی پس از انتقال وظایف و فعالیتها.
ه – چگونگی نظارت بعد از واگذاری به منظور حصول اطمینان از انجام صحیح فعالیتها .
ماده 3- وزارت جهاد سازندگی مکلف است نسبت به پیشنهاد سایر وظایف و فعالیتهای قابل واگذاری که در مصوبه منظور نشده است نیز اقدام لازم را بعمل آورد .
ماده 4- وزارت جهاد سازندگی مکلف است تا با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور متناسب با وظایف و فعالیتهای واگذار شده اقدامات لازم را در مورد اصلاح تشکیلات سازمانها ، شرکتها و واحدهای انتقال دهنده وظایف و فعالیتها بعمل آورد .
تبصره – در هر صورت وزارت جهاد سازندگی مسئولیت پیشبرد اهداف و وظایف قانونی ذیربط و دستگاههای وابسته وتابعه را برعهده دارد.
ماده 5- وزیر جهاد سازندگی مسئول اجرای این مصوبه بوده و سازمان امور ا داری و استخدامی کشور بر حسن اجرای این مصوبه نظارت کرده و گزارش پیشرفت کار را هر سه ماه یکبار به شورایعالی اداری ارائه خواهد نمود.
معاون رئیس جمهور و دبیر شورای عالی اداری – سید منصور رضوی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 13982

تاریخ تصویب : 1371/11/07

تاریخ ابلاغ : 1371/12/13

دستگاه اجرایی : وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.