×

مصوبه شورای عالی اداری در زمینه واگذاری بخشی از وظائف وزارت کشاورزی به بخش غیر دولتی و

مصوبه شورای عالی اداری در زمینه واگذاری بخشی از وظائف وزارت کشاورزی به بخش غیر دولتی و

مصوبه-شورای-عالی-اداری-در-زمینه-واگذاری-بخشی-از-وظائف-وزارت-کشاورزی-به-بخش-غیر-دولتی-و-
شماره 2265 /د ش 19/ 11 / 1371
وزارت کشاورزی – سازمان امور اداری و استخدامی کشور
شورای عالی اداری در سی و ششمین و سی وهفتمین جلسات خود را مورخه های 16/10/71 و 7/11/1371 بنا به پیشنهاد سازمان امور اداری و استخدامی کشور ، در اجرای مفاد ماده 2 مصوبه شماره 1130 / د ش مورخ 25/3/1371 شورا در زمینه واگذاری بخشی از وظائف وزارت کشاورزی به بخش غیر دولتی و به منظور ایجاد حداکثر تجانس و رعایت پیوستگی وظایف و محدود کردن تشکیلات وهمچنین تقویت حوزه ستادی و بدنه اجرایی وزارت کشاورزی و فراهم ساختن موجبات استفاده بهینه از امکانات و منابع موجود در زمینه توسعه فعالیتهای کشاورزی تصویب نمود :
1 - سازمان آموزش کشاورزی با سازمان تحقیقات کشاورزی ادغام و سازمانی تحت عنوان سازمان تحقیقات ، آموزش وترویج کشاورزی تشکیل می گردد.
تبصره – با تشکیل سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی ، وظایف مربوط به ترویج کشاورزی از حوزه ستادی وزارتخانه منتزع وبه سازمان مزبور الحاق میگردد.
2 - سازمان عمران قزوین و سازمان عمران جیرفت منحل و در مناطق محل استقرار آنها در چارچوب تشکیلات واحدهای خارج از مرکز وزارت کشاورزی ، واحدهای سازمانی مناسب جهت انجام وظایف مربوط پیش بینی خواهد شد .
3 - سازمان گسترش کشاورزی ، سازمان شرکتهای سهامی زراعی و تعاونیهای تولید ، سازمان پنبه و دانه های روغنی ایران منحل و وظایف باقیمانده آنها بر اساس مفاد مصوبه شماره 1130 / د ش مورخ 25/ 3/ 1371 شورا ی عالی اداری به تناسب به حوزه مرکزی و واحدهای خارج از مرکز وزارت کشاورزی منتقل می شود.
4 - شرکت سهامی خدمات ماشینهای کشاورزی ( قزوین ) در شرکت سهامی خدمات مهندسی آب و خاک ادغام می گردد.
5 - مرکز تحقیقات روستائی به حوزه ستادی وزارت کشاورزی منتقل و همراه با وظایف مربوط به بررسیهای اقتصادی و برنامه ریزی کشاورزی در مرکز مطالعات برنامه ریزی و اقتصاد کشاورزی تشکل می یابد .
6 - شرکت سهامی پخش کود شیمیائی و تولید سم با شرکت سهامی تولید ،تهیه و توزیع بذر و نهال ادغام و شرکتی تحت عنوان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تشکیل میگردد.
7 - کلیه وظائف مربوط به ا مور زیربنائی ، فنی ، آموزش ، ایجاد و توسعه تعاونیهای مشاع از ستاد مرکزی و هیئت های 7 نفره واگذاری زمین منتزع وبه تناسب به حوزه مرکزی و واحدهای خارج از مرکز وزارت کشاورزی الحاق میگردد . در ضمن سازمان اصلاحات ارضی و ستاد مرکزی و هیئت های 7 نفره واگذاری زمین در یکدیگر ادغام و سازمانی تحت عنوان سازمان امور اراضی تشکیل میگردد با این تغییر تشکیلاتی کلیه امور مربوط به تشخیص ، شناسائی ، افراز ، تحدید حدود ، نقشه برداری ، واگذاری و بهره برداری اراضی و اجرای کلیه قوانین و مقررات اصلاحات ارضی ، لایحه قانونی واگذاری و احیاء اراضی در حکومت جمهوری اسلامی ایران و آئیننامه اجرائی لایحه قانونی مزبور و کلیه قوانین و مقررات مربوط به زمین در محدوده اختیارات و وظائف وزارت کشاورزی در سازمان امور اراضی متمرکز می شود. کلیه وظایف و امور مربوط به زمین در استانها به واحدهای خارج از مرکز وزارت کشاورزی منتقل می شود.
تبصره – بدیهی است اراضی که طبق قوانین موجود در حیطه وظایف وزارت جهاد سازندگی و سازمان جنگلها و مراتع کشور قرار دارند کماکان برعهده وزارت و سازمان مزبور می باشد .
8 – سهام شرکت سهامی کشت و صنعت نیشکر هفت تپه ،شرکت سهامی کشت و صنعت شهید بهشتی و شرکت سهامی کشت و صنعت شهید رجائی به بخش غیر دولتی ( تعاونی ـ خصوصی ) واگذار می شود.
9-وظایف و اختیارات مصرح در قوانین و مقررات ناظر بر تشکیل سازمانها و شرکتهایی که بر اساس مفاد این مصوبه منحل و یا در یکدیگر ادغام می گردند و نیز اعتبارات ، تجهیزات، نیروی انسانی و دارائیها و تعهدات آنها حسب مورد به سازمانها و شرکتهای جدید التاسیس و یا به تناسب به حوزه مرکزی واحدهای خارج از مرکز وزارت کشاورزی منتقل می شود.
10- وزارت کشاورزی مکلف است با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور ظرف مدت دو ماه اساسنامه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و شرکت سهامی خدمات مهندسی آب و خاک سازمان امور اراضی را تهیه و به تصویب هیئت وزیران برساند.
11- وزرات کشاورزی مکلف است تشکیلات خود را با ملحوظ نمودن تشکیلات مناسب برای انجام وظایفی که در اجرای این مصوبه به حوزه مرکزی وواحدهای خارج از مرکز وزارت مزبور انتقال می یابد تهیه و به تایید سازمان امور اداری واستخدامی کشور برساند و تا تایید سازمان جدید پستهای سازمانی کارکنان منتقله دارای اعتبار می باشند.
13 - وزیر کشاورزی موظف است ظرف مدت دوماه نسبت به اجرای مفاد این مصوبه اقدام و گزارش لازم در زمینه تقلیل تشکیلات و نیروی انسانی در آن وزارت و سازمانهای وابسته را تهیه و به دبیرخانه شورای عالی اداری ارائه نماید .
معاون رئیس جمهور و دبیر شورای عالی اداری – سید منصور رضوی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 13982

تاریخ تصویب : 1371/11/07

تاریخ ابلاغ : 1371/12/13

دستگاه اجرایی : وزارت جهاد كشاورزی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.