×

اصلاح آئین نامه اجرائی نحوه فروش کالاهای قاچاق مکشوفه موضوع قانون نحوه اعمال تعزیرات حکومتی راجع به قاچاق کالا و ارز

اصلاح آئین نامه اجرائی نحوه فروش کالاهای قاچاق مکشوفه موضوع قانون نحوه اعمال تعزیرات حکومتی راجع به قاچاق کالا و ارز

اصلاح-آئین-نامه-اجرائی-نحوه-فروش-کالاهای-قاچاق-مکشوفه-موضوع-قانون-نحوه-اعمال-تعزیرات-حکومتی-راجع-به-قاچاق-کالا-و-ارز شماره 4073 - 23/4/1375

وزارت امور اقتصادی و دارائی ، وزارت بازرگانی ، وزارت دادگستری ، وزارت کشور ، وزارت جهاد سازندگی ، وزارت صنایع
تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور که در جلسه مورخ 10/4/75 ستاد پشتبانی برنامه تنظیم بازار و براساس اصل یکصد و بیست و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به استناد تصویب نامه شماره 40214/ت 287 هـ مورخ 23/7/1373 به عنوان هیات وزیران اتخاذ شده است ، به عنوان الحاقیه و اصلاحیه تصویب نامه شماره 10414 مورخ 24/8/74 ( آئین نامه اجرائی نحوه فروش کالاهای قاچاق مشکوفه موضوع قانون نحوه اعمال تعزیرات حکومتی راجع به قاچاق کالا و ارز ، مصوب 12/2/74 مجمع تشخیص مصلحت نظام ) به شرح زیر برای اجراء ابلاغ می گردد :
1 ـ سازمانها و شرکتها و اتحادیه های موضوع بند (و) ماده (1) 10410 مورخ 24/8/74 ، وجوه کالاهای مکشوفه خریداری شده را براساس ماده (18) آئین نامه اجرائی قانون نحوه اعمال تعزیرات حکومتی راجع به قاچاق کالا و ارز به حساب اداره های مامور وصول عایدات دولت در استانهای ذیربط واریز و رسید آنها را برای دریافت کالا به کمیسیون های قیمت گذاری و نظارت بر فروش استان ها ارایه می دهند .
وجوه مذکور از طریق حسابهای اداره های مامور وصول عایدات دولت هر 15 روز یکبار به حساب تمرکزی خزانه واریز می شود.
تبصره : شرکت دخانیات ایران و شرکت سهامی شیلات ایران که مستقیما وجوه حاصل از فروش کالاهای قاچاق را به حساب های مربوطه ، موضوع ماده (18) آئین نامه اجرائی قانون واریز می نمایند نیز هر 15 رو زیکبار وجوه مذکور را به حساب تمرکزی خزانه واریز خواهند نمود.
2 ـ در صورت تعدد خریداران و انبارهای کالا، دبیرخانه ستاد پشتیبانی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، هماهنگی لازم را برای اختصاص هر یک از انبارها به یک یا چند خریدار به عمل خواهد آورد.
3 ـ قیمت کالا عبارت است از ارزش سیف بر اساس قیمت ارز صادراتی ( برمبنای اعلام بانک مرکزی ) و مبالغ موضوع سود بازرگانی مندرج در ماده 15 قانون مقررات صادرات و واردات و عوارض مربوط به همان کالاست که توسط گمرک ایران محاسبه شده است .
4 ـ صورت جلسات فروش پرونده های کالاهای قاچاق در هر منطقه با امضاء اکثریت اعضاء کمیسیونهای قیمت گذاری و نظارت بر فروش استانها تهیه و خلاصه ان توسط اداره های مامور وصول عایدات ددولت در استانها به شرح زیر ارسال می گردد:
الف ـ نسخه ای برای درج در سوابق کمیسیون قیمت گذاری و نظارت بر فروش استان .
ب ـ نسخه ای برای احتساب حق الکشف پرونده های ذیربط ، به اداره های مامور وصول عایدات دولت در مرکز .
ج ـ نسخه ای برای پرداخت سهم کاشفین هر پرونده به سازمان کاشف ذیربط.
تبصره ـ شرکت دخانیات ایران و شرکت شیلات ایران در مورد کالاهای قاچاق مربوط به خود مسئولیت تهیه و ارسال نسخ فوق الذکر را به عهده دارند.
5 ـ دبیرخانه کمیسیون های قیمت گذاری و نظارت بر فروش استانها به مسئولیت نماینده سازمان جمع اوری و فروش اموال تملیکی در هر استان براساس ماده (4) آئین نامه اجرائی فروش موظف است با درخواست حداقل دو نفر از اعضاء کمیسیون حداکثر ظرف 24 ساعت جلسه کمیسیون استان را تشکیل دهند و در غیر این صورت ، کمیسیون استان با حضور اکثریت اعضاء تشکیل و با نظارت نمایندگان نهاد ریاست جمهوری تصمیم های لارم را در چارچوب این دستور العمل اتخاذ می نمایند که مصوبات ان برای کلیه اعضاء لازم الاجراء می باشد.
6 ـ اداره های مامور وصول عایدات دولت (گمرک جمهوری اسلامی ایران ـ شرکت دخانیات ایران ـ شرکت سهامی شیلات ایران) و سازمان جمع اوری و فروش اموال تمیلکی ( در مورد فروش کالاهایی که توسط کمیسیون مرکزی قیمت گذاری و نظارت بر فروش انجام می شود ) بلافاصله پس از فروش کالاها و واریز وجوه به حساب تمرکزی خزانه ، بدون تنظیم فهرست تقسیم سهام نسبت به درخواست واریزی 50% حق السهم سازمانهای کاشف به حسابهای مربوطه ، همراه با اعلام مشخصات پیکره وجوه واریزی به حساب تمرکزی خزانه (حساب 712 ) و یک برگ رونوشت درخواست را به سازمان کاشف ذیربط منعکس می نمایند.7 ـ اداره های مامور وصول عایدات دولت بلافاصله پس از وصول جریمه از متهمین ، واریز وجوه مذکور به حساب تمرکزی خزانه ، همراه با اعلام مشخصات و پیکره وجوه واریزی به حساب مذکور ، بدون تنظیم فهرست تقسیم سهام نسبت به درخواست واریزی 50% حق السهم سازمانهای کاشف از خزانه اقدام و رونوشت درخواست مذکور را به سازمانهای کاشف ذیربط ارسال می نمایند.
8 ـ اداره کل خزانه براساس درخواست اداره های مامور وصول عایدات دولت و پس از وصول رسید واریز وجوه مربوطه به حساب تمرکزی خزانه (حساب 712) بلافاصله نسبت به واریز 50% حق السهم سازمانهای کاشف به حسابهای مربوطه اقدام می نمایند.
9 ـ کلیه صورتهای تقسیم حق الکشف قاچاق براساس صورتجلسات بدوی کشف توسط سازمانهای کاشف تنظیم تا براساس اسامی قید شده در صورت تقسیم نسبت به پرداخت حق الکشف اقدام نمایند.
10 ـ در اجرای احکام صادره از مراجع ذیصلاح قضائی وجوه قابل استرداد ذیربط به ذینفع پرداخت خواهد شد و خزانه موظف است وجوه مذکور را از مبالغ 50 درصد قابل پرداخت به دستگاههای اجرائی ذیربط کسر نمایند.
11 ـ نظارت عالیه بر کار کمیسیون مرکزی از طریق نماینده نهاد ریاست جمهوری و نظارت عالیه بر کار کمیسیون استان توسط یکی از معاونین استاندار(با معرفی استاندار و ابلاغ دبیرخانه ستاد پشتیبانی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ) به عنوان نماینده دبیرخانه اعمال خواهد شد .
دبیرخانه ستاد پشتیبانی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نظارت بر حسن اجرای ائین نامه ها و دستورالعمل های مربوط را بر عهده داشته و گزارش پیشرفت کار را به طور مرتب براس استحضار ریاست محترم جمهوری ارسال خواهد داشت .
12 ـ از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه کلیه مقررات و آئین نامه ها و مواد مغایر ملغی می باشد.
معاون اول رئیس جمهورـ حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 14968

تاریخ تصویب : 1375/04/10

تاریخ ابلاغ : 1375/05/04

دستگاه اجرایی : وزارت دادگستری - وزارت بازرگانی - وزارت كشور - وزارت صنایع - وزارت امور اقتصادی و دارائی - وزارت جهاد كشاورزی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.