×

تصویبنامه در رابطه با سرمایه گذاریهای مشمول قانون جلب و حمایت سرمایه های خارجی

تصویبنامه در رابطه با سرمایه گذاریهای مشمول قانون جلب و حمایت سرمایه های خارجی

تصویبنامه-در-رابطه-با-سرمایه-گذاریهای-مشمول-قانون-جلب-و-حمایت-سرمایه-های-خارجی شماره 5125/ت 15891هـ - 16/5/1375

وزارت امور اقتصادی و دارایی
هیات وزیران در جلسه مورخ 23/3/1375 بنا به پیشنهاد شماره 31215/66080021 مورخ 24/8/1374 وزارت امور اقتصادی و دارایی در رابطه با سرمایه گذاریهای مشمول قانون جلب و حمایت سرمایه های خارجی ـ مصوب 1334 ـ تصویب نمود :
1 ـ ورود ماشین آلات ، تجهیزات و مواد اولیه به عنوان قسمتی از سهم سرمایه گذاری سرمایه گذاران خاجی اعم از سرمایه سهمی و وام سهامدار از شمول مصوبات هیات وزیران در زمینه واردات و مقررات بانکی مستثنی بوده و صرفا تابع قانون جلب و حمایت سرمایه های خارجی ـ مصوب 1334 ـ و آئین نامه اجرائی آن ـ مصوب 1335 ـ و اصلاحات بعدی آنها خواهد بود .
وزارت بازرگانی با تایید سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران مبتنی بر موافقت هیات رسیدگی به جلب و حمایت سرمایه های خارجی سریعا نسبت به ثبت سفارش و صدور مجوز برای ترخیص ماشین آلات و تجهیزات و مواد مذکور از گمرکات کشور اقدام می نماید.
2 ـ صادرات محصولات تولیدی شرکتهای مشترک به نحو مقرر در مجوز مربوط به پذیرش سرمایه گذاریهای خارجی ( تصویبنامه های مربوط صادرات مذکور نیازهای ارزی این گونه شرکتها را از حیث واردات مواد اولیه و قطعات نیمه ساخت مربوط به تولیدات خود ، هزینه های ارزی جاری دیگر شامل باز پرداخت اقساط اصل و پرداخت فرم وامهای اعطایی سرمایه گذاران خارجی ، هزینه های ارزی مربوط به قراردادهای تکنولوژی ، مدیریت و خدمات فنی ( مطابق تصویبنامه های مربوط) و همچنین ارز لازم برای تامین سود قابل انتقال سالیانه سرمایه گذاران خارجی را پوشش دهد، مجاز است و از شمول مقررات محدود کننده صادرات به لحاظ کمیت و سپردن تعهد به منظور بازگشت ارز حاصل از صادرات براساس مقررات دولتی موجود و یا انچه در آینده جاری می گردد ، معاف می باشد . صادرکنندگان باید قبل از صدور کالا ، میزان قابل برداشت از درامدهای ارزی خود برای هر یک مصارف موضوع این بند را تعیین و مراتب را به تایید هیات رسیدگی به جلب و حمایت سرمایه های خارجی برسانند . وزارت بازرگانی مکلف است صرفا با تایید سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران مجو صادرات را صادر نماید.
3 ـ ورود ماشین آلات ، تجهیزات ومواد و متقابلا صدور محصولات در طرح هایی که سرمایه گذاری خارجی بدون مشارکت سهمی و از طریق روشهای تامین مالی طرح در چارچوب قانون جلب و حمایت سرمایه های خارجی پذیرفته می شود نیز تا حد ارقام مصوب طرح تابع تسهیلات مندرج در بندهای 1 و2 فوق می باشد .باز پرداخت اقساط اصل و پرداخت فرع تسعیلات مالی طرح های موضوع این بند منحصرا از محل صادرات محصولات همان طرح مجاز می باشد.
4 ـ درآمدهای ارزی حاصل از فعالیتهای خدماتی و توریستی سرمایه گذاریهای خارجی در حدود مصارف مندرج در بند 2 فوق با تایید هیات رسیدگی به جلب و حمایت از سرمایه های خارجی قابل استفاده می باشد.
5 ـ انجام صادرات بیش از حد مقرر و مصرف درآمدهای ارزی بیش از مصارف تعیین شده در این تصویبنامه در چارچوب قوانین و مقررات کشور مجاز می باشد.
6 ـ کلیه شرکتها وواحدهای موضوع این تصویبنامه می توانند وجوه ارزی حاصل از فعالیتهای خود را تا حد تایید شده توسط سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران در یک حساب امانی نزدیکی از بانکهای داخلی یا خارجی واریز نموده و جهت مصارف تعیین شده مستقیما از ان برداشت نماید.
تبصره ـ در مورد شرکتهایی که با مشارکت شرکتهای دولتی تاسیس می شوند ،
افتتاح حساب نزد بانکهای خارجی منوط به موافقت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است .
7 ـ به غیر از فعالیتهایی که مشمول اولویت یک موضوع تصویبنامه شماره 1361/ت 11463 هـ مورخ 11/2/1374 هیات وزیران و مصوبات جایگزین ان در آینده می گردد ، سایر فعالیتهای صنعتی و معدنی با مشارکت خارجیان در اولویت دوم قرار گرقته و از شش سال معافیت مالیاتی برخوردار خواهند بود . افزایش سنواتی معافیت ناشی از استقرار واحدهای مذکور در نقاط محروم کشور به قوت خود باقی است .
معاون اول رئیس جمهور ـ حسن حبیبی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 14985

تاریخ تصویب : 1375/03/23

تاریخ ابلاغ : 1375/05/25

دستگاه اجرایی : وزارت امور اقتصادی و دارائی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.