×

قانون تفسیر ماده (56) قانون صول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین

قانون تفسیر ماده (56) قانون صول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین

قانون-تفسیر-ماده-(56)-قانون-صول-برخی-از-درآمدهای-دولت-و-مصرف-آن-در-موارد-معین
شماره 357 ـ ق - 14/8/1375
حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای هاشمی رفسنجانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
طرح تفسیر ماده (56 )قانون وصول ربخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در مواد معین که در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ 24/7/1375 مجلس شورای اسلامی تصویب و به تایید نگهبان رسیده است در اجرای اصل یکصدو بیست و سوم قانون اساسی به پیوست ارسال می گردد .
رئیس مجلس شورای اسلامی ـ علی اکبر ناطق نوری
شماره 100453 - 16/8/1375
سازمان برنامه و بودجه
قانون تفسیر ماده (56) قانون وصول برخی از درامدهای دولت و مصرف آن در موارد معین که در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ بیست و چهارم مهر ماه یکهزارو سیصدو هفتادو پنج مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 9/8/1375 به تایید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره 375 ـ ق مورخ 14/8/1375 واصل گردیده است ، به پیوست جهت اجراء ابلاغ می گردد .
رئیس جمهور ـ اکبر هاشمی رفسنجانی

موضوع استفسار:
1 ـ آیا اطلاق عبارت …و همچنین وجوه ریالی و ارزی که … مذکور در سطر دوم ماده (56) اصل وجوه حاصله و همچنین جریمه های متعلقه به جرم را نیز شامل می گردد ؟ بعنوان مثال در جرم اختلاس آیا اصل وجه اختلاس شده و جریمه های متعلقه باید به حسابی که جهت اجرای ماده (56) افتتاح گردیده واریز گردد ، یا خیر؟
2ـ آیا اطلاق ذیل ماده مذکور ( در خصوص تعیین جریمه متعلقه بعنوان ملاک محاسبه ) جرایمی مانند قاچاق عتیقه را نیز در بر میگیرد و مراجع قضایی بایستی وجوه حاصل از محل جریمه را به حسابهای مربوط به ماده (56) قانون وصول برخی از درآمدهای دولت واریز نمایند ؟
نظر مجلس :
ماده واحده ـ
1 ـ حکم صدر ماده (56) قانون صول برخی از درامدهای دولت و مصرف ان در موارد معین در مورد کلیه وجوه حاصل از فروش و جرایم اموال و همچنین وجوه ریالی و ارزی موضوع ماده مذکور ، از اصل وجوه و اموالی که بعنوان ضرر و ریان مدعی خصوصی ، متعلق حق یا سایر اشخاص حقوقی و حقیقی است و باید طبق قانون به صاحب یا صاحبانش مسترد گردد ، انصراف دارد . لیکن پنجاه درصد وجوه جریمه هایی که در ارتباط با جرایم مندرج در ماده مذکور در راستای وظایف قانونی وزارت اطلاعات حاصل می شود باید به ترتیب مقرر در ماده فوق در اختیار وزارت مزبور قرار گیرد.
2 ـ اطلاق حکم ذیل ماده (56 ) قانون الذکر شامل جرایم ، قاچاق اشیاء عتیقه گردد .
تفسیر فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ بیست و چهارم مهر ماه یکهزارو سیصدو هفتادو پنج مجلس شوراس الامی تصویب و در تاریخ 9/8/1375 به تایید شورا ینگهبان رسیده است .
رئیس مجلس شورای اسلامی ـ علی اکبر ناطق نوری

نوع : قانون

شماره انتشار : 15066

تاریخ تصویب : 1375/07/24

تاریخ ابلاغ : 1375/08/28

دستگاه اجرایی : سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.