×

قانون اصلاح موافقتنامه حمل و نقل هوائی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت قطر

قانون اصلاح موافقتنامه حمل و نقل هوائی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت قطر

قانون-اصلاح-موافقتنامه-حمل-و-نقل-هوائی-بین-دولت-جمهوری-اسلامی-ایران-و-دولت-قطر

وکیل


شماره 569 ـ ق - 12/10/1375
حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای هاشمی رفسنجانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
لایحه شماره 62574 /16160 مورخ 7/5/1375 دولت در خصوص اصلاح موافقتنامه حمل و نقل هوائی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت قطر که در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ 18/9/1375 مجلس شورای اسلامی عینا تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده است در اجرای اصل یکصدو یکصدو بیست قانون اساسی به پیوست ارسال می گردد .
رئیس مجلس شورای اسلامی علی اکبر ناطق نوری
شماره 111-98 - 25/10/1375
وزارت راه و ترابری
قانون اصلاح موافقتنامه حمل و نقل هوائی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت قطر که در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ هجدهم آذرماه یکهزارو سیصدو هفتادو پنج شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 5/10/1375 به تایید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره 569 ـ ق مورخ 12/10/1375 واصل گردیده است ، به پیوست جهت اجراء ابلاغ می گردد .
رئیس جمهور ـ اکبر هاشمی رفسنجانی

ماده واحده ـ یادداشت تفاهم اصلاح موافقتنامه حمل و نقل هوائی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت قطر به شرح پیوست تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می شود .
بسم الله الرحمن الرحیم
یادداشت تفاهم
هیات نمایندگی دولت جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی آقای شاهچراغی معاون وزیر راه و ترابری و رئیس سازمان هوائی کشوری و هیات نمایندگی دولت قطر به سرپرستی آقای عبدالعزیز النعیمی رئیس هواپیمائی کشوری در تهران در تاریخ 20 و 21 در ماه 1373 هجری شمسی برابر با 10 و 11 ژانویه 1995 میلادی به منظور مذاکره در مورد پیشنهاد دولت قطر جهت اصلاح موافقتنامه حمل و نقل هوائی بین دو کشور که در تاریخ 15 اسفند 1369 هجری شمسی برابر با 5 مارس 1991 میلادی به امضاء رسیده دیدار داشتند .
فهرست اسامی هیاتهای نمایندگی به شرح ضمیمه الف می باشد .
مذاکرات در یک محیط دوستانه و صمیمی با تفاهم کامل انجام شد .
هیاتهای نمایندگی به شرح زیر توافق نمودند :
الف ـ اصلاح موافقتنامه حمل و نقل هوائی :
به شرح ضمیمه (ب)
ب ـ تعیین شرکتهای هواپیمائی :
با توجه به ماده 3 موافقتنامه بدینوسیله دولت جمهوری اسلامی ایران شرکت هواپیمائی (گلف ایر) و (قطر ایرویز) را به عنوان شرکتهای هواپیمائی تعیین شده دولت قطر قبول نموده و دولت قطر نیز شرکتهای هواپیمائی (ایران ایر) و (آسمان) را به عنوان شرکتهای هواپیمائی تعیین شده جمهوری اسلامی ایران قبول می نماید .
پ ـ ظرفیت و تعداد پروازها :
با توجه به ماده 8 موافقتنامه شرکتهای هواپیمائی تعیین شده هر یک از طرفین متعاهد می توانند حداکثر پنج پرواز در هفته در هر سمت مسیر مربوط با هواپیمای نوع بویینگ 747/1011 یا ظرفیت مشابه انجام دهند . مجموع تعداد پروازها برای هر طرف نباید بیش از پنج پرواز در هفته باشد .
ت ـ پرواز باری :
شرکتهای هواپیمائی تعیین شده طرفین متعاهد می توانند یک پرواز باری در هفته بین دو کشور انجام دهند .
ث ـ جدول مسیر:
پیوست (1) موافقتنامه حمل و نقل هوائی اصلاح و به شرح ضمیمه (ج) می بادشد .
ج ـ نمایندگان شرکتهای هواپیمائی تعیین شده در آینده نزدیک و بطور متناوب به منظور بحث پیرامون جنبه های بازرگانی پروازها از جمله ظرفیت و گنجایش پروازها براساس توازن پروازی دیدار خواهند داشت .
اصلاحیه های موضوع بندهای الف و ث از تاریخ امضای این یادداشت تفاهم سریعا اعمال و طبق ماده 15 موافقتنامه حمل و نقل هوائی که در تاریخ 15 اسفند 1369 هجری شمسی برابر با 5 مارس 1991 میلادی در تهران به امضاء رسیده است لازم الاجرا خواهد شد .
این یادداشت تفاهم در تهران به تاریخ 21 دیماه 1373 هجری شمسی برابر 11 ژانویه 1995 میلادی تنظیم گردید .
علی شاهچراغی
معاون وزیرراه وترابری ورئیس سازمان هواپیمائی کشوری جمهوری اسلامی ایران و سرپرست هیات نمایندگی
آقای عبدالعزیز النعیمی
رئیس سازمان هواپیمائی کشوری دولت قطر و سرپرست هیات نمایندگی

ضمیمه (ب)
اصلاحیه موافقتنامه حمل و نقل بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت قطر امضاء شده در تاریخ 15/12/1369 هجری شمسی برابر با 5 مارس 1991 میلادی
ماده : 3
بند (1) ـ هر یک از طرفین متعاهد حق دارد یک یا دو شرکت هواپیمائی را برای انجام سرویس های مورد توافق در مسیرهای مشخص شده به صورت کتبی به طرف متعاهد دیگر معرفی نماید و شرکت یا شرکتهای هواپیمائی مزبور را به صورت کتبی حذف کرده یا تغییر دهد .
ضمیمه ( ج)
جدول مسیر (1)
1 ـ مسیرهائی که توسط شرکتهائی تعیین شده جمهوری اسلامی ایران مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت :
1- نقطه مبدا نقاط واقع در ایران
2- نقطه مقصد دوحه
3- نقاط واسط نقطه ای که بعدا مشخص خواهد شد
4- نقاط ماورا
2 ـ الف ـ شرکتهای هواپیمائی تعیین شده جمهوری اسلامی ایران می توانند در هر یا همه پروازها ، پرواز به نقطه ذکر شده در ستون (3) بالا را حذف نمایند مشروط بر اینکه سرویسهای مورد توافق در این مسیرها از یکی از نقاط ذکر شده در ستون (1) آغاز گردد .
جدول مسیر (2)
1ـ مسیرهائی که توسط شرکتهای هواپیمائی تعیین شده دولت قطر مورد بهره برداری خواهند گرفت :
1- نقطه مبدا واقع در قطر
2- نقطه مقصد تهران ، شیراز، بندرعباس ، بوشهر ، لار
3- نقاط واسط نقطه ای که بعدا مشخص خواهد شد
4- نقاط ماورا
2 ـ شرکتهای هواپیمائی تعیین شده دولت قطر می توانند در هر یا همه پروازها ، پرواز به نقطه ذکر شده در ستون (3) بالا را حذف نمایند مشروط بر اینکه سرویسهای مورد توافق در این مسیرها از یکی از نقاط ذکر شده در ستون (1) آغاز گردد .
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده منضم به متن موافقتنامه شامل یادداشت تفاهم و دو ضمیمه در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ هجدهم آذر ماه یکهزارو سیصدو هفتادو پنج مجلس شورای اسلامی و در تاریخ 5/10/1375 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رئیس مجلس شورای اسلامی ـ علی اکبر ناطق نوری

نوع : قانون

شماره انتشار : 15125

تاریخ تصویب : 1375/09/18

تاریخ ابلاغ : 1375/11/10

دستگاه اجرایی : وزارت راه وترابری -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.