×

ضوابط پرداخت پاداش آخر سال 1375

ضوابط پرداخت پاداش آخر سال 1375

ضوابط-پرداخت-پاداش-آخر-سال-1375

وکیل


شماره 123421/ت 17625 هـ - 6/11/1375
سازمان امور اداری و استخدامی کشور
هیات وزیران در جلسه مورخ 30/10/1375 بنا به پیشنهاد شماره 75/م ـ 33 مورخ 30/10/1375 سازمان برنامه و بودجه و با توجه به قانون نحوه پرداخت عیدی به کارکنان دولت ـ مصوب 1374 ـ ضوابط پرداخت پاداش آخر سال 1375 را به شرح زیر تصویب نمود:

1 ـ کلیه وزارتخانه ها ، سازمانها و مؤسسات دولتی مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت ـ مصوب 1370 ـ نیروهای مسلح ، نیورهای انتظامی ، قوه قضاییه ، اعضای هیات علمی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی مجازند به کارکنان خود (اعم از رسمی ، ثابت ، پیمانی ، خرید خدمت ، قراردادی و موقت ) که به طور تمام وقت اشتغال به کار را ب نسبت مدت خدمت تمام وقت در سال 1375 به عنوان پاداش آخر سال (عیدی) در بهمن ماه سال پرداخت کنند .
تبصره 1 ـ پرداخت هرگونه وجه دیگری به عنوان پاداش آخر سال (عیدی) ، یا عناوین مشابه علاوه بر مبلغ موضوع این بند ممنوع است .
تبصره 2 ـ استفاده کارکنان پیمانی ، خرید خدمت ، قراردادی و موقت از پاداش آخر سال (عیدی) موضوع این بند منوط به آن است که این قبیل افراد حداقل 6 ماه درسال 1375 در دستگاه مربوط به کار اشتغال داشته و در موقع پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) نیز مشغول به کار بوده و وجهی به عنوان عیدی یا پاداش پایان سال عناوین مشابه آن دریافت نکرده باشند .
2 ـ میزان پرداخت پاداش آخر سال (عیدی ) کلیه بازنشستگان و مستمری بگیران و حقوق وظیفه از کارافتادگی و حقوق وظیفه وراث مستخدمان متوفای مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و صندوقهای بازنشیتگی نیروهای مسلح و نیروی انتظامی ، مبلغ ثابت سیصدو هزار ریال ـ موضوع بند یک این تصویبنامه ـ می باشد .
3 ـ خدمت نیمه وقت بانوان از لحاظ اجرای این تصویبنامه تمام وقت محسوب می شود .
4 ـ شهرداریهای سراسر کشور مجازند پاداش آخر سال 1375 (عیدی ) کارکنان شاغل ، بازنشسته ، مستمری بگیر ، وظیفه از کارافتادگی و حقوق وظیفه وراث مستخدمان متوفای خود را با رعایت مبلغ موضوع بند 1 این تصویبنامه از محل منابع داخلی خود پرداخت کنند .
5 ـ به استناد قانون اصلاح قانون بودجه سال 1375 کل کشور ـ مصوب 1375ـ مبلغ هشتصدو میلیراد ریال جهت تامین کسری پاداش پایان سال 1375 (عیدی ) کلیه کارکنان شاغل و بازنشسته و وظیفه بگیران و حقوق وراث مستخدمان متوفای مشمول صندوقهای موضوع بند (2) این تصویبنامه به شماره ردیف (503399) در اختیار وزارت امور اقتصادی و دارائی قرار گیرد .
6 ـ دستگاههای موضوع بند (1) این تصویبنامه مکلفند اعتبار مورد نیاز برای پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) موضوع این تصویبنامه پنجاه هزار ریال به ازای هر نفر از افراد شامل مشمول این تصویبنامه از محل اعتبارات بودجه تخصیص یافته خود تامین و پرداخت نمایند و مابقی حداکثر تا مبلغ دویست و پنجاه هزار ریال ، از محل ردیف (503399) موضوع بند 5 این تصویبنامه از طریق وزارت امور اقتصادی و دارائی تامین می شود .
7 ـ صددرصد اعتبار مورد نیاز مشمولان صندوقهای بازنشستگی موضوع بند 2 این تصویبنامه از محل ردیف (503399) از طریق وزارت امور اقتصادی و دارائی تامین می شود .
8 ـ به میزان اعتبارات ابلاغی از محل ردیف (503399) موضوع بند 5 این تصویبنامه به هر یک از دستگاههای اجرائی ، از اعتبار ردیف مذکور کسر و به اعتبار دستگاه اجرائی وصول کننده اعتبار ، بدون نیاز به مداخله موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه اضافه می شود.
9 ـ کلیه شرکتهای دولتی ، سازمانها ، مؤسسات و شرکتهائی که دارای مقررات خاص بوده و مشمول قوانین و مقررات عمومی دولت برآنها مستلزم ذکر نام است ، مانند شرکت ملی نفت ایران ، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و کلیه شرکتها و مؤسسات تابعه آن ، سازمان صنایع ملی ایران و تمام شرکتها و سازمانهای تابعه آن ، نهادهای انقلاب اسلامی و مؤسسات عمومی موظفند مبلغ موضوع بند (1) این تصویبنامه را به کارکنان شاغل و بازنشسته خود از کل منابع داخلی ، همچنین صندوقهای بازنشستگی تابعه خود پرداخت نمایند .
معاون اول رئیس جمهور حسن حبیبی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 15131

تاریخ تصویب : 1375/10/30

تاریخ ابلاغ : 1375/11/17

دستگاه اجرایی : سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.