×

دستور العمل اجرائی قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در سازمان بیمه خدمات درمانی کشور

دستور العمل اجرائی قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در سازمان بیمه خدمات درمانی کشور

دستور-العمل-اجرائی-قانون-نظام-هماهنگ-پرداخت-کارکنان-دولت-در-سازمان-بیمه-خدمات-درمانی-کشور
شماره 20/124526/ت 17254 هـ - 16/11/1375
وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ـ سازمان امور اداری و استخدامی کشور
هیات وزیران در جلسه مورخ 10/11/1375 بنا به پیشنهاد شماره 4439/د مورخ 16/7/1375 سازمان امور اداری و استخدامی کشور و به استناد ماده 12 قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت ـ مصوب 1370 دستور العمل چگونگی اجرای قانون یاد شده در سازمان بیمه خدمات درمانی کشور را به شرح زیر تصویب نمود :

ماده 1 ـ جدول تخصیص مشاغل مشمول این آئین نامه به گروههای ورودی براساس مدرک تحصیلی همانن جدول موضوع ماده 2 آئین نامه اجرائی قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت موضوع تصویبنامه شماره 57350/ت 473 هـ مورخ 18/11/1370 و اصلاحات بعدی آن است .
تبصره : مستخدمانی که مشاغل آنان دارای ویژگیهای خاص و پیچیده بود از حساسیست بالائی برخوردار یا دارای مهارتهای خاص و فوق العاده هستند ، پس از تصدی سمتهای مذکور بدون رعایت این ماده با پیشنهاد هیات مدیره سازمان بیمه خدمات درمانی کشور ـ که از این پس سازمان می شود ـ و تائید سازمان امور اداری و استخدامی کشور در یکی از گروههای جدول موضوع این ماده تخصیص می یابند .
ماده 2 ـ ضریب افزایش سنواتی سالانه مستخدمان براساس نتایج ارزشیابی سال قبل به میزان 3 الی 5 درصد تعیین می شود و ارزشیابی سالانه کارکنان سازمان براساس ضوابطی که به تصویب هیات مدیریه سازمان می رسد صورت می گیرد .
ماده 3 ـ سازمان مکلف است طرح طبقه بندی مشاغل مربوط را با توجه به مواد (1) و (3) قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت و گروههای ورودی موضوع ماده (1) این آئین نامه تهیه و پس از تصویب هیات مدیره اجرا نماید .
ماده 4 ـ میزان فوق العاده شغل مستخدمان سازمان حداقل 50% و حداکثر 150% حقوق مبنای گروه مربوط تعیین می شود .
تبصره 1 ـ فوق العاده شغل آن دسته از مستخدمانی که تصودی مشاغل تخصصی ، تحقیقی و آموزشی را بر عهده دارند علاوه بر فوق العاده شغل موضوع این ماده تا 25% حقوق مبنای آنان قابل افزایش است .
تبصره 2 ـ فوق العاده شغل متصدیان مشاغل مدیریت و سرپرستی طبق ضوابطی که به تصویب مجمع عمومی سازمان می رسد علاوه بر فوق العاده موضوع این ماده و تبصره (1) آن تا 25% حقوق مبنای آنان قابل افزایش است .
تبصره 3 ـ ضوابط اجرائی ماده و تبصره (1) با پیشنهاد سازمان و تصویب شورای حقوق و دستمزد تعیین می شود .
ماده 5 ـ سازمان می تواند به کارکنانی که بیش از استاندارد تعیین شده انجام وظیفه می کنند فوق العاده کارانه حداکثر معادل 100% حقوق مبنای آنان پرداخت کند .
تبصره 1 ـ استاندارد مشاغل عمومی توسط سازمان امور اداری و استخدامی کشور تعیین و ابلاغ می وشد .
تبصره 2 ـ استاندارد مشاغل به پیشنهاد سازمان و تایید سازمان امور اداری و استخدامی کشور تعیین می شود.
تبصره 3 ـ مستخدمانی که مشاغل آنان قابل استاندارد نیست می توانند طبق ضوابطی که به پیشنهاد سازمان و تایید سازمان امور اداری و استخدامی کشور تعیین می شود به همان نسبت او فوق العاده کارانه بهره مند شوند .
تبصره 4 ـ فوق العاده موضوع این ماده براساس ضوابطی که به تصویب شورای حقوق ودستمزد می رسد پرداخت می شود .
ماده 6 ـ سازمان می تواند به منظور جذب و نگهرداری کارکنان شاغل در مشاغل دارای مهارتهای ویژه و مشاغل اختصاصی خود یا متصدیان دارای مدرک تحصیلی ایسانس و بالاتر حداکثر معادل 50% حقوق مبنا و فوق العاده شغل بعنوان فوق العاده جذب پرداخت کند .
ماده 7 ـ سازمان می تواند به منظور جبران مسوولیتهای مدیران خود از ابتدای سال 1375 فوق العاده ای تحت عنوان فوق العاده جذب مدیران به شرح زیر پرداخت کند :
الف ـ مدیران کل حداکثر تا میزان 80% حقوق و فو قالعاده شغل .
ب ـ معاونان مدیران کل حداکثر تا میزان 65% حقوق و فوق العاده شغل .
پ ـ سایر مشمولان طرح ارزیابی مشاغل مدیران حداکثر تا 55% حقوق و فوق العاده شغل .
ماده 8 ـ سازمان می تواند در اجرای ماده 6 قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت ـ مصوب 1370 ـ به منظور جذب و نگهرداری شاغلان دارای مدرک تحصیلی دکترا در رشته های گروه پزشکی ( پزشکی ـ داروسازی ـ علوم آزمایشگاهی دندانپزشکی ـ رادیو لوژئی و پزشکی هسته ای ) و پیرا پزشکی و بهداشتی ماهیانه معادل یک ماه حقوق و فوق العاده شغل به عنوان فوق العاده محرومیت از مطب با رعایت مقررات مربوط پرداخت کند .
ماده 9 ـ تطبیق وضع کارکنان رسمی سازمان در اجرای ماده 8 قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت براساس مصوبه شورای حقوق و دستمزد که در بخش قانون استخدام کشوری اجرا می گرددانجام می شود .
ماده 10 ـ کمک هزینه عایله مندی و اولاد براسسا مفاد ماده 9 قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت و اصلاحات بعدی آن پرداخت می شود .
ماده 11 ـ سازمان می تواند ضمن اعطای امتیازات ایثارگران مورد عمل در بخش مشمول قانون استخدام کشوری ، در موارد زیر حداکثر تا دو گروه تشویقی به مستخدمان خود اعطا کند :
الف ـ آزادگان و جانبازان انقلاب اسلامی .
ب ـ رزمندگان که حداقل شش ماه متوالی یا نه ماه متناوب در جبهه های جنگ تحمیلی خدمت کرده باشند .
ج ـ مدیران
د ـ مستخدمانی که خدمات برجسته انجام داده اند .
تبصره ـ ضوابط مربوط به این بند در چهار چوب مقررات عمومی ، توسط هیات مدیره سازمان تعیین می شود .
ماده 13 ـ در صورتی که حقوق و مزایای مستخدمان سازمان با اجرای این تصویبنامه از حقوق و مزایای قبلی که طبق مقررات قانونی دریافت می کرده اند کمتر شود ، مابه التفاوت تحت عنوان تفاوت تطبیق به آنان پرداخت می شود و هر گونه افزایش بعدی ناشی از ارتقای گروه ، افزایش سنواتی و فوق العاده سغل تا استهلاک کامل از مابه التفاوت یاد شده کسر می شود .
ماده 14 ـ در موارد سکوت یا ابهام مقررات عمومی در بخش مشمول ، قانون استخدام کشوری مجری است .
ماده 15 ـ فوق العاده جذب موضوع این تصویبنامه مشمول حداکثر حقوق مستخدمان شاغل که هر سال تعیین می شود ، نمی باشد .
معاون اول رئیس جمهور ـ حسن حبیبی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 15146

تاریخ تصویب : 1375/11/10

تاریخ ابلاغ : 1375/12/07

دستگاه اجرایی : وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.