×

قانون تعیین وضعیت استخدامی شورایعالی انقلاب فرهنگی

قانون تعیین وضعیت استخدامی شورایعالی انقلاب فرهنگی

قانون-تعیین-وضعیت-استخدامی-شورایعالی-انقلاب-فرهنگی

وکیل


شماره 635 ـ ق - 23/11/1375
حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای هاشمی رفسنجانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
لایحه تعیین وضعیت استخدامی کارکنان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و شورا یعالی انقلاب فرهنگی که در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ 7/11/1375 مجلس شورای اسلامی با اصلاحاتی در عنوان و متن تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده است در اجرای اصل یکصدو بیست و سوم متن اساسی به پیوست ارسال می گردد .
رئیس مجلس شورای اسلامی ـ علی اکبر ناطق نوری
شماره 114961 - 29/11/1375
سازمان امور اداری و استخدامی کشور
قانون تعیین وضعیت استخدامی شورای عالی انقلاب فرهنگی که در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ هفتم بهمن ماه یکهزارو سیصدو عفتادو پنج مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 16/11/1375 به تایید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره 635 ـ ق مورخ 23/11/1375 واصل گردیده است ، به پیوست جهت اجراء ابلاغ می گردد .
رئیس جمهور ـ اکبر هاشمی رفسنجانی

ماده واحده ـ از تاریخ تصویب این قانون کارکنان شورای عالی انقلاب فرهنگی که عبارتند از هیات نظارت و بازرسی ، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ، شورای فرهنگی و اجتماعی زنان ، شورای جذب نخبگان تابع قانون استخدام کشوری و اصلاحات بعدی آن خواهند بود و آن دسته از کارکنان شاغل که در تاریخ تصویب این قانون بطور تمام وقت و در مقابل دریافت حقوق یا دستمزد در خدمت شورای مزبور بوده اند با تایید گزینش و رعایت شرط حداکثر سن ورود به خدمت مندرج در قانون استخدام کشوری که برای هر کارمند به مقدار سنوات خدمتش در واحدهای مزبور به حداکثر سن مذکور افزوده خواهد شد ، به رسمی تبدیل وضع می یابند .
تبصره 1 ـ در صورتی که مستخدمین موضوع این قانون بابت سنوات استخدام تمام وقت خود را به یکی از صندوق های بیمه و بازنشستگی کسور بازنشستگی یا حق بیمه پرداخت نموده باشند ، مشمول قانون نقل و انتقال حق بیمه یا کسور باز نشستگی مصوب 27/3/1365 خواهند بود . در غیر این صورت با پرداخت کسور بازنشستگی سهم مستخدم توسط وی و سهم کارفرما از محل اعتبار واحد مربوط سنوات مزبور از لحاظ افزایش سنواتی و بازنشستگی و وظیفه جزو سنوات خدمت دولتی آنان محسوب خواهد شد . مبنای محاسبه کسور اولین حقوق و فوق العاده شغلی است که هنگام تطبیق وضع به اینگونه مستخدمین تعلق می گیرد .
تبصره 2 ـ در صورتی که مجموع حقوق و فوق العاده شغل کارکنانی که به موجب این قانون تطبیق وضع می یابند کمتر از حقوق و مزایای شغلی قبلی آنان باشد مابه التفاوت به عنوان تفاوت تطبیق به ایشان پرداخت می شود و هرگونه افزایش پرداختی از مبلغ مابه التفاوت کسر خواهد شد .
تبصره 3 ـ هرگونه استخدام جدید ( کارکنان و اعضای هیات علمی) در واحدهای موضوع این قانون حسب مورد تابع قانون استخدام کشوری و مقررات استخدامی اعضای هیات علمی خواهد بود .
تبصره 4 ـ دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی مکلف است ظرف مدت سه ماه تشکیلات تفصیلی سازمانهای وابسته و واحدهای تابعه خود را تهیه و پس از تایید سازمان امور اداری و استخدامی کشور نسبت به اجرای مفاد این قانون اقدام نماید .
تبصره 5 ـ آئین نامه اجرائی این قانون توسط دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی و سازمان امور اداری و استخدامی کشور تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید .
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و پنج تبصره در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ هفتم بهمن ماه یکهزار و سیصدو هفتادو پنج مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 16/11/1375 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رئیس مجلس شورای اسلامی ـ علی اکبر ناطق نوری

نوع : قانون

شماره انتشار : 15150

تاریخ تصویب : 1375/11/07

تاریخ ابلاغ : 1375/12/12

دستگاه اجرایی : سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.