×

مصوبه شورای عالی اداری راجع به بهبود سیستمها و روشها و گردش کار در ادارات

مصوبه شورای عالی اداری راجع به بهبود سیستمها و روشها و گردش کار در ادارات

مصوبه-شورای-عالی-اداری-راجع-به-بهبود-سیستمها-و-روشها-و-گردش-کار-در-ادارات
شماره 1381 / د ش- 11/6/1371
وزارت کشورـ وزارت پست و تلگراف و تلفن

شورای عالی اداری و 31 اجلاس مورخ 14/5/1371 بنا به پیشنهاد سازمان امور اداری و استخدامی کشور و در اجرای مصوبه های نهمین و شانزدهمین جلسات این شورا مبنی بر بهبود سیستمها و روشها و گردش کار در ادارات با جهت گیری بالا بردن کار آیی دستگاههای دولتی و به منظور اصلاح در ادارات با جهت گیری بالابردن کار آیی دستگاههای دولتی و به منظور اصلاح روشهای مرتبط با ارباب رجوع و ارایه خدمات به موقع و موثر و رعایت اصل عدم تمرکز در سازمان ثبت احوال کشور موارد ذیل را تصویب نمود :
1 ـ انجام مراحل صدور شناسنامه نوزاد و الصاق عکس به شناسنامه های متقاضیان در تهران و شهرهای بزرگ توسط ادارات ثبت احوال مناطق و در سایر نقاط توسط اداره ثبت احوال محل سکونت متقاضی حداکثر ظرف مدت یک روز صورت می گیرد ادارات مذکور سوابق را پس از اقدام به بایگانیهای تمرکز اسناد سجلی مربوطه ارسال می نمایند .
2 ـ تعویض شناسنامه متقاضیان ساکن شهرستانها که محل صدور شناسنامه آنان شهرستان محل سکونتشان می باشد حداکثر ظرف مدت 3 روز توسط اداره ثبت احوال مربوطه انجام می پذیرد .
3 ـ تعویض شناسنامه متقاضیان ساکن شهر تهران و شهرستانها که محل صدور شناسنامه آنان تهران می باشد حداکثر ظرف مدت 5 روز توسط اداره کل ثبت احوال استان تهران انجام می پذیرد .
4 ـ شرکت پست جمهوری اسلامی ایران موظف است نسبت به ارسال درخواست تعویض شناسنامه متقاضیان از دفاتر پستی و یا اداره احوال محل مراجعه متقاضی به اداره ثبت احوال محل صدور و دریافت شناسنامه جدید جهت تحویل ارسال درخواست و 2 روز جهت دریافت شناسنامه جدید و تحویل.
5 ـ تعویض شناسنامه متقاضیان ساکن شهر تهران که محل صدور شناسنامه آنان شهرستان دیگری می باشد بر اساس مفاد بندهای 2 ، 4 این مصوبه انجام می پذیرد .
6 ـ سازمان ثبت احوال کشور و شرکت پست جمهوری اسلامی ایران مکلفند مفاد این مصوبه را از تاریخ 1/7/1371 به مورد اجرا گذارند .
7 ـ وزرای کشور پست و تلگراف و تلفن مسئول اجرای این مصوبه می باشند و سازمان امور اداری و استخدامی کشور گزارش پیشرفت این مصوبه را هر سه ماه یکبار به شورای عالی اداری ارایه خواهد نمود .
معاون رییس جمهور و دبیر شورای عالی ـ سید منصور رضوی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 13852

تاریخ تصویب : 1371/05/14

تاریخ ابلاغ : 1371/07/07

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.