×

مقررات اجرایی تبصره (46 ) قانون بودجه سال 1371 کل کشور

مقررات اجرایی تبصره (46 ) قانون بودجه سال 1371 کل کشور

مقررات-اجرایی-تبصره-(46-)-قانون-بودجه-سال-1371-کل-کشور

وکیل


روزنامه رسمی شماره 13999 –14/1 /1372
شماره 54911 /ت 553 ه 23/12/1371
وزارت آموزش و پرورش
هیات وزیران در جلسه مورخ 12/12/1371 بنا به پیشنهاد شماره 1227 /810 مورخ 7/2/1371 وزارت آموزش و پرورش و به استناد تبصره ( 46 ) قانون بودجه سال 1371 کل کشور ، مقررات اجرایی تبصره یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود :

1 - وزارت آموزش و پرورش اجازه دارد تا با استفاده از ظرفیتهای نوبت دوم و شبانه هنرستانها و دبیرستها و آموزشکده های تحت پوشش خود به منظور برقراری دوره های آموزش رسمی یا کوتاه مدت فنی و حرفه ای با دریافت هزینه های آموزشی از افراد یا موسسات متقاضی اقدام نماید . همچنین وزارت آموزش و پرورش می تواند بر اساس آیین نامه تشکیل و اداره آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد ، نسبت به اخذ پروانه تاسیس آموزشگاه در آن دسته از واحدهای آموزشی تابع خود که دارای امکانات وتسهیلات موضوع آیین نامه مذکور می باشد ، اقدام نماید . کلیه وجوه مربوط به حساب یا حسابهایی که به همین منظور خزانه افتتاح کرده یا می کند ، واریز می گردد و رسید آن به مرکز آموزشی تسلیم می شود . وجوه واریز شده به ترتیبی که خزانه معین می نماید به حساب درآمد عمومی کشور واریز خواهد شد.
2 - مراکز آموزشی با رعایت مفاد این مقررات بر اساس دستورالعملهایی که وزارت آموزش و پرورش ابلاغ می کند ، می توانند نسبت به برگزاری دوره های آموزشی مربوط اقدام نمایند.
3 - وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است به منظور تقویت اجرای دوره های آموزشی و تسریع در انجام امور اجرایی مربوط در ابتدای سال مالی ،(20%) سقف اعتبار پیش بینی شده در تبصره (46 ) قانون بودجه سال 1371 در ردیف 503162 را به صورت تنخواه در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهد تا در پایان سال مالی تسویه حساب نمایند.
4 - ذی حساب وزارت آموزش و پرورش مکلف است (( حساب پرداخت آموزش فنی و حرفه ای )) ( وابسته به آموزش و پرورش ) را نزد یکی از شعب بانک ملی افتتاح نموده و وجوه لازم برای انجام هزینه های مرکز آموزشی مربوط را بر اساس فهرستهای ارسالی و در حدود اعتبار تخصیص یافته به ا ین حساب واریز نماید . پرداخت های بعدی در قبال ارائه سند هزینه های انجام شده مجاز می باشد ، افتتاح حسابهای مذکور در مرکز با معرفی خزانه و در شهرستانها با اداره امور اقتصادی و دارایی محل خواهد بود.
5 - وجوه واریز شده به حساب هر مرکز آموزشی زیر نظر هیات اجرایی که بر اساس دستورالعملهای وزارت آموزش و پرورش تشکیل می شود ، به مصارف زیر خواهد رسید :
الف- تهیه مواد اولیه و تجهیزات و وسایل و ابزار آموزشی و کمک آموزشی و تعمیر وتکمیل آنها .
ب - پرداخت حق التدریس استادان و هنر آموزان و دبیران و حق الزحمه عوامل اجرایی نظارت .
ج - سوخت ، آب و برق و تلفن و حمل و نقل .
د - سایر هزینه های مرتبط به منظور ارتقای کیفی آموزشهای فنی و حرفه ای
به منظور نظارت برحسن اجرای این مقررات ، هیات مرکزی نظارت و هیاتهای نظارت استانها بر اساس دستورالعملی که وزارت آموزش و پرورش تهیه و ابلاغ می کند تشکیل می شود.
6 - نحوه پرداخت حق التدریس استادان و هنر آموزان و دبیران وعوامل اجرایی ونظارت براساس دستورالعملی خواهد بود که وزارت آموزش و پرورش صادر می کند.
7 - کلیه اموال و تاسیساتی که از محل اعتبارات موضوع این مقررات خریداری و یا ایجاد میشود جزو اموال دولتی محسوب می گردد.
8 - مراکز آموزشی مشمول این تصویبنامه در صورتی می توانند اقدام به برگزاری دوره آموزشی نمایند که انجام دوره ها با برنامه های آموزشی خود مرکز منطبق و هماهنگ و در خارج از ساعات آموزشی بوده و موجب افزایش و یا کاهش ظرفیت پذیرش یا افت تحصیلی آموزش رسمی در طول تحصیلی نگردد.
معاون اول رئیس جمهور
حسن حبیبی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1371/12/12

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.