×

تصویبنامه در خصوص تعیین ضوابط پرداخت حقوق و مزایای کارکنان شرکت هواپیمائی جمهوری اسلامی ایران

تصویبنامه در خصوص تعیین ضوابط پرداخت حقوق و مزایای کارکنان شرکت هواپیمائی جمهوری اسلامی ایران

تصویبنامه-در-خصوص-تعیین-ضوابط-پرداخت-حقوق-و-مزایای-کارکنان-شرکت-هواپیمائی-جمهوری-اسلامی-ایران
شماره 12502 / ت 579 ه 21/1/1372
سازمان امور اداری و استخدامی کشور
هیات وزیران در جلسه مورخ 23 /12/1371 بنا به پیشنهاد شماره 7567 / د مورخ 23/12/1371 سازمان امور اداری و استخدامی کشور و تایید وزارت راه و ترابری و به استناد مواد ( 6) و (12) قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مصوب 1370 تصویب نمود:
ضوابط پرداخت حقوق و مزایای کارکنان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که در این تصویبنامه (( شرکت ))
نامیده می شود به شرح زیر تعیین می شود:
1- جدول تخصیص مشاغل مستخدمان مشمول این آیین نامه به گروههای ورودی بر اساس مدرک تحصیلی حداقل به شرح ذیل است :
کلیه مشاغلی که حداقل شرایط لازم احراز آن پایان دوره ابتدایی است در گروه (( یک )) تخصیص می یابند.
کلیه مشاغلی که حداقل شرایط لازم احراز آن پایان دوره راهنمایی است در گروه (( دو )) تخصیص می یابند.
کلیه مشاغلی که حداقل شرایط لازم احراز آن فوق دیپلم است در گروه (( 5 )) تخصیص می یابند.
کلیه مشاغلی که حداقل شرایط لازم احراز آن لیسانس است در گروه (( 7)) تخصیص می یابند.
کلیه مشاغلی که حداقل شرایط لازم احراز آن فوق لیسانس است در گروه ((9)) تخصیص می یابند.
کلیه مشاغلی که حداقل شرایط لازم احراز آن دکتری است در گروه ((10)) تخصیص می یابند.
تبصره 1- کادر عملیاتی پرواز از دو گروه بالاتر برخوردار خواهد بود.
تبصره 2- شرکت مکلف است طرحهای طبقه بندی مشاغل مربوط را بر اساس روشهای مورد عمل با توجه به مواد 1و3 قانون نظام هماهنگ پرداخت تنظیم کند و پس از تصویب هیات مدیره به مرحله اجراء درآورد.
هر گونه تغییر در گروههای ورودی موکول به پیشنهاد مشترک شرکت و سازمان امور اداری و استخدامی کشور و تصویب هیات وزیران خواهد بود.
2- ضریب افزایش سنواتی سالانه در زمان تطبیق وضع برابر 3 خواهد بود و پس از آن با ضوابطی که توسط شرکت تعیین می گردد، 3 ، 4 و 5 خواهد بود.
3- میزان فوق العاده شغل مستخدمان شرکت هواپیمائی جمهوری اسلامی ایران با در نظر گرفتن نوع کار ،وظایف و مسوولیتها بین حداقل ( 50%) پنجاه درصد و حداکثر (120%) صدو بیست درصد ( در مورد کادر زمینی و خدماتی پرواز ) و (150%) صدو پنجاه درصد حقوق مبنا در مورد کادر عملیاتی پرواز ( خلبان ،کمک خلبان و مهندس پرواز ) تعیین می شود.
تبصره 1- فوق العاده شغل متصدیان مشاغل مدیریت و سرپرستی علاوه بر فوق العاده شغل موضوع این ماده تا (25%)بیست و پنج درصد حقوق مبنای آنان قابل افزایش است .
تبصره 2- فوق العاده شغل آن دسته از مستخدمانی که تصدی مشاغل تخصصی و تحقیقی با آموزشی را به عهده دارند علاوه بر موارد فوق تا ( 25%) بیست و پنج درصد حقوق مبنای آنان قابل افزایش است.
تبصره 3- پرداخت فوق العاده موضوع ماده 3 و تبصره های 1و2 آن طبق ضوابطی خواهد بود که توسط شرکت ، تنظیم شده و به تصویب شورای حقوق و دستمزد خواهد رسید.
4 – به منظور جذب و نگهداری نیروهای متخصص ، شرکت می تواند در مورد کادر عملیاتی پرواز ( خلبان ، کمک خلبان و مهندس پرواز ) تا ( 180 % ) صدو هشتاد درصد حقوق و فوق العاده شغل و در مورد کادر زمینی ( متصدیان مشاغل مهندسی و فنی ) تا (100%) صددرصد حقوق و فوق العاده شغل و در مورد سایر کادر زمینی همچنین خدماتی پرواز تا ( 100 %) صددرصد حقوق مبنا، فوق العاده خاص پرداخت نماید . این فوق العاده در احتساب ساعات پرواز ، بیمه ، کارانه و اضافه کار ، ملاک قرار خواهد گرفت.
تبصره 1- گروه عملیاتی و خدماتی پرواز معادل (20%) بیست درصد حقوق و فوق العاده شغل را به عنوان فوق العاده پرواز دریافت خواهد نمود.
تبصره 2- فوق العاده خاص بر اساس گروه و سری مشاغل تخصصی تعیین می شود که پس از تصویب هیات مدیره (( هما)) باید به تصویب شورای حقوق و دستمزد برسد.
5-در صورتی که حقوق و مزایای مستخدمان هما با اجرای این تصویبنامه از حقوق و مزایا و فوق العاده شغل آنان قبل از تاریخ 1/1/1371 کمتر شود ،ما به التفاوت تحت عنوان تفاوت تطبیق قابل پرداخت خواهد بود.
6- با اجرای این تصویبنامه که از تاریخ 1/1/ 1371 قابل اجرا می باشد سایر مواد مغایر در آیین نامه استخدامی هواپیمائی جمهوری اسلامی ایران ملغی و آیین نامه اجرایی طرح طبقه بندی مشاغل به استناد ماده 14 آیین نامه استخدامی مذکور جایگزین آن می گردد.
این متن جایگزین تصویبنامه شماره 63693 مورخ 27/12/1371 می شود.
معاون اول رئیس جمهور – حسن حبیبی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 14014

تاریخ تصویب : 1371/12/23

تاریخ ابلاغ : 1372/02/01

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.