×

هرکس عالما عامدا اشیاء غیر منقول متعلق بر دیگری را تخریب نماید مجرم محسوب می شود

هرکس عالما عامدا اشیاء غیر منقول متعلق بر دیگری را تخریب نماید مجرم محسوب می شود

هرکس-عالما-عامدا-اشیاء-غیر-منقول-متعلق-بر-دیگری-را-تخریب-نماید-مجرم-محسوب-می-شود
دادنامه شماره : 486 - 22/7/1375

مرجع رسیدگی : شعبه پنجم محاکم عمومی دادگستری هشتگرد
اتهام : سرقت و تخریب در ایراد ضمه بدنی و ترک انفاق و فحاشی

رای دادگاه
در خصوص شکایت آقای (الف ) علیه همسرش خانم (ب ) ... دائر برسرقت مبلغ دویست هزار تومان وجه نقد از منزل شاکی با توجه به تحقیقات به عمل آمده به لحاظ عدم احراز وقوع بزه و به لحاظ فقد ادله اثباتی و به استناداصل کلی برائت حکم به برائت متهمه موصوف صادرو اعلام می نماید و اما در خصوص اتهام دیگر متهمه فوق الاشاره مبنی بر تخریب در منزل شاکی فوق دادگاه توجها" به شکایت شاکی آقای (الف ) و اقاریر صریح متهمه موصوف در محضر دادگاه و سایر قرائن وامارات موجود در پرونده مجرمیت متهمه فوق الذکر را محرز و مسلم تشخیص و عملش را منطبق با ماده 677 قانون مجازات اسلامی می دانند علیهذا مستندا" به ماده مرقوم با رعایت بند 3 و 5 از ماده 22 قانون مجازات اسلامی به لحاظ اینکه متهمه جوان و متاهل و فاقد سابقه کیفری نیز می باشد حکم به محکومیت متهمه موصوف به پرداخت مبلغ یکصد هزار ریال جزای نقدی بدل از حبس در حق دولت صادر و اعلام می نماید.
واما در خصوص شکایت خانم (ب ) علیه آقای (الف ) فاقد سابقه کیفری دائربر ایراد صدمه بدنی و ترک انفاق و فحاشی دادگاه با توجه به تحقیقات به عمل آمده به لحاظ فقد ادله اثباتی و به استناد اصلی کلی برائت حکم به برائت متهمه موصوف صادر و اعلام می نماید.
رای صادره حضوری و وفق مقررات ظرف مدت بیست روز پس از ابلاغ دادنامه قابل اعتراض و رسیدگی در محاکم محترم تجدیدنظر استان تهران می باشد.

رای شعبه 6 دادگاه تجدیدنظر استان تهران درتجدیدنظرخواهی دادنامه فوق الذکر:
در خصوص تجدیدنظرخواهی آقای (الف ) ازدادنامه شماره 22486/7/75 صادره از شعبه پنجم دادگاه عمومی ساوجبلاغ باینکه دادنامه طبق مقرارت صادر گردیده اعتراض موثری که فسخ دادنامه را ایجاب نماید بعمل نیامده لذا با رد اعتراض دادنامه موصوف عینا" تاییدواستوار می گردد.

27/9/75 /6ت /1110

مرجع :
کتاب منتخب آراء قطعیت یافته دادگاهها درامور جزائی ، جلد اول
به اهتمام یداله بازگیر، انتشارات دانش نگار، چاپ اول سال 1379

156

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 486

تاریخ تصویب : 1375/07/22

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.