×

لایحه قانونی اجازه فروش و اجازه فروش و اجازه تأسیسات و تجهیزات کشاورزی و دامپروری

لایحه قانونی اجازه فروش و اجازه فروش و اجازه تأسیسات و تجهیزات کشاورزی و دامپروری

لایحه-قانونی-اجازه-فروش-و-اجازه-فروش-و-اجازه-تأسیسات-و-تجهیزات-کشاورزی-و-دامپروری

وکیل


شماره 57520 - 24/7/1358
وزارت کشاورزی و عمران روستائی

ماده واحده : به وزارت کشاورزی و عمران روستائی اجازه داده میشود تأسیسات و لوازم و کارخانجات و تجهیزات و ماشین آلات اعم از منقول و غیر منقول واحدهای تولیدی صنعتی و کشاورزی و تدارکاتی و همچنین سهام شرکتهای مزبور و زمینهای متعلق به وزارت کشاورزی و عمران روستائی مورد استفاده تأسیسات و مؤسسات فوق و شرکتهای سهامی زراعی و تعاونیهای تولید روستائی را که به تشخیص وزارت کشاورزی و عمران روستایی ادامه فعالیت "نها غیرضروری و یا غیر اقتصادی و فروش و یا اجاره دهد . ارزیابی و یا تعیین اجاره مربوط به این دارائی ها توسط هیئتی متشکل از نمایندگان وزارت کشاورزی و عمران روستائی ، وزارت امور اقتصادی و دارائی ، سازمان برنامه و بودجه انجام خواهد شد .
تبصره 1- وجوه حاصل از فروش یا اجاره اموال مذکور در حساب جداگانه خزانه داری کل در بانک مرکزی ایران نگهداری و به پیشنهاد وزیر کشاورزی و عمران روستائی و با تصویب شورای اقتصاد به مصرف امور کشاورزی و مکمل کشاورزی و افزایش سرمایه یا وام دولت به بانک توسعه کشاورزی ایران و بانک تعاون کشاورزی ایران خواهد رسید .
تبصره 2- وزارت کشاورزی و عمران روستائی میتواند معاملات مربوط به فروش یا اجاره اموال موضوع این قانون را با زرعایت شرایط مندرج در این ماده با تصویب شورای اقتصاد بوسیله بانک توسعه کشاورزی ایران و یا بانک تعاون کشاورزی ایران انجام دهد .
تبصره 3- فروش تأسیسات و تجهیزات فوق الذکر به خرده مالکین یامتقاضیانیکه بیش از 100هکتار زمین در اختیار نداشته باشد انجام پذیر خواهد بود .
نخست وزیر

نوع : قانون

شماره انتشار : 10100

تاریخ تصویب : 1358/07/24

تاریخ ابلاغ : 1358/08/03

دستگاه اجرایی : وزارت جهاد كشاورزی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.